REE נכנסת לנסד"ק בהערכת שווי של 3.1 מיליארד דולר

3 פברואר, 2021

ההנפקה תתבצע באמצעות מיזוג לתוך חברת SPAC, כאשר REE תקבל כ-500 מיליון דולר במזומן. פיתחה פלטפורמה מודולרית לרכב חשמלי. תתפעל מרכזי ייצור ב-30 מדינות

בתמונה למעלה: מייסדי REE, המנכ"ל דניאל בראל (משמאל) והטכנולוגי הראשי אבישי סרדס

חברת REE, המפתחת פלטפורמות מרכב שטוחות לכלי-רכב חשמליים, הודיעה היום שהיא נכנסת למסחר בבורסת נסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת 10X Capital Venture Acquisition Corp (סימול בנסד"ק: VCVC). עם השלמת העסקה החברה הממוזגת תאמץ מחדש את השם והסימול REE. ההכנסות של REE מהעסקה יסתכמו ב-500 מיליון דולר, מתוכם 300 מיליון דולר יגיעו מהמשקיעים האסטרטגיים של החברה ובהם תאגיד Koch, יצרנית הרכב ההודית Mahindra ויצרנית המערכות לרכב Magna. החברה הממוזגת תונפק לפי מחיר של 10 דולר למניה, המשקף שווי שוק כולל של 3.1 מיליארד דולר.

חברת 10X Capital Venture Acquisition Corp היא למעשה "חברה ייעודית לביצוע רכישה", מה שקרוי SPAC, שהקימה קרן ההשקעות 10X Capital Venture שהוקמה ב-2004 על ידי היזם הסדרתי האנס תומס. בין יתר פעילותיה, החברה מקימה חברות SPAC כדי לאפשר למשקיעים מוסדיים להשקיע בחברות צמיחה, ועד היום גייסה מעל 12 מיליארד דולר בשוק ההון בשיטה זו.

חברות ה-SPAC הללו הפכו בתקופה האחרונה לפלטפורמה אטרקטיבית עבור חברות מתחום הרכב כדי לגייס כסף ממשקיעים מוסדיים ולהצטרף לבורסה בתקופה שבה מניות הרכב החשמלי זוכות לביקושים גבוהים. חברות מתחום הרכב החשמלי כמו ניקולה, פיסקר ולורדסטאון, שהתקשו לגייס הון בשוק הפרטי על רקע משבר הקורונה, גייסו הון ונכנסו לנסד"ק באמצעות עסקאות עם חברות SPAC. בחודש דצמבר הודיעה אינוויז (Innoviz) הישראלית שבכוונתה להיכנס גם כן לנסד"ק באמצעות מיזוג לתוך חברת SPAC. 

הירשמו לניוזלטר השבועי של Techtime וקבלו מדי יום חמישי עדכונים על כל מה שקרה השבוע בהייטק>>>

הכול כלול – בגלגל

חברת REE פיתחה קונספט של רכב חשמלי שבו המתלים, המנוע, מערכת ההיגוי, הבלמים, החיישנים, מערכות בקרת הטמפרטורה וכל המערכות האלקטרוניות משולבות בתוך הגלגלים עצמם. המרכב עצמו הוא שטוח ופנוי לעיצוב בהתאם לדרישות של כל דגם. בגישה הזאת, מרכז הכובד של הרכב נמוך מאשר בכלי-רכב חשמליים סטנדרטיים, ולכן הרכב יותר יציב.

פלטפורמת הרכב החשמלי של חברת REE
פלטפורמת הרכב החשמלי של חברת REE

הטכנולוגיה שלה מאפשרת לייצר מכוניות בעלות ארבעה מנועים המאפשרים לרכב שטח סטנדרטי להשיג ביצועים של תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש בתוך 3 שניות. הטכנולוגיה ישימה לכלי רכב פרטיים ולכלי רכב כבדים, כמו משאיות השוקלות 10 טון ומיועדות לנסיעה בדרכי עפר. לאחרונה חשפה REE שלוש פלטפורמות מרכב חדשות עבור שלושה סוגים של כלי-רכב חשמליים: מכונית עירונית שיכולה לשמש גם כמונית אוטונומית, רכב היסעים עירוני או רכב משלוחים, ומשאית בינעירונית קלה המותאמת לשוק האמריקאי.

בהודעתה היום ציינה REE כי היא מוציאה לפועל מודל ייצור רזה המבוסס על שיתוף פעולה עם שותפי ייצור ברמת טיר-1, אשר ייצרו את הפלטפורמה שלה בכ-30 מדינות בעולם. המדול הזה יאפשר לה להגיע לריווחיות כבר ב-2024. מדובר בשוק חדש המעורר התלהבות רבה מאוד. להערכת החברה, הוא צפוי להגיע להיקף מכירות של כ-19.1 מיליארד דולר בשנת 2026.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: REE , SPAC , נסד"ק , רכב חשמלי