סוני מאמצת את טכנולוגיית התקשורת של ואלנס ליישומי רכב

29 יוני, 2021

בשנת 2020 אימץ ארגון התקינה MIPI את הטכנולוגיה של ואלנס כתקן בינלאומי, וכעת מגיע הדיבידנד המסחרי הראשון: ואלנס תסייע לסוני להתאים את חיישני הרכב שלה לתקן החדש

חברת ואלנס (Valens) מהוד השרון, וחברת סוני סמיקונדקטור הכריזו על שיתוף פעולה, שבמסגרתו תסייע ואלנס לסוני להתאים את הדורות הבאים של חיישני הרכב שלה, לתקן A-PHY של ארגון התקינה הבינלאומי MIPI. מדובר בתקן חדש המסדיר את ממשק התקשורת שבין החיישנים והצגים ברכב לבין יחידות המחשוב. מדובר למעשה בהכרזה של סוני כי היא מאמצת את הטכנולוגיה של ואלנס, וזאת מאחר שתקן A-PHY מתבסס במלואו על שבבי התקשורת של ואלנס, המאפשרים להעביר נתונים בין מערכות הרכב במהירות של עד 16 ג'יגה-ביט לשנייה על-גבי כבל יחיד.

MIPI הוא ארגון התקינה המוביל בעולם המובייל והוא כולל את השמות הבולטים בתעשיית האלקטרוניקה והשבבים. לאור השימוש הגובר בממשקי תקשורת והעברת נתונים בין מערכות הרכב, פרסם הארגון לפני כשנה תקן ראשון עבור עולם הרכב, A-PHY, המיועד להבטיח את הביצועים של מערכות הבטיחות, המידע והבידור ברכב.

למעשה, ואלנס וסוני היו בין תריסר החברות שהיו שותפות לקבוצת העבודה המצומצמת שהיתה אחראית לגיבוש התקן, לצד אינטל, און-סמי, ST ועוד. המפרט מספק בסיס משותף לחברות שבבים, יצרניות מצלמות וחיישנים, חברות תוכנה ויצרניות רכב לפיתוח פתרונות משולבים בסטנדרט אחיד. וכאמור, הוא משקף במדויק את הטכנולוגיה שפיתחה ואלנס. שבבי התקשורת של החברה מאפשרים להעביר תכני וידאו ואודיו לא דחוסים, ונתונים בפורמטים ובפרוטוקולים שונים כמו USB ואיתרנט, במהירות אולטרה מהירה ועל-גבי צמד חוטי נחושת (UTP) פשוטים למרחק של עד 15 מטר.

הדבר פותר בעיות חומרה מרכזיות במכונית, כמו משקלה הרב של הכבילה ברכב וההפרעות האלקטרו-מגנטיות העשויות לפגוע באיכות האות. שיתוף הפעולה בין ואנלס לסוני הוא דיבידנד מסחרי ראשון להתבססות של תקן MIPI על הטכנולוגיה של ואלנס וממחיש את היתרון התחרותי שלה בשוק.

S-Class של דיימלר כוללים את השבב הקודם של ואלנס

חברת ואלנס הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי חברת מיסטיקום, ומעסיקה כ-350 עובדים, רובם בהוד השרון והשאר בארצות הברית, גרמניה ובמזרח אסיה. הטכנולוגיה פותחה במקור לשוק הביתי, אולם בינואר 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה להתאים את הטכנולוגיה שלה לצורכי התקשורת בתוך הרכב.

בסוף 2016 הכריזה ואלנס על שיתוף פעולה עם דיימלר, שבחרה בשבב הקודם שלה, VA6000, לאספקת תשתית התקשורת של מערכות הבידור והטלמטיקה במכוניות שלה. דגמי 2021 S-Class כבר כוללים את השבבים של ואלנס. בחודש שעבר הודיעה ואלנס על הסכם מיזוג עם חברת SPAC שיסלול את דרכה של החברה לבורסה של ניו יורק (NYSE) לפי שווי שוק ראשוני של כ-1.16 מיליארד דולר.

האזינו לשיחה עם סמנכ"לית השיווק של ואלנס, דנה זליצקי, מתוך תוכנית מס' 6 בפודקאסט שלנו:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: MIPI , ואלנס , סוני