קיידנס האיצה את מהירות האימות בזכות AI ישראלי

13 אוגוסט, 2020

בראיון בלעדי ל-Techtime גילה מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בארץ, פרופ' זיאד חנא, שטכנולוגיית בינה מלאכותית שנולדה בישראל שולבה בתוך הסימולטור הלוגי Xcelium ML, והצליחה להאיץ פי חמישה את מהירות האימות של תכנוני שבבים

בתמונה למעלה: פרופ' זיאד חנא. "הטכנולוגיה נולדה כאן, בישראל"

חברת קיידנס (Cadence) חשפה מערכת אימות שבבים חדשה הנחשבת לפריצת דרך בתחום אימות השבבים, ושפיתוחה התאפשר בזכות שילוב טכנולוגיית בינה מלאכותית שפותחה בישראל. השבוע היא הכריזה על הסימולטור החדש לאימות תכנוני שבבים, Xcelium ML, אשר מבצע את תהליך האימות במהירות גבוהה פי חמישה בהשוואה לסימולטור מהדור הקודם, Xcelium. בראיון בלעדי ל-Techtime, סיפר פרופ' זיאד חנא, מנכ"ל מרכזי המחקר והפיתוח של Cadence בישראל, וסגן נשיא בכיר בחברה, שמדובר בפרוייקט בעל חשיבות אסטרטגית עבר החברה, ובהצלחה טכנולוגית מרשימה.

חנא: "זו הפעם הראשונה שבה הצליחו לשלב מערכת בינה מלאכותית לומדת בתוך סימולטור לוגי, וזו הפעם הראשונה שבה מערכת מדור חדש מציגה קפיצה של מחצית סדר גודל בביצועים, ולא שיפור הדרגתי כמקובל בתחום הזה". סימולטור לוגי מריץ את קובץ התכנון, ומבצע סימולציה של פעולת הרכיב המתוכנן כדי לדעת כיצד יתנהג המעגל החשמלי לאחר הייצור.

המרכיב המרכזי בתקציבי פיתוח – אימות התכנון

להערכת חנא, תהליך אימות התכנון אחראי לכ-80% מעלויות הפיתוח של שבבים חדשים. לכן ייעול בסדר גודל כזה משפיע עמוקות על עלויות התכנון ועל זמני היציאה לשוק. "מערכת אימות שבבים פועלת בשלושה שלבים מרכזיים: תוכנה אנליטית המייצרת בדיקות (טסטים) במטרה להגיע לכיסוי מספק של כל המצבים החשובים, מערכת סימולציה המחשבת את פעולת המודל המתוכנן במצבי הבדיקה שיוצרו, ומודול נוסף המחשב את רמת הכיסוי של הטסט כדי להבטיח שבוצעו כל הבדיקות הנחוצות".

"על המבנה הזה הותקנה מערכת בינה מלאכותית אשר לומדת את התהליך, משפרת אותו ומייצרת טסטים שהם יותר אפקטיביים. כלומר, טסטים המאפשרים לבצע פחות ריצות בדיקה אבל לקבל כיסוי רחב יותר של מצבים. זו הפעם הראשונה בתעשייה שמשתמשים בתוכנת בינה מלאכותית כדי לשפר את הסימולטור הלוגי. וזה דבר שיצא מכאן, מישראל". חברת קיידנס מפעילה שני מרכזי פיתוח בישראל, בפתח-תקווה ובחיפה, המעסיקים ביחד כ-300 אנשי פיתוח. הרעיון למוצר החדש הועלה בישראל, והצוות הישראלי פיתח את מודול ה-Verification Manager ולאחר מכן את תוכנת ההסקות (Inference) והחיזוי של המערכת.

לדבריו, מספר המצבים שבהם השבב יכול להימצא הוא עצום, והחישוב של כל המצבים האלה הוא ארוך מאוד ולא תמיד כדאי, מכיוון שיש מצבים נפוצים, יש מצבים נדירים ויש מצבים בעלי רמות השפעה שונות מאוד על תיפקוד השבב. "לכן אנחנו צריכים למצוא דרך יעילה לכסות את המצבים החשובים ביותר, ואז לבדוק אותם אחד אחד".

המוצר כולו פותח בשיתוף פעולה עם מרכזי הפיתוח של קיידנס בהודו והבארצות הברית, כאשר החברה מציעה שימוש במערכת הן במודל מבוסס ענן, שבו ניתן להפעיל אלפי מעבדים בו-זמנית, והן במודל מקומי המבוסס על שימוש במחשבי הלקוח. לדברי חנא, ברגע שהמערכת מתחילה לעבור על תהליך האימות, היא משתפרת ומתייעלת. "במקביל גם האלגוריתם שלנו משתפר. יש לנו יכולת ללמוד מהלקוחות מבלי להיחשף לקניין הרוחני שלהם. אין שיתוף מידע בין הלקוחות – אבל האלגוריתמיקה משתפרת".

החברה מסרה שהסימולטור הלוגי החדש כבר הוטמע בהצלחה ונמצא כיום בשימוש אצל מרבית יצרניות השבבים הגדולות בתעשייה. מנהל קבוצת התכנון בחברת Kioxia, יצרנית הזכרונות הנמצאת בבעלות טושיבה, סיפר שהשימוש במערכת Xcelium ML, האיץ פי 4 את מהירות האימות והביא לכיסוי של 99% של כל המצבים בהם השבב יכול להימצא.

האזינו לריאיון עם ד"ר זיאד חנא בפודקאסט שלנו מחודש יוני 2020

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני , תעשייה ישראלית