Micron תרכוש את IM Flash תמורת 2.5 מיליארד דולר

21 אוקטובר, 2018

החברה הוקמה כשותפות שווה בין אינטל ומיקרון, ותסיים ב-2019 את פיתוח הדור השני של טכנולוגיית הזיכרון 3D XPoint, שעליה מבוססים מודולי Optane החדשים של אינטל

חברת מיקרון (Micron Technology) מתכננת לרכוש את מלוא הבעלות בחברה המשותפת לה ולאינטל, IM Flash Technologies. מיקרון תשלם 1.5 מיליארד במזומן, ובנוסף היא תיקח על עצמה את החובות של החברה בהיקף של כמיליארד דולר. בסוף השבוע החברה הודיעה שעם השלמת העיסקה, תפעל חברת IM Flash כחברה עצמאית הנמצאת בבעלותה המלאה. חברת IM Flash הוקמה על-ידי אינטל ומיקרון בשנת 2006 והיא מפעילה מתקן ייצור בעיירה להי, ביוטה, ארה"ב ומפעל נוסף בסינגפור. בתחילה היא פיתחה זכרונות NAND עבור אינטל ומיקרון, והחל משנת 2015 היא מייצרת רכיבי זיכרון בטכנולוגיית 3D XPoint, הכוללת מרכיבים של זיכרון התנגדותי, אשר עליהם מתבססים מודולי הזיכרון Optane של אינטל ו-QuantX של מיקרון.

ביולי 2018 החליטו אינטל ומיקרון להפסיק את הפיתוח המשותף של טכנולוגיית 3D XPoint, מיד עם השלמת פיתוח הדור השני של הטכנולוגיה, אשר צפוי להסתיים במחצית השנייה של 2019. לאחר מכן כל אחת מהן תנהל מפת דרכים עצמאית בתחום טכנולוגיית הזיכרון הזאת. על-פי ההסכם בין שתי החברות, מיקרון יכולה לבצע את הצעת הרכב החל מהראשון לינואר 2019, כאשר העיסקה צפויה להסתיים בתוך 6-12 חודשים. מיד לאחר הפיצול, מיקרון תמשיך למכור לאינטל פרוסות סיליקון עם שבבי 3D XPoint לפחות במשך שנה נוספת. להערכת חברת מיקרון, בסוף שנת 2019 ייצאו לשוק המוצרים הראשונים של שותפותיה העיסקיות שיתבססו על זכרונות 3D XPoint, והיא תתחיל לרשום הכנסות בשנת 2020.

מפעל הייצור של IM Flash ביוטה, ארה"ב
מפעל הייצור של IM Flash ביוטה, ארה"ב

טכנולוגיית 3D XPoint מאפשרת לייצר זיכרונות בלתי נדיפים בעלי זמן תגובה מהיר מאוד ובצפיפות גבוהה. היא מבוססת על שינויים בהתנגדות הצומת בחצי מוליך (Bulk Resistance), ולכן נתין לייצר תא זיכרון קטן מאוד. הגשה אל תאי הזיכרון נעשית באמצעות מטריצת שתי וערב של סלקטורים, כאשר מתח בשני סלקטורים יכוטל להגיע לתא זיכרון יחיד. בניגדו לטכנולוגיות זיכרון בשבבים, בטכנולוגיה הזו אין צורך להשתמש בטרנזיסטור לדחיפת זרם כדי לבסצע כתיבה או קריאה, ולכן היא חסכונית באנרגיה, קלה יחסית לייצור ומאפשרת בניית מבנים תלת מימדיים – בניית מספר שכבות של שכרון במתכונת של Stacks. כיום המפעל מייצר זכרונות בנפח של 128Gb בתהליך ייצור של 20 ננומטר.

חברת מיקרון היא מיצרניות השבבים הוותיקות בעולם ומתמקדת בתחום הזכורנות. החברה הוקמה לפני 40 שנה והנהלתה פועלת מבויס, איידהו, ארה"ב. החברה מעסיקה כ-34,000 עובדים בעולם ונסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-46 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס