RealView מיקנעם גייסה 10 מיליון דולר לתצוגה הולוגרפית

23 יולי, 2020

הגיוס יממן את המעבר משלבי הפיתוח לייצור ומכירות. החברה הוקמה בשנת 2008 בהשקעת סיד של שמעון אקהויז ויפתחה מערכת המייצרת הולוגרמה דיגיטלית של איברים פנימיים, המאפשרת להנחות את הרופא במהלך הטיפול

חברת ריל-ויו (RealView Imaging) מיקנעם השלימה גיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר בהשתתפות קובי ויהודית רכטר, קרן OurCrowd והמשקיעים הקיימים בחברה. בעקבות הגיוס, מצטרפים לדירקטוריון החברה קובי רכטר (מייסד ויו"ר מדינול) ופרופ' מיכאל אלדר, לשעבר מנהל מכון הלב בביה"ח שיבא תל השומר. חברת RealView הוקמה בשנת 2008 על-ידי אביעד קאופמן, שאול גלמן ופרופ' כרמל רוטשילד, באמצעות השקעת סיד של שמעון אקהויז, המשמש כיו"ר החברה. גיוס ההון הקודם התבצע בשנת 2014, שגם במהלכו היא גייסה 10 מיליון דולר.

החברה פיתחה טכנולוגיית הולוגרפיה דיגיטלית המאפשרת לרופאים לבחון ולחקור באופן אינטראקטיבי את הייצוג התלת-מימדי המדוייק של איברים, אשר מופק מקבצים דיגיטליים שנוצרו על-ידי מכונת סריקה ממוחשבת. לפני כשנתיים החברה הציגה את המערכת הראשונה, HOLOSCOPE, המיועדת לסייע לרופאים לתכנן ולבצע טיפול זעיר פולשני. הטכנולוגיה של RealView מבוססת על 35 בקשות פטנט, מהן 21 כבר אושרו, ונועדה להתגבר על קושי מהותי בטכנולוגיית הייצוג התלת-מימדי הקיימת היום:

רוב הפתרונות בשוק מבוססים על הטעיית המוח באמצעות הקרנת שתי תמונות נפרדות לכל אחת מהעיניים. המוח ממזג את התמונות ויוצר אשלייה של חפץ תלת מימדי. אלא שיש בשיטה הזאת בעיה שלא ניפתרה: העין מתכווננת אל התמונות המוצגות בפניה, ואילו המוח משחזר מודל תלת מימדי הנמצא בנקודה דמיונית אחרת. זו הסיבה לכך שקשה לשלוט בייצוג באמצעות מחוות (העין והמוח "שולחים" את היד למרחקים שונים) וזו הסיבה לתחושת הסחרחורת הנובעת מהשימוש במערכות הקיימות היום בשוק.

השנה מתוכנן המעבר מפיתוח למכירות

עקב החולשות האלה הן משמשות לאימון ולימוד בלבד – ולא לביצוע פעולות רפואיות. המערכת של RealView מפעילה אלגוריתם המייצר ייצוג הולוגרפי ממשי של הנתונים המגיעים מהקבצים הדיגיטליים. מכיוון שמבחינת העין מדובר באובייקט אמיתי, אין בעיית מיקוד ומרחקים: העין והמוח ממוקדים באובייקט זהה, ולכן הייצוג אמין יותר, מגיב טוב יותר להוראות המגיעות מידי המשתמש ואינו מייצר תופעות לוואי כמו סחרחורות, כאבי ראש ועייפות.

התוצאה: המערכת מיועדת לשמש ככלי עזר גם במהלך הטיפול עצמו. הרופא המבצע צינטור או טיפול לבבי אחר, יכול לעקוב בזמן אמת אחר הייצוג התלת מימדי של הטיפול, כדי לבצע אותו בצורה מדוייקת. בשנת 2019 הוכרזה ההתקנה הראשונה של המערכת בבית החולים הכללי של טורונטו, הנחשב לאחד מבתי החולים הטובים בעולם. ניסויים רפואיים נוספים מתקיימים גם בבית החולים שניידר לילדים בפתח תקווה. כל הניסויים נערכים בשיתוף פעולה עם חברת Philips Healthcare.

"כעת אנחנו מתמקדים במיסחור המערכת", אמר אקהויז לאחר השלמת הגיוס. "בשלב הראשון בצפון אמריקה ובאירופה. השילוב של הולוגרפיה רפואית בתהליך הקליני השוטף צפוי להביא למהפיכה באופן שבו רופאים משתמשים במערכות הדמאה רפואיות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , השקעות והון סיכון , חדשות , מכשור רפואי