החוב של אלטק לניסטק יומר למניות

13 דצמבר, 2018

כדי לעמוד בתנאי המסחר בנסד"ק, אלטק תמיר הלוואות של ניסטק בהיקף של 2.5 מיליון דולר למניות נסחרות רגילות. ההלוואות ניתנו כדי לממן את תהליך ההבראה של אלטק

יצרנית המעגלים המודפסים, חברת אלטק (Eltek) מפתח תקווה, מתכננת להמיר למניות את החוב בהיקף של 2.5 מיליון דולר שיש לה לקבוצת ניסטק (Nistec), שהיא בעלת השליטה בחברה. המהלך נועד לאפשר לה לעמוד בתקנות נסד"ק ולמנוע את מחיקתה מהמסחר. החוב הוא תוצאה של הלוואות שניתנו לה במסגרת תהליך הבראה בהחברה מבצעת.

על-פי התקנות של בורסת נסד"ק, חברה ניסחרת צריכה לעמוד באחד ממספר תנאים: בעלי המניות מחזיקים במניות בשווי של 2.5 מיליון דולר לפחות, או שווי המניות נסחרות הוא לפחות 35 מיליון דולר, או שלחברה יש רווח נקי של לפחות 500 אלף דולר בשנה בשתיים-שלוש השנים האחרונות.

כיום החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-6 מיליון דולר, ואת שנת 2017 היא סיימה בהפסד נקי של כ-3.8 מיליון דולר. לפני כחודשיים היא קיבלה מנסד"ק מכתב התראה על עמידתה בתנאי הבורסה, ובעקבותיו גיבשה את ההסדר החדש, שהעניק לה ארכה של שלושה חודשים עד לבחינה מחדש של עמידתה בתנאים.

על-פי ההסדר החדש, קבוצת ניסטק מסכימה שהחוב של אלטק יומר למניות רגילות של החברה. עם השלמת התהליך, תיבדק מחדש התאמתה לתנאי הבורסה. חברת אלטק מעסיקה כ-400 עובדים ומתמחה בייצור מעגלים גמישים קשיחים ומעגלים מודפסים מורכבים. במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו מכירותיה בכ-17.6 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של 16 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2017. בתקופה הזאת החברה דיווחה על רווח גולמי של 5.8% בהשוואה ל-3.9% אשתקד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית