זעזוע באינטל: המנכ"ל התפטר עקב הסתבכות רומנטית

21 יוני, 2018

בריאן קראזניץ' הוביל תהליך שינוי באינטל והיה אחראי לכניסתה לתחום הרכב האוטונומי ולעיסקת מובילאיי. הדירקטוריון מקים ועדת איתור למינוי מנכ"ל חדש. הפיטורים נובעים מיחסים שקראזניץ' קיים עם עובדת באינטל

מנכ"ל אינטל, בריאן קראזניץ', התפטר במפתיע מתפקידו. במקומו מונה מיידית סמנכ"ל הכספים רוברט סוון, לתפקיד המנכ"ל הזמני של יצרנית השבבים הגדולה בעולם. חברת אינטל הודיעה היום שהרקע להתפטרות הוא יחסים בהסכמה שקיים קראזניץ' עם עובדת בחברת אינטל. "חקירה שבוצעה על-ידי ועדת בדיקה פנימית וחיצונית אישרה שמערכת היחסים הזאת הפרה קוד התנהגות של אינטל שכל המנהלים מחויבים אליו".

מדובר בזעזוע שקשה עדיין להעריך את השלכותיו. קראזניץ' נכנס לתפקיד המנכ"ל באמצע שנת 2013 וביצע שינוי אסטרטגי ביעדי החברה. הוא העביר אותה מחברה הממוקדת בפיתוח מעבדים למחשבים אישיים ושרתים, לחברה הממוקדת בשווקים חדשים דוגמת אבזרים ניידים, תקשורת, תוכנה, מערכות מציאות וירטואלית, וכמובן היה הארכיטקט של כניסת אינטל לתחום הרכב האוטונומי והאחראי לעיסקת הרכישה של חברת מובילאיי הישראלית.

יו"ר אינטל, אנדי בריאנט, מסר בהודעה שרוברט סוון מילא תפקידי מפתח באסטרטגיה של אינטל וייכנס באופן חלק לתפקיד המנכ"ל. אינטל פירסמה תחזית חזקה לרבעון השני של 2018 עם מכירות בהיקף כולל של כ-16.9 מיליארד דולר. בתוך כך, הדירקטוריון החל בתהליך איתור מנכ"ל קבוע חדש לחברה. בימים הקרובים תמונה ועדת איתור, אשר תחפש מועמד מתאים הן בתוך החברה והן מחוץ לה. מתחילת המסחר בבורסה ירדה מניית אינטל ב-2.3%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים