TTM Technologies רכשה שלוש מדפסות של ננו דיימנשן

24 אפריל, 2019

יצרנית המעגלים המודפסים החמישית בגודלה בעולם מתכננת לספק שירותי ייצור מיידי לחברות תעופה וביטחון אמריקאיות. ננו דיימנשן מסרה שהמעגלים של DragonFly Pro מאושרים להשמת רכיבי SMT ו-BGA

הייצור המיידי באמצעות מדפסות תלת-מימד (Additive Manufacturing) נכנס לתעשייה בדרכים שונות. למרות שחברת ננו דיימנשן מנס ציונה (Nano Dimension) פיתחה את מדפסת התלת-מימד DragonFly Pro כדי לאפשר לחברות לייצר אבות טיפוס במחלקות הפיתוח שלהן עצמן, בלא צורך לשלוח את התכנון אל ספק ייצור חיצוני, הן מעניינות מאוד את קבלניות ייצור המעגלים.

כך למשל, לפני שבוע רכשה חברת TTM Technologies מקליפורניה, הנחשבת ליצרנית המעגלים המודפסים (PCB) החמישית בגודלה בעולם, שתי מדפסות של ננו דיימנשן, בנוסף למדפסת DragonFly Pro שהיא כבר מפעילה. באמצעות המדפסות, מתכננת TTM להרחיב את שירותי הייצור המיידי שהיא מספקת ללקוחות. שוק יעד מרכזי בתחום הזה הוא של פיתוח מערכות לשוק התעופה והביטחון, שבו היא משתפת פעולה עם לקוחות בארה"ב בפיתוח מוצרים נסיוניים.

מתברר שהשוק הבטחוני הוא אחד מהשווקים הראשונים לאמץ את המדפסת. בתחילת החודש דיווחה ננו דיימנשן שאחד מיצרני מערכות התעופה הצבאיות הגדולים בארה"ב, רכש את המדפסת כדי לייצר באמצעותה אבות טיפוס של מעגלים אלקטרוניים חדשים. הצורך נולד מאחר שיש צורך בתכנון מעגלים עבור מורכבים מערכות המתמודדות עם אתגרי גורם צורה, ולכן הלקוח החדש החליט לייצר אבות טיפוס כדי להתאים עבורם רכיבים מיוחדים.

ייצור ללא ספקים חיצוניים

במקביל, החברה דיווחה שכעת ניתן לבצע השמה של רכיבי BGA-Ball Grid Arrays ורכיבי SMT-Surface Mount Technology על-גבי המעגלים המודפסים המיוצרים במדפסת התלת-מימד שלה. בתמונה למעלה: מעגל מודפס שיוצר במדפסת התלת-מימד ועליו רכיבי BGA ו-SMT. בבדיקות שנערכו בחברה, התברר שהמעגלים שהמדפסת מייצרת מאפשרים השמה ידנית של הרכיבים במסגרת תהליכי הפיתוח וייצור אבטיפוס, בלא צורך לשלוח את המעגל לתהליך השמה מסורתי אצל ספק חיצוני, הדורש תהליכים מורכבים והכנה מדוקדקת.

"מערכת DragonFly Pro מאפשרת למפתחים לבצע השמה של רכיבי BGA בתוך שעה אחת בלבד", אמר מנכ"ל ננו דיימנשן, עמית דרור. "משמעות הדבר היא שנתין לבצע את כל התהליכים בתוך החברה, ללא צורך בספקים חיצוניים, ובפחות סיכונים לבצע טעויות. הדבר מאפשר להשלים ייצור אבות טיפוס של כרטיסים אלקטרוניים מורכבים, מבלי לבצע תהליכי ייצור בהיקף גדול".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית