קיידנס הכריזה על מערכות לאימות התכנון של שבבי-ענק

6 אפריל, 2021

מערכת Palladium Z2 ומערכת Protium X2 החדשות מסוגלות לבצע אימות תכנון ואימות תוכנות של שבבים המכילים עד 20 מיליארד שערים לוגיים. פרופ' זיאד חנא: "במערכות שולבו טכנולוגיות ישראליות מיוחדות"

בתמונה למעלה: חבילת Dynamic Duo – מערכת Palladium Z2 (משמאל) ומערכת Protium X2

חברת קיידנס (Cadence) השיקה צמד מערכות לאימות תכנוני שבבים וניפוי שגיאות, המסוגל לבצע הדמייה ובדיקת התפקוד של שבבי ענק הכוללים עד 20 מיליארד שערים לוגיים. מדובר במערכת Palladium Z2 ובמערכת Protium X2, אשר מספקות להערכת החברה את התפוקה הגבוהה ביותר האפשרית בתהליכי ניפוי שגיאות חומרה ואימות תוכנה בשלבי הקדם-סיליקון של תכנוני SoC (מערכות על-גבי שבב) גדולים. המערכות משמשות לבדיקת רשימת הכללים המתארת את התנהגות השבב, ולבדיקת התוכנות שירוצו עליו, שכן הפיתוח שלהן מתחיל כבר בשלבים הראשונים של התכנון – לפני שקיים אבטיפוס פיסי של השבב.

מערכת Palladium Z2 היא מודולרית ומבוססת על מסדי מחשב שהמעבד שלו הוא רכיב ASIC גדול מאוד שתוכנן על-ידי קיידנס ומספק למערכת השלמה עוצמת עיבוד של מחשב-על. היא משמשת להדמייה מפורטת (Emulation) של התנהגות השבב והתוכנות הרצות עליו, באופן המאפשר לזהות תקלות, לנתח את גורמי התקלות ולנפות שגיאות. מערכת Protium X2 מיועדת לבדיקת השבב בשלבים המתקדמים יותר ומבוססת על רכיבי FPGA של זיילינקס (Xilinx).

היא מבצעת בדיקה כללית יותר (Prototyping) של התכנון והתוכנות, אבל במהירות גדולה מאוד. שתי המערכות קיבלו את הכינוי Dynamic Duo מכיוון שיש ביניהן אינטגרציה גבוהה בזכות מהדר (קומפיילר) משותף וממשקים מאוחדים. לדוגמה, קיידנס מסרה שבאמצעות מערכת Palladium Z2 ניתן לבצע הידור של עשרה מיליארד שערים לוגיים בפחות מ-10 שעות, ולבצע בדיקה זהה במערכת Protium X2 בפחות מ-24 שעות.

פרופ' זיאד חנא: תרומה משמעותית של מרכזי הפיתוח הישראלים
פרופ' זיאד חנא: תרומה משמעותית של מרכזי הפיתוח הישראלים

מנהל מרכזי הפיתוח של קיידנס בישראל, פרופ' זיאד חנא (בתמונה למעלה), סיפר ל-Techtime שהחברה שילבה בפתרון החדש טכנולוגיות ישראליות מיוחדות. "בארץ פיתחנו את טכנולוגיית Perspec אשר מייצרת את תסריטי הבדיקה שהמערכות מבצעות, ואת טכנולוגיית Indago, אשר מאתרת שגיאות בתוכנה ובתכנון ומסייעת לנפות אותן". לדבריו, הפתרון החדש מספק מענה לצורך דחוף של השוק. "התעשייה מייצרת שבבים גדולים מאוד ומסובכים מאוד. נוצרות ארכיטקטורות חדשות שהן ייעודיות לצרכים מוגדרים, כמו בינה מלאכותית, עיבוד תמונה ועוד. הן זקוקות לפתרון בדיקה מהיר וקל ליישום".

מדוע יש צורך ברכישת מחשב ייעודי כאשר אפשר לבצע אימות בענן?

חנא: "הענן לא מספק פתרון לכל הצרכים. במרכזי הנתונים יש כיום הרבה מאוד שרתים, אולם מהירות הבדיקה באמצעותם היא איטית מאוד מכיוון שהמעבדים הם מסוג אחר. אנחנו משתמשים במעבד ייעודי לביצוע סימולציה של השבב. כיום יש לקיידנס שירות ענן לביצוע אימות וניפוי שגיאות, אולם השירות הזה מבוסס על מכונות Palladium ו-Protium הנמצאות במרכז המחשוב שלנו, אשר מספק שירותי Verification as a Service".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: קיידנס , תכנון אלקטרוני