ניוריאליטי חשפה שבב המבוסס על ארכיטקטורת AI חדשה מסוגה

6 מאי, 2021

ה-SoC מיועד להאיץ יישומי AI בתחומי ביטחון פנים, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, רפואה, עוזרים דיגיטליים, מערכות המלצה ועיבוד שפה טבעית (NLP). פותח בשיתוף פעולה עם זיילינקס

חברת ניוריאליטי (NeuReality) מקיסריה, שפיתחה טכנולוגיה להאצת יישומי AI, חושף היום פלטפורמת בינה מלאכותית (AI-centric) ראשונה מסוגה, המבוססת על הגדרה מחדש של הארכיטקטורה המסורתית של מערכות AI ועל סוג חדש של מערכת על-גבי שבב (SoC). החברה כבר החלה להדגים את האב-טיפוס הראשון, NR1-P, ללקוחות פוטנציאליים. הפלטפורמה מספקת פתרון בעל עוצמת מחשוב חזקה ליישומים קיימים וחדשים של בינה מלאכותית במגוון שימושים וביניהם ביטחון פנים, סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, רפואה, עוזרים דיגיטליים, מערכות המלצה ועיבוד שפה טבעית (NLP).

פלטפורמת ה-NR1-P החדשה מוכיחה את הטכנולוגיה הייחודית שפותחה בחברה ומיועדת למערכות מחשוב מנוהלות בדטה סנטרים בענן ובארגונים, כמו גם בחברות תקשורת, מפעילי תקשורת וארגונים אחרים המשתמשים בפתרונות מחשוב הקרובים למכשירי הקצה (near edge). ניוריאליטי צופה שלקוחות ארגוניים אלה ייתקלו במחסומים של סקלביליות ושל עלויות כאשר יעברו לפריסות בהיקף רחב עם יישומי ה-AI שלהם.

בוגרי אינטל, מארוול ומלאנוקס

ניוריאליטי נחשפה בפברואר השנה כשהודיעה על השלמת גיוס סיד בהיקף של 8 מיליון דולר מ-Cardumen Capital, OurCrowd ו-Varana Capital, ועל צירופו לדירקטוריון של ד"ר נאוין ראו (Dr. Naveen Rao), לשעבר מנכ"ל חטיבת ה-AI של אינטל ומנכ"ל חברת נירוונה סיסטמס (שנרכשה על-ידי אינטל). חברת ניוריאליטי הוקמה בשנת 2019 על-ידי המנכ"ל משה תנ"ך, סמנכ"ל התפעול צביקה שמואלי, וסמנכ"ל הפיתוח יוסי קסוס.

משה תנ"ך כיהן בתפקידים בכירים כמנהל הנדסה במארוול ובאינטל וסגן נשיא למו"פ בדיזיינארט נטוורקס (שנרכשה מאוחר יותר על ידי קוואלקום). צביקה שמואלי כיהן כסגן נשיא Backend במלאנוקס וכסגן נשיא להנדסה בהבאנה לאבס. יוסי קסוס שימש כדירקטור בכיר להנדסה במלאנוקס וכראש תחום פיתוח השבבים באיזיצ'יפ. ניוריאליטי מעסיקה 20 עובדי פיתוח בקיסריה ובתל אביב. בכוונת החברה להכפיל בשנה הקרובה את מספר העובדים.

להערכת החברה פלטפורמת NR1-P מספקת שיפור של פי 2 בעלות הבעלות הכוללת (TCO – Total Cost of Ownership) בהשוואה לפלטפורמות המקבילות של NVIDIA ליישומי למידת עומק בסביבה מבוזרת, המבוססות על ארכיטקטורת מעבד מרכזי (CPU centric). החברה מפתחת כעת את מוצר ההמשך, שיביא לשיפור נוסף בביצועים.

שיתוף פעולה הדוק על זיילינקס

לדברי משה תנ"ך, "לקוחות המפעילים יישומי עיבוד תמונה בהיקף גדול, יוכלו לחסוך 50% מהעלות שלהם או להשיג קיבולת גדולה פי שניים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למרכזי נתונים וללקוחות AI כשירות (AI as-a-service) להגדיל את היקף השימוש בלמידה עמוקה, בעלויות סבירות". חברת זיילינקס (Xilinx), שעל רכיביה התבססה ניוריאליטי לצורך פיתוח ה-NR1-P, היא  תומכת נלהבת בטכנולוגיה של החברה. "עבדנו באופן הדוק עם ניוריאליטי בכדי להביא את הקטגוריה החדשה הזו לשוק", אמר סגן נשיא לתוכנה בזיילינקס, סודיפ נאג. "הפיתוח שילב בין הגמישות והמהירות של רכיב Versal ACAP שלנו לבין הקניין הרוחני של ניוריאליטי".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חברות סטראט-אפ , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: /Neureality