צי אירופי הזמין את מערכת תקשורת הלוויינים החדשה של אורביט

5 יולי, 2021

הלקוח האירופי מצטייד במערכות Ocean TRx4 Mil, אשר יותקנו גם בספינות סער-6 של חיל הים הישראלי. המערכת מבוססת על אנטנה לוויינית מיוצבת בקוטר של 1.15 מטר הפועלת בו-זמנית במספר תדרי תקשורת לווייניים

בתמונה למעלה: מערכת Ocean TRx4 Mil מותקנת (חצי כדור במרכז הספינה) על גבי ספינה קרבית של לקוח

מערכת חברת אורביט (Orbit) מנתניה קיבלה הזמנה בהיקף של כ-6.3 מיליון דולר למערכות תקשורת לוויינים ימיות מהדגם החדש, Ocean TRx4 Mil, עבור פלטפורמה צבאית ימית של צי אירופי גדול. אספקת המערכות צפויה להתחיל בשנת 2023. המערכות יספקו לספינות הצי המזמין קישוריות לוויינית רציפה ורחבת פס במספר תדרים. בין השאר, אורביט מספקת את המערכת גם לחיל הים הישראלי, אשר יתקין אותן על ספינות הקרב החדשות מדגם סער-6 הנמצאות כיום בתהליכי הרכבה.

בחודש אפריל 2021 היא קיבלה הזמנה בהיקף של 3.1 מיליון דולר לאספקת המערכות עבור ספינות הנמצאות בתהליך ייצור של צי אירופי. המערכות יימסרו ללקוח במהלך 2022. מערכת Ocean TRx4 Mil מבוססת על פלטפורמת Ocean TRx4 הוותיקה אשר הותאמה ליישומים צבאיים. היא מבוססת על אנטנה בקוטר של 1.15 מטר ופועלת בו-זמנית במספר תדרי תקשורת לווייניים: תדר 7.9GHz-8.4GHz – X, תדר 13.7GHz-14.5GHz – Ku ותדר 27.5GHz-31GHz – Ka. השבוע דיווחה אורביט על הזמנה של מערכות TRx4 בהיקף של כ-1.3 מיליון דולר שהגיעה מצי גדול באסיה, אשר רכש ממנה עד היום יותר מ-200 מערכות מבצעיות.

משפחת Ocean TRx יצאה לשוק בשנת 2015 ומאז הפכה לאחד מהמוצרים הנמכרים ביותר של החברה. בחודש מאי 2021 היא העריכה שהמערכות מותקנות כיום ב-12 מתוך 15 הציים המסחריים הגדולים בעולם וביותר מ-25 ציים צבאיים של מדינות שונות בעולם. המערכת מבוססת על תפישה מודולרית המאפשרת החלפה מהירה של יחידות שונות. היא כוללת אנטנת עקיבה מיוצבת אשר מאפשרת קליטת לווייני תקשורת בכל הגבהים (LEO, MEO ו-GEO) בכל תנאי מזג אוויר וגם בים סוער מאוד, מערכת שליטה ובקרה (CCU) הניתנת לניהול גם מרחוק, ומערך תקשורת הכולל מודמים לווייניים ונתבים.

חברת אורביט נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי שוק של כ-373 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-12 מיליון דולר. החברה דיווחה על צבר הזמנות בהיקף של כ-46 מיליון דולר, בנוסף להסכמי מסגרת בהיקף של כ-53 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות