פורסייט מכרה מערכת נהיגה אוטונומית ליצרן משאיות אירופי

28 אוגוסט, 2018

זו המכירה השלישית של מערכת QuadSight של החברה מאז השקתה בתחילת השנה. החברה מקווה שהפיילוטים האלו יובילו לשיתופי פעולה מסחריים

חברת פורסייט דיווחה היום על מכירה שלישית של אבטיפוס למערכת QuadSight, מערכת הראייה הממוחשבת החדשה שפורסייט השיקה בתחילת השנה. מערכת QuadSight מיועדת לשוק הרכב החצי-אוטונומי והאוטונומי וכוללת 4 מצלמות המספקות ראייה תלת-מימדית ויכולת חישה מדויקת גם בתנאי ראות ירודים של חשיכה, גשם וערפל. המערכת הוזמנה על-ידי חטיבת המשאיות של אחד מיצרני הרכבים הגדולים ביותר באירופה.

גם המערכת הראשונה שמכרה פורסייט, בתחילת חודש יוני, הוזמנה על-ידי חטיבת המשאיות של יצרן רכב אירופי. המערכת השלישית הוזמנה על-ידי יצרן כלי-רכב חשמליים ואוטונומיים בסין. בשלב זה המערכות מוזמנות לצורך בדיקה והערכה ובפורסייט מקווים כי הפיילוטים הללו יובילו בסופו של דבר שיתופי פעולה בהיקף מסחרי. להערכת חברת המחקר Mordor Intelligence, שוק מערכות החישה לכלי-רכב אוטונומיים צפוי להגיע להיקף של כ-60 מיליארד דולר עד שנת 2030.

מערכת QuadSight היא הדור השני של פלטפורמת הראייה הממוחשבת לרכב של פורסייט. היא מבוססת על שימוש בשתי מצלמות אינפרא-אדום ובשתי מצלמות אור נראה המיועדות לספק יכולת ראייה סטריאוסקופית (תלת-מימדית), המדמות את אופן הראייה של העין האנושית. המערכת משתמשת באלגוריתמים המבצעים היתוך של המידע הנקלט באמצעות ארבע המצלמות לכדי תמונה תלת-מימדית דינמית של הסביבה החיצונית. החברה דיווחה לאחרונה שמערכת QuadSight מספקת יכולת גילוי מכשולים המתקרבת ל-100%, תוך מזעור התרעות שווא, בכל תנאי מזג אוויר או תאורה, לרבות תנאים ירודים של חשיכה מוחלטת, גשם, ערפל וסינוור.

פעילות בשלוש זרועות

מלבד תחום החישה לכלי-רכב אוטונומיים, פורסייט פועלת כעת בעוד שתי חזיתות הקשורות לתחום התחבורה האוטונומית. בתחילת השנה השיקה פורסייט מערכת בטיחות מסוג אחר בשם Net-Eye, המתבססת על טכנולוגיית V2X (Vehicles-to-Everything), המאפשרת להעביר מידע בזמן אמת באמצעות תקשורת סלולארית בין כלי רכב ובין כלי רכב להולכי רגל. בכך ממצבת עצמה פורסייט אחת החברות היחידות בעולם הרכב שמציעות גם פיתרון בטיחות לנהג מבוסס חיישני מצלמות וגם פיתרון תקשורת V2X. בחודש מרץ הודיעה פורסייט על פיצול פעילות החברה בתחום ה-V2X לחברה עצמאית נפרדת.

בנוסף, בחודש יולי האחרון הפכה פורסייט לבעלת השליטה בחברת רייל ויז'ן (Rail Vision), המפתחת מערכת התראה לנהגי קטר מפני התנגשות, וזאת לאחר שמימשה את האופציה שהיתה לה ברייל ויז'ן במסגרת הסכם השקעה מ-2016. למרות שנכנסה לשוק ה-ADAS יחסית מאוחר, מנסה פורסייט לסגור את הפער מול חברות כמו מובילאיי, שכבר תקעו יתד בשוק, באמצעות אסטרטגיה משולבת השולחת זרועות לתחומים מגוונים בתעשיית התחבורה האוטונומית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: Foresight , פורסייט