אוטוטוקס נכנסת לשוק הרכב הרוסי

22 אפריל, 2021

פיתחה ביחד עם חברת סרדה המקומית מערכת V2X ייעודית לרוסיה. שתי החברות משתתפות בפיילוטים הנערכים במסגרת מאמץ לאומי להגביר את הבטיחות בדרכים ברוסיה. "תמיכת הממשלה מאיצה את אימוץ טכנולוגיית V2X"

[בתמונה: אחד מדגמי הלאדה החדשים]

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת שבבי תקשורת ליישומי V2X, חתמה על שיתוף פעולה שעשוי לסלול את דרכה גם לשוק הרכב הרוסי. אוטוטוקס פיתחה ביחד עם חברת Sreda Solutions מסנט פטרסבורג מערכת V2X המותאמת לשוק הרוסי, וביחד משתתפות כעת שתי החברות במספר פיילוטים שנערכים במדינה בתמיכת הממשל, כחלק מהמאמצים להפחית את הקטל בדרכים ברוסיה.

גם לאחר התפרקות הגוש הסובייטי, תעשיית הרכב ברוסיה נותרה מגזר חשוב בכלכלה. ב-2018 יוצרו ברוסיה כ-1.77 מיליון כלי-רכב, שהם כ-1.8% מכלל הייצור העולמי. תעשיית הרכב הרוסית מורכבת מיצרניות רכב מקומיות, ובראשן AvtoVAZ (יצרנית דגמי "לאדה") ו-GAZ, יצרניות רכב גלובליות כדוגמת ג'נרל מוטורס, קיה, רנו ומרצדס, המייצרות את כלי-הרכב לשוק הרוסי באמצעות שותפות ייצור מקומיות כדוגמת Avtotor ו-Avtoframos, וגם יצרניות גלובליות שהקימו קווי ייצור מקומיים משלהן, למשל BMW, יונדאי וטויוטה.

גם במגזר ה-Tier-1 (ספקיות של תת-מערכות), הכניסה לשוק הרוסי עוברת לרוב דרך שיתוף פעולה עם חברה מקומית. Sreda Solutions, שעימה אוטוטוקס משתפת פעולה, היא ספקית בולטת בשוק התקשורת האלחוטית והמערכות המשובצות לכלי-רכב ברוסיה. במסגרת הפיתוח המשותף, סרדה פיתחה על-גבי מערך שבבי ה-V2X של אוטוטוקס את תוכנת הניהול והתקשורת המותאמת לתשתית הארצית ברוסיה.

הממשלה נלחמת בקטל בדרכים

בשנת 2019 נהרגו כמעט 17 אלף תושבים רוסים בתאונות דרכים, כ-11.6 הרוגים לכל 100 אלף תושבים. בישראל, לשם השוואה, מספר ההרוגים ל-100 אלף תושבים ב-2019 עמד על 3.9. ממשלת רוסיה הציבה יעד להפחית משמעותית את שיעור תאונות הדרכים במדינה, ואחד האמצעים לכך הוא אימוץ טכנולוגיות V2X. ישנם מספר פיילוטים שהממשלה הרוסית מקיימת ומקדמת בימים אלה שאוטוטוקס וסרדה משתתפות בהם עם המוצר המשותף.

לאחרונה החלו ניסויי V2X בעיר סנט פטרסבורג וניסויי V2X חדשים מתוכננים בעיר קלינינגרד וכן באזורים נוספים ובכבישים מהירים בהמשך 2021. הרוסים מזמינים יצרנים ושותפים אחרים בענף הרכב להצטרף לניסויים אלה. בנוסף לכך, נציגים רוסים נמצאים בשיחות עם נציגי הפרויקט הכלל אירופי C-Roads, בהן נידונה הפעלה של תשתיות V2X שיחברו בין רוסיה למדינות באיחוד האירופי.

בשיחה עם Techtime אמר סמנכ"ל הפיתוח העסקי באוטוטוקס, יובל לחמן,  כי תמיכת הממשלה הרוסית צפויה להוביל להאצה חזקה באימוץ טכנולוגיית V2X במדינה. "לתעשיית ה-V2X יש פוטנציאל עצום ו-Sreda Solutions היא שותפה אידיאלית שתאפשר לאוטוטוקס לחדור לשוק זה בדיוק בתקופה שבה הוא נפתח במהירות"

טכנולוגיית V2X מאפשרת למכוניות להעביר ביניהן נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, כניסת מכוניות אחרות אל הצומת ועוד, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. אוטוטוקס פיתחה שבבי V2X הפועלים בשני תקני התקשורת המקובלים בתעשייה: תקשורת ישירה (DSRC) ותקשורת סלולרית (Cellular V2X), שבה כלי-הרכב מתקשרים אל הרשת הסלולרית ומקבלים ממנה מסרים המגיעים מכלי-רכב אחרים. להערכת אוטוטוקס, היא הראשונה בשוק שהשיקה שבבים דואליים

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: autotalks , V2X' אוטוטוקס , רוסיה