Weebit Nano השלימה פיתוח של זיכרון ReRam בגודל של 1Mb

26 יוני, 2018

החברה השיגה אבן דרך משמעותית ומציגה כעת אב-טיפוס של זיכרון המתאים לצרכי שוק המערכות המשובצות. לפי החברה, הזיכרון שלה מהיר פי 1,000 וחסכוני פי 1,000 מזיכרון פלאש

חברת Weebit Nano דיווחה על השגת אבן דרך חשובה נוספת בתהליך מסחור טכנולוגיית ה-ReRam שהיא מפתחת, אשר מיועדת להחליף את זיכרון הפלאש הנפוץ. החברה מהוד השרון השלימה פיתוח של אב-טיפוס של זיכרון ReRam במערך של 1 מגה-ביט (1Mb), כלומר מיליון תאי זיכרון עובדים על גבי פרוסת סיליקון של 40 ננומטר.

חשיבותה של אבן הדרך נעוצה בעובדה כי זיכרון בלתי נדיף בגודל של 1Mb מספק קיבולת שנותן מענה לצרכי שוק הזיכרונות למערכות משובצות (Embedded Systems), שוק שנאמד כיום בכ-25 מיליארד דולר וצפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות בקצב מהיר, כמו שוק הזיכרונות כולו. שוק המערכות המשובצות, הכולל יישומים כגון IoT ואביזרים לבישים, הוא שוק היעד הראשון של Weebit.

מהיר פי 1,000, חסכוני פי 1,000

Weebit, שהוקמה ב-2015, עומדת עד כה בלוח הזמנים שהציבה לעצמה לפיתוח הזיכרון החדשני שלה. בחודש נובמבר 2017 ביצעה החברה את פריצת הדרך המשמעותית הראשונה כשהציגה מודל ראשוני של תא זיכרון בודד על גבי פרוסת סיליקון של 40 ננומטר. לפני כחודש הגדילה Weebit את המודל שלה למערך של 4kb, וכעת השלימה מדרגה משמעותית נוספת.

Weebit זיכרון מסוג חדש הקרוי ReRAM ((Resistive Random Access Memory, אשר משלב בין היתרונות של זיכרונות בלתי נדיפים (פלאש) ושל זיכרונות נדיפים (DRAM): בלתי נדיף, מהיר, פועל בהספק נמוך ובעל מחזור חיים ארוך. לדברי החברה, אב-הטיפוס שלה מהיר פי 1,000 מזיכרון פלאש ופועל בהספק נמוך פי 1,000. בשל תכונות אלה הוא מתאים גם לשימוש במערכות משובצות, שבדרך כלל מתבססות על זיכרונות בלתי נדיפים.

המטרה הגדולה שלWeebit Nano  היא לפתח בסופו של דבר שבבי זיכרון במערכים גדולים של ג'יגה-בייטים וטרה-בייטים, שיוכלו לתת מענה לכל צרכי שוק ה-DRAM וה-NAND. אם תצליח בכך, היא עשויה להפוך את הטכנולוגיה שלה לטכנולוגיית הדור הבא של תעשיית רכיבי הזיכרון, שהיקפה נאמד כיום בכ-40 מיליארד דולר בשנה.

ואולם, האסטרטגיה הנוכחית של החברה כעת היא להוציא לשוק כמה שיותר מהר שבב זיכרון קטן יותר, שנותן מענה לפלח מסוים של השוק, וזאת כדי להתחיל ולייצר הכנסות לפני שהיא ממשיכה בפיתוח הלאה. על פי הערכת החברה, הדגם הראשון שלה יהיה מוכן לשיווק מסחרי בעוד כשנתיים. עם זאת, החברה תוכל להתחיל לייצר הכנסות עוד לפני כן, אם תצליח לבסס שיתופי פעולה עם יצרניות מובילות בתחום שיבחרו לאמץ את הפיתרון שלה.

היתרון המשמעותי הנוסף של Weebit Nano הוא שהיא מסתמכת על על חסיליקון אוקסידי (SiOx), שהוא אחד החומרים הנפוצים ביותר בתעשיית השבבים ומשמש לייצור פרוסות סיליקון (Wafers). בניגוד למתחרים, המתבססים על חומרים אקזוטיים ויקרים יותר, החומר של Weebit מיועד לאפשר ייצור של הזיכרונות החדשים בקווי הייצור הסטנדרטיים הפועלים כיום בתעשיית השבבים, ללא התאמות מיוחדות ובעלות נמוכה.

Weebit, המנוהלת על ידי המנכ"ל קובי חנוך, הונפקה בבורסה של אוסטרליה (ASX) ב-2016, במטרה למשוך משקיעים משוק ההון לחברה. תנועת המנייה בשנה האחרונה עשויה ללמד על העניין ההולך וגובר מצד המשקיעים בחברה: בשלושת החודשים האחרונים, על רקע הודעות החברה על ההתקדמות בפיתוח, עלה ערך המנייה ב-45% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 105 מיליון דולר.

Weebit Nano הצליחה למשוך להנהלה שלה כמה דמויות בכירות בתעשייה, שהצטרפותם לשורות החברה מלמדת על הפוטנציאל של הטכנולוגיה שלה. יו"ר הדירקטוריון של החברה הוא דיוויד פרלמוטר, מי שהיה בעבר מספר 2 באינטל והוביל את פיתוח מחשב הפנטיום. להנהלה הצטרף לא מכבר גם יואב ניסן כהן, שייסד את טאואר סמיקונדטור הישראלית ושימש כמנכ"ל החברה במשך כ-9 שנים. עוד חבר הנהלה הוא פרופסור ג'יימס טור מאוניברסיטת רייס בארצות הברית, שלמעשה פיתח את הפטנט המקורי שעליו מבוססת הטכנולוגיה של Weebit. ב-2014 טור נכלל ברשימת 50 המדענים המשפיעים ביותר בעולם.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חברות סטראט-אפ , מחשבים ומערכות משובצות

פורסם בתגיות: ReRam , Weebit Nano