ניוסייט זכתה במקום השני בתחרות "עמק האופטיקה" בסין

16 דצמבר, 2018

תשתמש בסכום הזכייה לפתיחת פעילות בסין. החברה מנס ציונה פיתחה חיישני אינפרא אדום בשבב CMOS ובטכנולוגיית eTOF, המיוצרים על-ידי טאואר-ג'אז במגדל העמק ומיועדים למדידות תלת-מימד ברובוטים וכלי-רכב

בתמונה למעלה ובתמונה למטה: כרטיס הפיתוח לחיישן NSI3000 של ניוסייט

חברת ניוסייט (Newsight Imaging) מנס-ציונה זכתה בפרס השני בתחרות חברות הסטארט-אפ של העיר Wuhan בסין. התחרות אורגנה על-ידי משרד המדע בעיר wuhan והתמודדו בה כ-3,000 חברות מכל רחבי העולם, בהן כ-200 חברות ישראליות. לגמר העולמי העפילו 8 חברות ובתוכן ניוסייט, אשר זכתה בפרס שני בסך 500,000 יואן (שווה ערך לכ-273,000 שקל) ובגישה אל שיתוף פעולה עם חברות מקומיות מהאזור, המוגדר גם כ"עמק האופטיקה של סין". בפרס הראשון, של מיליון יואן, זכתה חברה סינית.

חברת ניוסייט יוצגה בתחרות על-ידי המייסדים אלי אסולין (מנכ"ל) ואיל יצקן (סמנכ"ל פיתוח), והציגה שבבי מצלמה המשמשים לראייה רובוטית, ראיית מכונה, מצלמות עומק לסלולר, לאבטחה ולשוק הרכב. בכוונת החברה להשתמש בסכום הפרס ובקשרים שנוצרו בעקבות הארוע על-מנת להקים פעילות מקומית. המנכ"ל אסולין מסר ל-Techtime שהחברה כבר מצאה לקוח מרכזי ראשון בעיר הואן, וכרגע היא נמצאת במו"מ מתקדם לשיתוף פעולה.

החברה פיתחה חיישן CMOS למדידות תלת-מימד המבוסס על טכנולוגיית  eTOF – Enhanced Time-of-Flight של החברה. מדובר בשיפור של טכנולוגיית iTOF – indirect Time-of-Flight שפותחה בישראל בשנות ה-90 והפטנט עליה פג לפני שנתיים. במרחקים קצרים קשה מאוד לבצע מדידות על-ידי חברת Time-of-Flight בגלל מהירות האור הגבוהה. הטכנולוגיה של החברה עושה זאת באמצעות מדדים עקיפים, כמו מדידת מטענים.

בעבר אסולין סיפר שהחברה הצליחה לשפר את הטכנולוגיה באמצעות ביצוע דגימות כפולות, "וכעת אנחנו יכולים לבצע מדידות גם במרחקים גדולים וגם במרחקים קצרים באמצעות חומרה אחת". המוצר המרכזי של החברה הוא השבב NSI3000 הכולל מעגל עיבוד אנלוגי ודיגיטלי וחיישן אינפרא-אדום בשבב יחיד, המשמש בעיקר במערכות LiDAR המותקנות על-גבי רובוטים, כדי למנוע התנגשויות בינם לבין הסביבה ואפילו בני-אדם. כיום החברה מפתחת את שבב הדור הבא שלה, NSI5000, שיאפשר ליישם חיישן LiDAR ללא חלקים נעים (Solid State LiDAR), כפי שדורשים יצרני הרכב.

השבב החדש מפותח בשיתוף פעולה עם חברת טאואר-ג'אז ממגדל העמק, אשר מייצרת גם את השבב הנוכחי NSI3000. הוא יספק חיישן LiDAR מלא שבב יחיד למדידות ארוכות טווח, ויכיל גם מעבד DSP, אשר יבצע את חישובי האלגוריתמיקה. גם הוא יתבסס על טכנולוגיית eTOF ויהיה ממוקד בשוק הרכב.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית