טאקטייל מוביליטי החיפאית גייסה 9 מיליון דולר

29 אוקטובר, 2019

פורשה השתתפה בסבב הגיוס, אשר מתוכנן להגיע להיקף של 14 מיליון דולר. טאקטייל פיתחה טכנולוגיה המתרגמת את המידע מחיישנים לא-ויזואליים ברכב לכדי תובנות בזמן אמת על מצב הרכב ומצב הכביש

חברת טאקטייל מוביליטי (Tactile Mobility) מחיפה מתכננת להגדיל את סבב גיוס ההון שלה ל-14 מיליון דולר. החברה דיווחה שהיא השלימה גיוס הון בהיקף של 9 מיליון דולר שבו השתתפו פורשה הגרמנית, זרוע ההשקעה הטכנולוגית של קבוצת יוניון ומשקיעים קודמים. ההון מיועד לגייס עובדים נוספים מעבר ל-25 העובדים המועסקים כיום בחברה (בתמונה למעלה), ולהרחיב את הפעילות העסקית בקרב יצרניות רכב, ערים ורשויות בארה"ב, אירופה ואסיה.

חברת טאקטייל פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לרכב לקבל מידע "תחושתי" על מצב הדרך באמצעות איסוף מידע מהחיישנים הקיימים כבר ברכב, דוגמת יחידות הבקרה השולטות על המערכות בשלדת הרכב (chassis), במערכת העברת הכוח (powertrain), בבלמים, בצמיגים, בדוושת הגז, במנוע ועוד. הפלטפורמה של החברה מורכבת משני מרכיבי תוכנה: מודול Surface DNA המנטר את מצב הכביש, ומודולVehicle DNA  המנטר את מצב הרכב.

האינטגרציה ביניהם מספקת תמונה תחושתית מדויקת. החברה מגדירה את היכולת הזו בשם "חישה וירטואלית". במקביל, היא מפתחת טכנולוגיה למיפוי פני תנאי הדרך באמצעות ביג דאטה, Crowdsourcing, לימוד מכונה (machine-learning) ומידע הנאסף על-ידי כלי-רכב המצויידים במערכת החישה הווירטואלית. המפה מסייעת לכלי-הרכב להתאים את המערכות אל תנאי הדרך, ולסייע לרשויות לאתר מפגעים בדרך.

פורד מעוניינת להטמיע את טאקטייל במחשבי הרכב
פורד מעוניינת להטמיע את טאקטייל במחשבי הרכב

טאקטייל מוביליטי מתמקדת בשלושה מגזרי שוק עיקריים: יצרניות רכב, עיריות וציי רכב. החברה משתפת פעולה מספר שנים עם חברת פורד, במטרה להטמיע את טאקטייל מוביליטי במחשבי הרכב של פורד. פורד מעוניינת להשתמש במידע החדש כדי לספק שירותים לעיריות בתחום תחזוקת כבישים. טאקטייל גם פועלת כיום מול גופים מוניציפאליים בערים גדולות, בהן גם חיפה. החברה דיווחה שהיא השלימה שישה פרוייקטי היתכנות עם יצרניות רכב, בהם עם חברת פורשה, אשר השקיעה בה.

חברת טאקטייל הוקמה בשנת 2011 על-ידי המנכ"ל בועז מזרחי. בסוף שנות התשעים הוא הקים את חברת Charlotte Web Networks שנרכשה ב-2002 על-ידי MRV בסכום הנאמד בכ-700 מיליון דולר. לאחר מכן עבד כ-7 שנים בצורן החיפאית שבה ניהל בין היתר את חטיבת המערכות. בראיון ל-Techtime לפני מספר שבועות, העריך שהחישה הווירטואלית תהיה חיונית לרכב אוטונומי: "תנסה לדמיין את עצמך נוהג במכונית מרחוק באמצעות מצלמות. לא משנה כמה התמונה הוויזואלית תהיה מדויקת, לא תוכל לשלוט במכונית כמו שצריך מבלי להרגיש את הכביש. גם מחשב לא יוכל לעשות זאת ללא מידע תחושתי משלים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , השקעות והון סיכון , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני