Reinke תטמיע את הטכנולוגיה של CropX במערכות ההשקיה שלה

18 אוגוסט, 2020

ריינקי, אחת היצרניות הגדולות בארה"ב של מערכות השקיה סיבוביות, גם תשקיע בקרופקס הישראלית, ותהפוך לשותפה. מנכ"ל קרופקס ל-Techtime: "אנחנו נספק את השכבה הדיגיטלית לפתרונות שלהם"

חברת האג-טק הישראלית CropX ויצרנית מערכות ההשקיה מנברסקה Reinke הכריזו על שותפות אסטרטגית, שבמסגרתו תציע ריינקי לחקלאים בארצות הברית פתרון המשלב את מערכות ההשקיה שלה ואת פלטפורמת תכנון ההשקיה החכמה של קרופקס. האינטגרציה תאפשר לחקלאים להשתמש בצורה יעילה יותר במערכות של ריינקי ולתכנן את ההשקיה על סמך מצב הקרקע בכל חלקה ונתונים סביבתיים נוספים.

ההסכם בין שתי החברות כולל גם השקעה מצד ריינקי בקרופקס. עבור קרופקס מדובר במהלך נוסף המחזק את דריסת הרגל שלה במגזר החקלאי בארצות הברית, וזאת לאחר שבתחילת השנה רכשה את חברת האג-טק CropMetrics האמריקאית, שגם כן יושבת בנברסקה.

ריינקי היא אחת היצרניות המובילות בארצות הברית של מערכות השקיה סיבוביות, ופעילה בכ-40 מדינות. שיטת ההשקיה הנפוצה ביותר בארצות הברית היא השקיה מרכזית סיבובית (Central Pivotal Irrigation). בשיטה זו, מערכת ההשקיה ניצבת במרכז השדה, וממטירה את המים בתנועה סיבובית. באופן זה, הממטרה מסוגלת לכסות שטח מעגלי גדול מאוד של כמה מאות דונמים. מערכות אלה הינן זולות יותר מאשר פריסה של טפטפות ומצריכות פחות תחזוקה וכוח-אדם.

להכניס מוח לממטרה

בשיחה עם Techtime, מצביע מנכ"ל קרופקס, תומר צח, על החיסרון המרכזי של מערכות ההשקיה הסיבוביות. "המערכות הללו מכסות שטחים גדולים, אך הן ממטירות את המים בצורה אחידה בכל הרדיוס, כמו גשם. שטחים חקלאיים אינם תמיד הומוגניים, והשקיה אחידה עשויה לגרום לבזבוז של מים."

חברת קרופקס פיתחה פלטפורמה הכוללת חיישנים המוטמנים באדמה ומודדים את מידת הלחות בקרקע. החיישנים יודעים לנתח את סוג האדמה ולשדר את הנתונים אל מערכת בקרה חכמה, הנותנת לחקלאי מידע מדויק על מצב ההשקיה בכל נקודה בשטח המעובד, ולתכנן בצורה מדויקת יותר את תוכניות ההשקיה והדישון. המערכת משקללת גם מידע ממקורות חיצוניים כמו תחזיות מזג אוויר, מפות וצילומי אוויר.

במסגרת השותפות, מערכות הבקרה של ריינקי יתממשקו עם הפלטפורמה האנליטית של קרופ. "הטכנולוגיה שלנו הופכת את מערכות ההשקיה הללו לחכמות יותר. האינטגרציה תאפשר לתכנן את השימוש במערכת על סמך המידע האגרונומי המתקבל מהחיישנים שלנו ובהתאם לנתוני מזג האוויר והתחזית."

השותפות הזו מכניסה את ריינקי לעולם החקלאות הדיגיטלית, שצומח במהירות בשנים האחרונות. "חשוב להם להתפתח מיצרן של ציוד לחברה המספקת לחקלאי ערך בתחום החקלאות הדיגיטלית. קרופקס תספק את השכבה הדיגיטלית לסל הפתרונות שלהם."

האזינו לשיחה עם מנכ"ל קרופקס תומר צח מתוך הפודקאסט שלנו מפברואר 2020 [השיחה עם צח מתחילה בדקה 18:05]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: CropX , Reike , חקלאות מדייקת , תומר צח