אינטל, HP, מדיהטק וצ'יינה מובייל מפתחות PC 5G מקושר תמיד

17 מאי, 2021

צ'יינה מובייל החליטה להרחיב את בסיס המשתמשים שלה באמצעות מחשבים אישיים המחוברים תמידית אל רשת ה-5G שלה, כמו שהטלפונים הניידים מחוברים אליה

המחשב האישי מהדור הבא יהיה מקושר תמיד אל רשת הדור החמישי. כך עולה מהיוזמה החדשה של אינטל, HP, MediaTek וחברת China Mobile, לפיתוח מחשבים אישיים חדשים אשר יחוברו אל רשת הדור החמישי של צ'יינה מובייל. להערכת משרד התקשורת הסיני, כיום יש 280 מיליון מנויים סלולריים בסין המחוברים אל רשתות 5G. מדובר בכ-80% מכל מנויי ה-5G בעולם. מההודעה של חברת מדיהטק עולה שמדובר ביוזמה של צ'יינה מובייל, אשר החליטה להרחיב את בסיס המשתמשים שלה באמצעות מחשבים אישיים המחוברים תמידית אל רשת ה-5G שלה, כמו שהטלפונים הניידים מחוברים אליה.

פרטי התוכנית עדיין לא פורסמו, אולם מדיהטק חשפה מספר פרטים: חברת HP תפתח מחשב אישי המצוייד במודם החדש, ותספק אותו ביחד עם יישומים ושירותים עבור מטלות לימוד מקוון, עבודה מרחוק, וידאו זורם, משחקים באמצעות הענן וכדומה. חברת אינטל תפתח טכנולוגיות עיבוד ייעודיות עבור המחשב החדש, וחברת מדיהטק תפתח את ערכת השבבים של מודם 5G שיהיה בו.

לפני פחות משבוע חשפה מדיהטק את ערכת השבבים החדשה לסמארטפונים דור חמישי מהקצה הגבוה, Dimensity 900, אשר מיוצרת בגיאומטריה של 6 ננומטר ותומכת בתקשורת הדור החמישי ובתקשורת אלחוטית מקומית Wi-Fi 6. המערכת על שבב החדשה כוללת מודם לתדרי sub-6GHz המספק רוחב פס של 120MHz.

מדיהטק שילבה בתוכה מאיץ בינה מילאכותית מהדור השלישי שלה, יחידת עיבוד גרפית Arm Mali-G68 MC4 ויחידת עיבוד מרכזית הכוללת שמונה ליבות עיבוד: שני מעבדי Arm Cortex-A78 העובדים במהירות שעון של 2.4GHz ושישה מעבדי Arm Cortex-A55 העובדים במהירות שעון של עד 2GHz, אשר מספקים חוויית צפייה בווידאו ברמה של 4K.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דור חמישי , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: 5G , הדור החמישי