פינרג'י מקימה בכפר סבא מפעל לייצור סוללות אלומיניום-אוויר

21 יוני, 2021

המפעל צפוי להתחיל לפעול לקראת סוף 2022 ולייצר כ-5,000 מערכות גיבוי חשמל. החברה פיתחה טכנולוגיה להפקה נקייה של חשמל באמצעות ריאקציה בין אלומיניום לאוויר. לאחרונה דיווחה על פיילוט עם אריקסון

חברת פינרג'י (Phinergy), המפתחת מערכות גיבוי, אגירה וסוללות המתבססות על ריאקציה בין אלומיניום ואוויר, חתמה על הסכם להקמת מפעל בכפר סבא בעל יכולת ייצור שנתית של 20 מגה-וואט, או כ-5,000 מערכות גיבוי של 4 קילו-וואט. להערכת החברה, הקמת המפעל תושלם במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022. בפינרג'י הסבירו כי הקמת המפעל תאפשר להגדיל את היקף המכירות של מערכות הגיבוי לאתרי טלקום בישראל ובעולם ולהרחיב את שיתופי פעולה עם יצרניות רכב.

בשבוע שעבר דיווחה פינרג'י על ביצוע פיילוט בשיתוף פעולה עם חברת הטלקום אריקסון. במסגרת הפיילוט, תטמיע פינרג'י מערכות גיבוי באתרי טלקום שמקימה אריקסון עבור מפעילת תקשורת באיטליה. בחודש אפריל דיווחה פינרג'י על פיילוט דומה עם חברת הודית המקימה מגדלי תקשורת. חברת פינרג'י הוקמה ב-2009 על ידי האחים אביב ודקל צידון, שרכש פטנט על טכנולוגיה שפותחה במחלקה לננו-טכנולוגיה וחומרים מתקדמים באוניברסיטת בר-אילן, בראשות אריה צבן.

חמצון מתכת באמצעות אוויר מן הסביבה

הפקת החשמל במערכות של פינרג'י מתבססת למעשה על היפוך התהליך שבו מיוצר אלומיניום. אלומיניום מופק מהמינרל בוקסיט, בתהליך אלקטרוליזה שבו מופרד החמצן מהאלומיניום בעזרת אנרגיה חשמלית. למעשה, בעת ייצור האלומיניום מבוצע תהליך "טעינה" של אנרגיה חשמלית שבסופו אגורה אנרגיה זו במתכת. הטכנולוגיה של פינרג'י מבצעת תהליך הפוך, שבו מתרחשת תגובה כימית בין אלומיניום, חמצן מן האוויר ומים, ובמהלכו משתחררת האנרגיה ששימשה לייצור האלומיניום. היתרונות באלומיניום הם במשקלו הנמוך ובקיבולת האנרגטית הגבוהה שלו, ובכך שבתהליך הפקת החשמל לא נפלטים חומרים מזהמים.

הבדל מהותי בין הסוללות של פינרג'י לסוללות רגילות הוא מקור החמצן: בסוללות רגילות החמצן אגור בתוך הקתודה באמצעות חומר הקושר את החמצן כדוגמת פחמן או מנגן. המבנה הזה הופך את הסוללות לכבדות, יקרות ומזהמות. בסוללה של פינרג'י הקתודה היא ממברנה הסופחת חמצן מהאוויר שבסביבה. על בסיס הטכנולוגיה הזו מפתחת פינרג'י שלושה קווי מוצר לשלושה שוקי יעד שונים: מערכות גיבוי למקרה של הפסקות חשמל ולאספקת חשמל באזורים מנותקי-רשת, מערכות אגירת אנרגיה, וסוללות לרכב חשמלי. מנכ"ל החברה הוא דויד מאייר. החברה נסחרת בבורסת בתל אביב בשווי שוק של כ-190 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , קלינטק

פורסם בתגיות: אלומיניום , פינרג'י