בוטל הסכם המיזוג בין קומטק וגילת

5 אוקטובר, 2020

קומטק תשלם פיצויים בגובה של כ-70 מיליון דולר. קומטק תכננה לרכוש את גילת תמורת 577 מיליון דולר, אולם מגיפת הקורונה טרפה את הקלפים: היא פגעה בשתי החברות והפכה את המיזוג לבלתי אפשרי מבחינה פיננסית

חברת Comtech האמריקאית וחברת גילת רשתות לוויין הודיעו היום (ב') על השגת הסכם לביטול המיזוג שעליו הן דיווחו לראשונה ב-29 בינואר 2020. שתי החברות הגיעו לפשרה בהליכים המשפטיים שהתנהלו בשבועות האחרונים בפני בית המשפט הכלכלי של מדינת דלאוור, שבמסגרתה הסכם המיזוג מבוטל ו-Comtech תשלם לגילת פיצויים בגובה של 70 מיליון דולר. הסכם הפשרה אושר על-ידי מועצות המנהלים של שתי החברות ונכנס לתוקף באופן מיידי. על פי הסכם הפשרה, ההליכים המשפטיים בין הצדדים הסתיימו באופן סופי ומחייב. התוצאה המיידית: בוטל הדיון המשפטי אשר נקבע להתחיל היום בבית המשפט בדלאוור.

עם השגת ההסכם, פירסמו יו"ר ומנכ"ל קומטק פרד קורנברג, ויו"ר גילת דב בהרב, הצהרה משותפת שבה מסרו: "למרות ששנינו האמנו בתחילה כי מיזוג שתי החברות המצוינות הללו מהווה נישואין מושלמים, מגיפת COVID-19 הפכה את עיתוי המיזוג למאתגר במיוחד. סיכמנו שבתנאים הנוכחיים, ההסדר שהושג הוא הפתרון הטוב ביותר לשתי החברות ובעלי המניות שלהן".

חברת גילת עוסקת עוסקת בפיתוח ויצור ושיווק של פלטפורמת רשת תקשורת לוויינית מבוססת ענן, מודמים במהירות גבוהה, אנטנות ניידות, מגברי מצב-מוצק (SSPA) וממירי תדרים (BUC) להספקים גבוהים. החברה נמצאת בשליטת קרן פימי (34%). קומטק מפתחת פתרונות לתקשורת לוויינית כמו ציוד לתחנות קרקעיות, מודמים, אנטנות, מקמ"שים ותוכנות לאופטימיזציה של רוחב הפס הלווייני. קומטק תכננה לרכוש את גילת תמורת 577 מיליון דולר, אולם מגיפת הקורונה שינתה את התמונה מהקצה אל הקצה.

העיסקה נדבקה בקורונה

גם בשנה רגילה מדובר בעיסקה מסוכנת: ההסכם חייב את קומטק לקחת הלוואה בגובה של 500 מיליון דולר, שהיא גדולה מאוד לחברה בסדר גודל בינוני, בשוק תנודתי כימו שוק התקשורת הלוויינית. הקורונה החריפה את הבעיה: במחצית הראשונה של 2020 ספגו שתי החברות מירידה חדה בהכנסות. גילת סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 23% במכירות ועם הפסד של 11.7 מיליון דולר. ברבעון השני ירדו המכירות ב-35% והחברה דיווחה על הפסד של 4 מיליון דולר.

קומטק דיווחה על ירידה של 20% במכירות ברבעון הפיסקלי שהסתיים בסוף אפריל והפסד של 4 מיליון דולר. הביטול נראה כבלתי נמנע, במיוחד לאחר שתי החברות תבעו אחת את השנייה בבית המשפט, בטענה שהן מנסות להביא לסיום המיזוג בצורה לא הוגנת. ערכי הדין של גילת טענו שקומטק מנסה לחבל בקבלת אישור ברוסיה, ככל הנראה כדי לבטל את המיזוג בלוא לשלם פיצויים. ההסכם שהתקבל הוא סיום בלתי נמנע של הפרשה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מיזוגים ורכישות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: גילת , קומטק