ואלנס תיסחר ב-NYSE בשווי של 1.16 מיליארד ד'

25 מאי, 2021

ההנפקה תתבצע באמצעות מיזוג עם חברת ספאק. ואלנס תקבל כ-240 מיליון דולר. החברה מפתחת שבבי תקשורת ליישומי רכב ואודיו-וידאו. מכרה עד היום 25 מיליון שבבים. מדיהטק תשקיע בחברה

נמשכת הנהירה של חברות האוטו-טק הישראליות אל הבורסה האמריקאית. לאחר שאינוויז החלה להיסחר בנסד"ק בחודש שעבר, ולאחר שגם ארבה רובוטיקס ו-REE חתמו על הסכמי מיזוג עם חברות SPAC, היום הגיע תורה של חברת ואלנס (Valens) מהוד-השרון, שהודיעה שהיא נמצאת בדרך לבורסה של ניו יורק (NYSE), ושגם היא תעשה זאת באמצעות מיזוג עם חברת ספאק.

ואלנס הודיעה שהיא חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הספאק PTK Acquisition Corp. ההסכם יניב לוואלנס כ-240 מיליון דולר, מתוכם כ-125 מיליון דולר מהתחייבויות של משקיעים מוסדיים (PIPE). אחת המשקיעות הללו היא יצרנית השבבים הטאיוואנית מדיהטק (MediaTek). לאחר השלמת המיזוג צפויה ואלנס להיסחר בנסד"ק לפי שווי שוק ראשוני של כ-1.16 מיליארד דולר.

16 ג'יגה-ביט לשנייה לאורך 15 מטר

חברת ואלנס הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי חברת מיסטיקום, ומעסיקה כ-350 עובדים, רובם בהוד השרון והשאר בארצות הברית, גרמניה ובמזרח אסיה. הטכנולוגיה פותחה במקור לשוק הביתי, אולם בינואר 2016 החברה ביצעה תפנית עסקית והחליטה להתאים את הטכנולוגיה שלה לצורכי התקשורת בתוך הרכב.

בסוף 2016 הכריזה ואלנס על שיתוף פעולה עם דיימלר, שבחרה בשבב שלה לאספקת תשתית התקשורת של מערכות הבידור והטלמטיקה במכוניות שלה. דגמי 2021 S-Class, שהושקו לפני מספר חודשים, כבר כוללים את השבבים של ואלנס.

ואלנס מעורבת מאוד בפעילות של ארגון התקינה הבינלאומי MIPI עבור עולם הרכב. MIPI, הכולל את השמות הבולטים בתעשיית האלקטרוניקה והשבבים, פועל בעיקר בעולמות המובייל, אך באחרונה החל לעסוק גם בממשקים בעולם הרכב, ופרסם תקן ראשון (MIPI A-PHY v1.0), אשר מסדיר לראשונה את ממשק התקשורת שבין החיישנים והצגים ברכב לבין יחידות המחשוב. ראוי לציין כי התקן מתבסס על הטכנולוגיה של ואלנס. בעולם הרכב, יש לחברה שיתופי פעולה פומביים גם עם דנסו ואפטיב.

האזינו לשיחה עם סמנכ"לית השיווק של ואלנס, דנה זליצקי, מתוך תוכנית הפודקאסט שלנו שעלתה בנובמבר 2019:

לא רק אוטומוטיב

בשנים האחרונות ואלנס אמנם זוכה לתהודה בעיקר בשל פעילותה בתחום הרכב, אולם למעשה המוצרים שלה מוטמעים גם במערכות המיועדות לשווקים אחרים: ציוד לשיחות ועידה במשרד ובכיתות לימוד, מוצרי אלקטרוניקה, צגי ענק באירועים חיים, השוק התעשייתי ועוד. ברמה הארגונית החברה מחולקת לחטיבת אוטומוטיב ולחטיבת אודיו-וידיאו, האחראית לשאר השווקים.

כל הפעילות הזו מתבססת על טכנולוגיית HDBaseT של החברה ומאפשרת חיבוריות plug-and-play בין מקורות וידאו ברזולוציה גבוהה מאוד לבין מסכי התצוגה, באמצעות כבל סטנדרטי יחיד וללא צורך בדחיסת אותות. השבבים מעבירים על-גבי הכבל הזה אותות אודיו, וידאו, איתרנט, אותות בקרה, אספקת חשמל עד להספק של 100W ותמיכה ב-USB.

ואלנס הקימה ב-2010 את ארגון תקינה בינלאומי HDBaseT Alliance בשיתוף עם סמסונג, LG וסוני. הארגון מגבש את המפרטים (spec) התעשייתיים לשימוש בטכנולוגיה של ואלנס עבור יישומים שונים. לגוף הזה הצטרפו שחקניות מרכזיות בתעשיית האלקטרוניקה, בהן: אפסון, אקסטרון, אדלינק, טקטרוניקס, אפטיב, דנסו ועוד. חלק גדול מהן הוא גם לקוח של החברה. בהודעתה היום, חשפה ואלנס כי עד כה מכרה כ-25 מיליון שבבים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , גיוסי הון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: SPAC , ואלנס , נסד"ק , שבבים