עמית הררי מונה למנכ"ל יוניטרוניקס; חיים שני יהיה יו"ר פעיל

31 מרץ, 2019

בעקבות הוצאת פעילות המערכות והחניונים האוטומטיים אל החברה האחות יוטרון, מתארגנת יוניטרוניקס להצמחת תחום הליבה שלה: בקרים תעשייתיים מיתכנתים. ב-2018 הסתכמו מכירותיה בכ-135 מיליון שקל

כשבועיים לאחר הפיצול של חברת יוניטרוניקס (Unitronics) והוצאת פעילות החניונים והפתרונות האטומטיים אל חברת יוטרון, מבצעת יוניטרוניקס שינויים בהנהלת החברה. המנכ"ל חיים שני (בתמונה למעלה) שניהל את החברה מאז הקמתה בשנת 1989, נכנס לתפקיד יו"ר פעיל לצידו של עמית בן-צבי, שותף בקרן פימי, המשמש כיו"ר החברה משנת 2016. שניהם ימלאו ביחד את התפקיד של יו"ר משותף פעיל בחברה. בן-צבי ישמש כיו"ר דירקטוריון פעיל משותף גם בחברה האחות יוטרון.

המנכ"ל החדש של החברה הוא עמית הררי, אשר שימש בתשע השנים האחרונות כסמנכ"ל ומנהל חטיבת המוצרים. המינוי הוא טבעי, מכיוון שבעקבות התפצלות החברה, היא מתמקדת במה שהיתה בעבר חטיבת המוצרים. חברת יוניטרוניקס מפתחת ומייצרת בקרים לוגיים מיתכנתים (Programmable Logic Controllers – PLC) וציוד שליטה ובקרה על מכונות ייצור ומתקנים אוטומטיים. מכירותיה בשנת 2018 הסתכמו בכ-135 מיליון שקל בתחום המוצרים.

באותה שנה הסתכמו המכירות של פתרונות אוטומטיים בכ-66.7 מיליון שקל (היום בחברת יוטרון). שוק הבקרים המיתכנתים הוא בעל צמיחה יציבה, לאור הגידול בשימוש במערכות אוטומטיות בעולם. להערכת חברת המחקר IHS, שוק הבקרים העולמ יסתכם בכ-9.5 מיליארד דולר בשנת 20121, בהשוואה לכ-8.5 מיליארד דולר בשנת 2017.

קו הרכבות באירפורט סיטי ושירותי השמה מפי.סי.בי. טכנולוגיות

קרן פימי מחזיקה בכ-49.99% ממניות החברה. הציבור מחזיק בכ-21.6% וחיים שני מחזיק בכ-21.9% מהמניות.הלקוחות הישירים של יוניטרוניקס הם בעיקר מפיצים (190 מפיצים בעולם), שלקוחותיהם הם בעיקר יצרני מכונות תעשייתיות או גופים המיישמים פתרונות אוטומטיים בתעשייה. הייצור נעשה באמצעות קבלני משנה המבצעים עבודות השמת הרכיבים על-גבי המעגלים המודפסים, כאשר בחלק מהמקרים הם מבצעים גם את הרכש, הרכבה הסופית והכיול.

קבלנית המשנה המרכזית של החברה היא חברת פי.סי.בי טכנולוגיות הנמצאת גם היא בשליטת קרן פימי. בנוסף, החברה מפעילה מתקן הרכבות באירפורט סיטי, המייצר חלק מהרכיבים ומבצע הרכבה סופית, כיול ואריזה של רוב המוצרים. חברת יוניטרוניקס נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של כ-159.8 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , תעשייה ישראלית