אינוויז נכנסת לנסד"ק לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד דולר

12 דצמבר, 2020

המהלך מתבצע באמצעות מיזוג עם "חברת צ'ק פתוח" ויכניס לקופת החברה 350 מיליון דולר. המנכ"ל כילף: "עשינו את המהלך כדי להפגין בפני הלקוחות איתנות פיננסית"

בתמונה למעלה: מייסדי אינוויז (מימין לשמאל): אורן בוסקילה מנהל המו"פ, עומר כילף המנכ"ל והמנהל העסקי אורן רוזנצווייג

חברת אינוויז מראש העין (Innoviz Technologies) נכנסת למסחר בבורסת נסד"ק באמצעות מיזוג עם חברת Collective Growth Corporation. עם השלמת העסקה החברה הממוזגת תאמץ מחדש את השם Innoviz Technologies ותיסחר בנסד"ק תחת הסימול. במסגרת העיסקה, משקיעים אסטרטגיים של אינוויז, כמו Magna International, Antara Capital, ביטוח הפניקס ומשקיעים מוסדיים נוספים ישיקע בחברה 200 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 10 דולר. ביחד עם המזומנים בהיקף של 150 מיליון דולר, מדובר בעיסקת מיזוג בהיקף של 350 מיליון דולר. החברה הממוזגת צפויה להיסחר בנסד"ק לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

מדובר במעין גרסה אמריקאית של רכישת שלד בורסאי שיש לו הון זמין. חברת Collective Growth מאוסטין, טקסס, הוקמה בשנת 2019 במתכונת של חברת "צ'ק פתוח" (blank check company) במטרה להיכנס לעסקי הקנאביס. חברות המדף הללו הפכו בתקופה האחרונה לפלטפורמה אטרקטיבית עבור חברות מתחום הרכב כדי לגייס כסף ממשקיעים מוסדיים ולהצטרף לבורסה בתקופה שבה מניות הרכב החשמלי זוכות לביקושים גבוהים. חברות מתחום הרכב החשמלי כמו ניקולה, פיסקר ולורדסטאון, שהתקשו לגייס הון בשוק הפרטי על רקע משבר הקורונה, גייסו הון ונכנסו לנסד"ק באמצעות עסקאות עם חברות צ'ק פתוח.

בראיון ל-CNBC סיפר מנכ"ל אינוויז עומר כילף כי המהלך החל לפני ארבעה חודשים. "זה היתרון במיזוג במתכונת כזו. מדובר בתהליך מהיר שמספק לך גישה למשקיעים מעולים, וזה מאוד מתאים לחברות מעולם הרכב". כילף גם התייחס לסיבות מאחורי המהלך:  "ההון יספיק לנו כדי להיות במאזן חיובי. יצרניות הרכב רוצות שהספקיות שלהן יהיו בעלות איתנות פיננסית לטווח ארוך. גייסנו לא כי היינו צריכים, אלא בעיקר כדי להפגן חוסן פיננסי פני הלקוחות שלנו".

ייצוג תלת מימדי של סביבת הרכב כפי שהוא מתקבל בחיישן ה-LiDAR של אינוויז
ייצוג תלת מימדי של סביבת הרכב כפי שהוא מתקבל בחיישן ה-LiDAR של אינוויז

חיישני אינוויז בדגמי BMW כבר השנה

אינוויז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) הסורק את המרחב שבו נע הרכב ומייצר מפה תלת-מימדית של סביבת הרכב בדיוק גבוה, בכל תנאי התאורה ובכל תנאי מזג האוויר. חיישני LiDAR צפויים להוות מרכיב אינטגרלי בכל מערכת חישה לרכב אוטונומי, לצד מצלמות ומכ"ם. אינוויז הצליחה לפתח LiDAR במצב מוצק (Solid State) על גבי שבב סיליקון, מה שאיפשר גם לשפר את ביצועי החיישן, ובעיקר להוזיל את עלויותיו כך שיהיה מתאים לייצור המוני בתעשיית הרכב. הפתרון של החברה מבוסס על שימוש ברכיב MEMS הכולל תכנון מיוחד של מראה אשר יכולה לנוע בשני צירים, ועל-ידי כך מאפשרת ביצוע של סריקת לייזר ללא חלקים נעים.

לצד החיישן, אינוויז משקיעה רבות גם בפיתוח מרכיב התוכנה בטכנולוגיית הראייה הממוחשבת, שלדבריה מהווה את אחד היתרונות הבולטים שלה בשוק ה-LiDAR. באינוויז יש חטיבה שלמה אשר פיתחה אלגוריתמיקה, הכוללת גם בינה מלאכותית מסוג רשת נוירונים, אשר מאפשרת להמיר את המידע הגולמי המגיע מהחיישן לתמונה תלת-מימדית ולייצר תובנות על המתחולל בדרך.

שיתוף הפעולה המסחרי המשמעותי ביותר של אינוויז הוא עם חברת ב.מ.וו, אשר החליטה לשלב את החיישן שלה ברכב ה-SUV החשמלי החדש שלה, iNEXT, שאמור לעלות על הכביש כבר השנה. בעבר דיווחה החברה על תוכנית להקמת קו ייצור המוני בסין על מנת להיערך לייצור החיישן עבור BMW. בנוסף היא נמצאת בקשרים הדוקים מאוד עם מאגנה, שהיא אחת מספקיות הרכיבים לרכב הגדולות בעולם, אשר מעסיקה כ-157,000 עובדים ומספקת תת מערכות לרוב יצרניות הרכב הגדולות בעולם.

האזינו לשיחה עם סמנכ"ל הפיתוח העסקי ואחד ממייסדי החברה, אורן רוזנצווייג, מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו ששודרה בספטמבר 2019:

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , גיוסי הון , חדשות

פורסם בתגיות: אינוויז , נסד"ק , עומר כילף