כרטיסי הזיכרון microSD נודדים אל קצות הרשת

13 אוגוסט, 2018

חברת מיקרון נכנסת לגומחת שוק חדשה בתחום כרטיסי הזיכרון: כרטיסים העומדים בתקנים תעשייתיים ומותקנים במצלמות מעקב הנמצאות בקצות הרשת. "השימוש בכרטיסים צרכניים גורם לאיבוד של כ-30% מהפריימים"

הכתבה בחסות איסטרוניקס

בשנתיים האחרונות נחשב שוק רכיבי הזיכרון לאחד מהמנועים הדוחפים את תעשיית השבבים העולמית אל שיאי מכירות חדשים. אולם בתוך הרעב הגובר לזיכרונות גדולים ומהירים יותר, קיים מגזר אחד אשר לא רק צומח, אלא גם משנה בהדרגה את פניו. מדובר בשוק כרטיסי הזיכרון (SD Cards או Micro SD Cards או microSD Cards), אשר החל כמוצר המיועד בעיקר לשוק הצרכני, ומתחיל להיכנס לשוק התעשייתי ביחד עם הצמיחה של שוק ה-IoT. כרטיסי SD הינם אבזרי זיכרון בלתי נדיף אשר מגיעים בתצורת כרטיס נתקע למחבר ייעודי, ולא בתצורת רכיב המיועד להרכבה על הכרטיס האלקטרוני.

להערכת חברת המחקר Global Info Research בשנת 2017 הסתכם שוק כרטיסי ה-microSD בכ-5.1 מיליארד דולר, והוא צפוי לצמוח בקצב שנתי של 1.5% להיקף של כ-5.58 מיליארד דולר בשנת 2023. להערכת חברת מיקרון (Micron), אחד מהשווקים בעלי שיעור הצמיחה המהירה ביותר בתוך הקבוצה הזו שייך לשוק המוצרים התעשייתיים. ליתר דיוק, שוק אבזרי הקצה של הרשתות החכמות, ובמיוחד שוק מצלמות הקצה. בעבר המצלמות התמקדו בהעברת השידורים מרכז ובו נעשה העיבוד המרכזי.

מצלמות המעקב זקוקות לזיכרון שאינו תלוי ברשת

כיום, חלקים גדולים יותר של העיבוד נעשים במצלמה, ובנוסף הזיכרון במצלמה משמש כמנגנון איחסון וגיבוי המאפשר לשחזר את הצילומים המקוריים במקרה שיש צורך לפענח את כל המידע שהוביל לארוע קריטי. במקרה של מצלמות מעקב, יש בכך חשיבות מרכזית. כך גם בכלי רכב, בעבר, שימשו כרטיסי הזיכרון לאיחסון מידע שהגיע מצלמות הרכב. בעתיד, הם ישמשו לאיחסון כל המידע המיוצר ברכב, כולל נתוני טלמטקריה ומידע המגיע מחיישנים נוספים שאינם מצלמות. איסוף המידע מאפשר להפוך את הכרטיסים למעין קופסא שחורה כדי לתחקר ארועים כמו תאונות או גניבת רכב. במקרים אחרים, מצלמות המעקב נתקלות בהאטה בלתי צפויה בקצב התקשורת ולכן הן זקוקות לכרטיסים שיאגרו את המידע וישלחו אותו אל מרכז הרשת כאשר תשתית התקשורת מתאוששת.

התוצאה: היווצרות מגזר חדש של יישומים הדורשים כרטיסי זיכרון העומדים בתקנים תעשייתיים מחמירים, כמו למשל הבטחת פעילות אמינה ברמת 24/7 במשך שלוש שנים לפחות, וזמן עבודה של לפחות 3 מיליון שעות לפני הופעת תקלה  (Mean Time To Failure), בהשוואה ל-1.0-1.5 מיליון שעות הנדרשים בשוק הצרכני. מדובר עדיין במגזר שוק קטן מאוד, להערכת חברת המחקר IHS Markit, בשנת 2017 תפס השוק הצרכני 98% מהמכירות. אלא ששני האחוזים הנותרים לא קופאים על שמריהם ובשנת 2018 צפויות לצאת לשוק 130 מיליון מצלמות מעקב מצויידות בכרטיסי זיכרון, בהשוואה לכ-100 מיליון מצלמות ב-2016.

מיקרון הכריזה על כרטיסי זיכרון תעשיתיים

חברת מיקרון הגדירה את השוק המתפתח כשוק יעד אסטרטגי והכריזה על סדרת כרטיסי זיכרון תעשייתיים בנפח של 32GB עד 256GB המיוצרות בטכנולוגיית 3D TLC NAND בעלת 64 שכבות. הכרטיסים האלה מיועדים מיועד ליישומים תעשייתיים משובצים (Embedded) הדורשים אמינות גבוהה וביצועים טובים ויציבים לאורך זמן רב בהרבה מאשר כרטיסים צרכניים המיועדים בעיקר לטלפונים סלולריים ומצלמות בעיקר.

כך למשל, במצלמות IP הם מאפשרים לאגור את כל המידע הנצבר במצלמה במשך 30 יום – על-גבי המצלמה עצמה. לדברי מנהל שיווק מוצרים משובצים במיקרון, עמית גטאני, בגלל מחסור בפתרונות תעשייתיים, הלקוחות משתמשים בכרטיסי microSD שאינם מותאימים לעבודה במתכונת 24/7.

"התוצאה היא איבוד של כ-30% מהפריימים בממוצע. המגמה התעשייתית לשימוש גובר בכלי אנליטיקה ובינה מלאכותית (AI), דורשת יכולת איחסון אמינה יותר ובצפיפות גדולה יותר. כרטיסי microSD התעשייתיים בנפח של  256GB מיועדים לענות לצורך הזה בדיוק". במסגרת הזאת היא גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם קבוצה של יצרני מצלמות מעקב ובילות, אשר יקדמו את השימוש בכרטיסי זיכרון תעשיתייים. הקבוצה כוללת חברות כמו Infinova, VIVOTEK ו-GeoVision.

למידע נוסף: Micron Industrial microSD Cards

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס