מיקרון מוכרת ל-TI מפעל שבבים ב-900 מיליון דולר

1 יולי, 2021

המפעל ביוטה, ארה"ב, הוקם במקור על-ידי אינטל ומיקרון כדי לייצר זיכרונות בטכנולוגיית 3D XPoint עבור כונני Optane של אינטל. חברת TI תייצר במפעל בעיקר רכיבים אנלוגיים בגיאומטריה של 45 ו-65 ננומטר

חברת טקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) חתמה על הסכם לרכישת מפעל ייצור השבבים של חברת מיקרון (Micron Technology) מהעיר Lehi שבמדינת יוטה ארה"ב, תמורת 900 מיליון דולר במזומן. המפעל של מיקרון מייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר 300 מ"מ. הוא מיועד לייצר רכיבים אנלוגיים ופתרונות משובצים של TI בתהליכי 65 ננומטר ו-45 ננומטר, ובהמשך בתהליכים ממוזערים יותר. טקסס אינסטרומנטס הודיעה שהיא תציע לכל העובדים במפעל להצטרף אליה ולהמשיך לעבוד בו.

עם השלמת העיסקה, הוא יהיה מפעל ה-300 מ"מ הרביעי של חברת TI: שני מפעלים נמצאים בפעילות מלאה (DMOS6 ו-RFAB1), ומפעל אחד (RFAB2) נמצא בסיום תהליך ההקמה. העיסקה צפויה להסתיים לפני שנת 2021, וההכנסות הראשונות צפויות להגיע בתחילת 2023, לאחר השלמת תהליך הכנסת ציוד והכנת המפעל לייצור רכיבים אנלוגיים בתהליכים של TI.

פרידה מהטכנולוגיה שפותחה עם אינטל

עבור מיקרון, הפרידה מהמפעל תניב הכנסה חד-פעמית של כ-1.5 מיליארד דולר: 900 מיליון דולר שתשלם לה TI ועוד 600 מיליון דולר ממכירת חלק מהציוד הנמצא במפעל. מערכות ייצור נוספות יועברו מהמפעל שנמכר אל מפעלים אחרים של מיקרון. נשיא, יו"ר ומנכ"ל טקסס אינסטרומנטס, ריץ' טמפלטון, אמר שהעיסקה היא חלק מתוכנית ארוכת טווח של החברה להגדיל את קיבולת הייצור שלה. בעקבות ההודעה על העיסקה ירדה מניית מיקרון בנסד"ק בכ-5% והיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-91 מיליארד דולר. מניית טקסס אינסטרומנטס כמעט ולא הגיבה לידיעה, והחברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-177 מיליארד דולר.

המפעל ביוטה (בתמונה למעלה) עסק בייצור זיכרונות בטכנולוגיית 3D XPoint, אשר פותחה ביחד עם אינטל ושימשה לייצור כונני Optane של חברת אינטל. הוא הופעל על-ידי חברת IM Flash Technologies, שהיתה חברה משותפת בבעלות אינטל ומיקרון שהוקמה עבור הפרוייקט. באוקטובר 2019 רכשה מיקרון את חלקה של אינטל בחברה המשותפת, והמפעל עבר לבעלותה המלאה. בחודש מרץ 2021 הודיעה מיקרון על רצונה לסגור את המפעל ולהפסיק את הייצור של זיכרונות בטכנולוגיית 3D XPoint. כעת היא מחפשת טכנולוגיות חדשות המתאימות יותר לתשתיות מחשוב המבוססות על קישוריות בתקן CXL interconnect.

TI היא יצרנית האנלוג הגדולה בעולם

חברת TI נחשבת ליצרנית הרכיבים האנלוגיים הגדולה בעולם. להערכת חברת המחקר IC Insights, בשנת 2020 היא תפשה כ-19% ממכירות כל השבבים האנלוגיים בעולם, עם מכירות בהיקף של כ-10.9 מיליארד דולר. החברה המדורגת שנייה היא Analog Devices, אשר החזיקה בכ-9% מהשוק העולמי עם מכירות בהיקף של כ-5.1 מיליארד דולר. בסך הכל, התחום האנלוגי אחראי כיום לכ-80% מהמכירות של TI, שהסתכמו בכ-13.6 מיליארד דולר בשנת 2020.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: FAB , טקסס אינסטרומנטס , מיקרון