אמזון הסמיכה את DSPG לשירות הענן הקולי AVS

28 יוני, 2018

טכנולוגיית HDClear של יצרנית השבבים מהרצליה נבדקה במעבדות אמזון ונמצאה מתאימה לשירות הענן המבוסס על ממשק קולי. המנייה זינקה ב-6%. DSPG הכריזה על כרטיס לפיתוח יישומים קוליים בענן, המבוסס על Raspberry Pi

בתמונה למעלה: ערכת הפיתוח הקולי של DSPG על-גבי Raspberry Pi

טכנולוגיית העיבוד הקולי של חברת DSPG מהרצליה קיבלה טפיחה רמה על השכם בעקבות החלטתה של חברת אמזון להסמיך אותה ולהעניק לה תואר של טכנולוגיה מומלצת לשימוש בממשק הקולי שלה לשירותי ענן (Amazon Alexa Voice Service).  בתגובה לידיעה זינקה מניית DSPG בנסד"ק בכ-6% והעניקה לחברה שווי שוק של כ-288 מיליון דולר.

טכנולוגיית HDClear של DSPG מבוססת על חבילת אלגוריתמים של החברה ועל מעבד העיבוד הקולי DBMD5, המספקים יכולות ביטול רעשים והדים ודיוק קולי מועצם. לאחר סדרה ארוכה של בדיקות טכנולוגיות שנעשו על-ידי אמזון, שבהן נקבעה איכות העיבוד הקולי ויכולתה להשלים פעולות קוליות בענן ללא טעויות, אמזון  קבעה שהטכנולוגיה מומלצת לשימוש עבור הממשק הקולי שלה, ומתאימה גם למערכות קוליות מורכבות הכוללות שלושה מיקרופונים.

מבחינת DSPG מדובר בהצלחה שיווקית גדולה, שכן היא יצרנית השבבים הבינונית היחידה בעולם שקיבלה הסמכה והמלצה של שירות AVS. המהלך הזה יקל עליה לשווק את השבב והתוכנה שלה בקרב יצרני ציוד, שעל-ידי כך יקבלו בעצמם את הסמכת אמזון. מדובר בשוק צומח: מחקר שוק שבוצע על-ידי Juniper מעריך ששוק המכשירים המופעלים קולית יצמח בארצות הברית מ-450 מיליון יחידות בשנת 2017 לכ-870 מיליון יחידות בשנת 2022. 

שוק חדש של מייקרים וחברות קטנות

בנוסף, חברת DSPG פיתחה ערכת פיתוח המבוססת על מחשב Raspberry Pi, המאפשרת ללקוחות לפתח במהירות יישומים עבור הממשק הקולי של אמזון, או להטמיע את הקיט במוצרים קיימים. כרטיס הפיתוח של DSPG לשירות AVS מיועד לשמש ככרטיס נתקע על-גבי כרטיס Raspberry Pi. הוא שולב בערכת הפיתוח של אמזון ופועל באופן חלק מול שירות AVS. הוא מאפשר גילוי הפקודות הקוליות גם בתנאי רעש כמו מוזיקת רקע, ומאפשר זיהוי מכל הכיוונים באמצעות שימוש בשלושה מיקרופונים. הכרטיס מופיע עם כל ממשקי התקשורת והדרייברים, לצורך פיתוח מיידי של היישום.

מנכ"ל חברת DSPG, עופר אליקים, אמר שמדובר בהודעה בעלת חשיבות אסטרטגית עבור החברה: "המעבר לממשק משתמש קולי הוא שינוי עצום באופן שבו משתמשים בציוד אלקטרוני. העבודה עם אמזון היא חשובה ביותר להתרחבות הפעילות שלנו בתחום טכנולוגיות העיבוד הקולי. יצרני ציוד יוכלו ליצור על בסיס הערכה שלנו, מוצרים המקושרים לענן של אמזון, מצויינים מבחינת האיכות הקולית תוך צריכת זרם נמוכה". פירוש הדבר ש-DSPG צפויה למכור את הכרטיסים ללקוחות מסוג חדש: מייקרים וחברות קטנות.

למידע נוסף על כרטיס הפיתוח: DSPG Kit for Amazon AVS

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס