חברת רכבות אירופית תרכוש עשרות מערכות התראה מרייל-ויז'ן

30 ינואר, 2020

זהו ההסכם המסחרי הראשון של חברת רייל-ויז'ן הנמצאת בשליטת פורסייט. החברה פיתחה מערכת התראה בטיחותית לרכבות. העסקה עשויה להסתכם בכ-6.5 מיליון אירו

חברת רייל ויז'ן (Rail-Vision), המפתחת מערכות התראה מבוססות ראייה ממוחשבת לעולם הרכבות, קרובה לחתימה על הסכם מסחרי ראשון עם חברת רכבות אירופית, שמעוניינת לרכוש מרייל-ויז'ן עשרות מערכות בטיחותיות לאזורי תפעול וחיבור קרונות – כך דיווחה היום לבורסה בתל-אביב חברת פורסייט (Foresight), המחזיקה ב-26% מהבעלות בחברה. מנייתה של פורסייט מזנקת היום בעקבות ההודעה בכ-8%. נבמסגרת ההסכם המתגבש, מפעילת הרכבות האירופית תרכוש בשלב ראשון מערכה אחת בסך 500 אלף אירו לצורך בחינתה, ולאחר מכן, אם הפיילוט יסתיים בהצלחה, תרכוש כ-30 מערכות נוספות בסך כולל של 2.5 מיליון אירו, ובהמשך עשויה לממש אופציה לרכישה של כ-45 מערכות בסך כולל של 3.5 מיליון אירו.

ADAS לנהגי קטר

רייל-ויז'ן פיתחה מספר מערכות התראה בטיחותיות לעולם הרכבות. המערכת שתרכוש החברה האירופית מיועדת לספק התראות אבטחה באזורי תפעול וחיבור קרונות. באמצעות שילוב של חיישני מצלמות וטכנולוגיה של למידה עמוקה, המערכת מגלה ומסווגת באופן אוטומטי, עד לטווח של 200 מטר, אובייקטים על המסילה שעלולים להוביל להתנגשות לכל אורך היום ובכל מזג אוויר, ומספקת במידת הצורך התראות לנהג הקטר ולמפעילי המסילות.

המערכת הראשונה שפיתחה רייל-ויז'ן מותקנת על גבי קטר הרכבת ומספקת התרעה מוקדמת לנהג הקטר מפני התנגשות במכשולים. הדבר מתבצע באמצעות שימוש במצלמות ייעודיות, לזיהוי עצמים ברזולוציה גבוהה ולמרחק של למעלה מ-1,500 מטר, ואלגוריתמים של למידת מכונה המנתחים את התמונה ומזהים את האובייקטים שנמצאים על מסלול הרכבת. מרחק הבלימה של רכבת הנעה במהירות גבוהה יכול להגיע עד 800 מטר בממוצע, ועל כן נדרשת מערכת שתוכל לזהות מכשולים למרחק רב, כך שיאפשר לרכבת לבלום בזמן.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , ראיית מכונה

פורסם בתגיות: Rail Vision , פורסייט , רכבות