Dynamic Infrastructure רוצה לעזור לאמריקה לשקם את גשריה הרעועים

11 נובמבר, 2021

פיתחה פלטפורמת AI לאבחון תחזוקת גשרים ומבנים. פועלת במרילנד ונערכת לפרוייקטים שיגיעו בעקבות קבלת חוק התשתיות. המנכ"ל ל-Techtime: "הטכנולוגיה שלנו תאפשר למדינות להקצות נכון את המשאבים"

בתמונה למעלה: דיינמיק בפעולה – זיהוי אוטומטי של שחיקה ומפגעים בתשתיות ישנות

חוק התשתיות (Infrastructure Bill), שאושר סופית בקונגרס בשבוע שעבר, מקצה כ-200 מיליארד דולר על פני 5 שנים לשיקום ובנייה של גשרים, כבישים, מסילות רכבת ושדות תעופה. מדובר בהשקעה הממשלתית הגדולה ביותר בתשתיות מזה כמאה שנה, אשר מגיעה לאחר עשרות שנים של הזנחה מצד הממשל האמריקאי, שהובילה להתדרדרות במצב התשתיות ברחבי ארצות הברית.

לפי דו"ח של איגוד בוני הדרכים האמריקאי (ARTBA), כ-36% מהגשרים בארצות הברית, כ-220 אלף במספר, נמצאים במצב תחזוקתי לקוי המחייב תיקון ושיקום. להערכת האיגוד, ההשקעה הכוללת בהבראת תשתית הגשרים במדינה נאמדת  ב-41.6 מיליארד דולר. האגודה האמריקאית להנדסה אזרחית (ASCE) מעריכה, לפי מחקר שפרסמה השנה, כי מצב התשתיות הרעוע עולה למשפחה האמריקאית הממוצעת כ-3,300 דולר בשנה, כתוצאה מפקקי תנועה, עיקופי דרך בעקבות גשרים שנסגרים, בזבוז דלק ותחבורה ציבורית לוקה בחסר.

בשנים הקרובות צפויים התקציבים מחוק התשתיות לחלחל בהדרגה אל המדינות השונות והרשויות המוניציפאליות, ומשם אל חברות הבנייה וההנדסה שיבצעו את הפרויקטים בפועל. אחת החברות הישראליות שמעוניינת להשתלב בהיבטים הטכנולוגיים של שדרוג התשתיות הארצי היא Dynamic Infrastructure, שפיתחה פלטפורמת ענן מבוססת AI שמספקת תובנות על מצב התחזוקה של גשרים ותשתיות דרך על סמך צילומים בלבד.

הפלטפורמה של החברה משתמשת בכל המידע הוויזואלי שנאסף מהביקורות התקופתיות שנערכו במקום, ובכלל זה צילומי סמרטפון, צילומי אוויר מרחפנים וסריקות לייזר, ובונה תמונה תלת-ממדית מפורטת של המבנה. המערכת משווה בין מצב המבנה בהווה לביקורות קודמות, ומאתרת סדקים, פגמים וחריגות שמצריכים תחזוקה מונעת ומתריעה אוטומטית בפני מנהל הנכס.

בשיחה עם Techtime סיפר מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, סער דיקמן, כי התעשייה נערכת כבר זמן מה לחוק התשתיות. "להערכתי, עוד שנה-שנתיים, אחרי שהתקציבים יעברו את צינורות הבירוקרטיה, אנחנו נתחיל לראות שטף של פרויקטים בשטח. אבל כבר עכשיו יש רוח גבית מאוד גדולה בתעשייה. חברות הבנייה וההנדסה כבר נערכות ומצטיידות בטכנולוגיות הנדרשות. יש לנו לא מעט מגעים עם עיריות, גופים הנדסיים, מחוזות וכדומה, שמגלים עניין בטכנולוגיה שלנו וכיצד היא יכולה לעזור להם להשתמש בתקציבים בצורה היעילה ביותר ולתעדף נכון את העבודות לפי המצב התחזוקתי בשטח."

גוגל-תמונות של המהנדסים

Dynamic Infrastructure פועלת כיום בארצות הברית תחת חברת-בת מקומית. מוקד הפעילות המרכזי של החברה הינו במדינת מרילנד. החברה פועלת בשיתוף מינהלת התחבורה של מדינת מרילנד (MDoT) למיפוי המצב התחזוקתי של נכסי התשתית שעליהם אמון הגוף. עד כה כבר נסרקו באמצעות המערכת של Dynamic Infrastructure מאות נכסים. החברה גם החלה לעבוד בשנה האחרונה עם גוף פדראלי נוסף במדינה, רשות התחבורה של מרילנד (MTA), שאחראי על נכסי התשתית המדינתיים שמופעלים על ידי גופים פרטיים (PPP) כדוגמת כביש אגרה.

דיקמן: "לכל מדינה יש עשרות אלפי נכסי תשתית תחת אחריותה, והם מייצרים המון דאטה שלא ניתן לנהל באופן ידני ולתעדף נכון את הקצאת המשאבים. משום כך, התחזוקה כיום היא בעיקרה תחזוקת-שבר, כשישנם ליקויים במצב מתקדם. הפלטפורמה שלנו מאפשרת לבצע תחזוקה מונעת ולאתר ליקויים עוד בשלבים ראשוניים.

"ישנן לא מעט טכנולוגיות בתחום התחזוקה המונעת, אך הן יקרות ומורכבות מאוד. הטכנולוגיה שלנו מציעה גישה אחרת לגמרי, שמזכירה במובן מסוים את 'גוגל תמונות'. כל מה שמנהל הנכס צריך לעשות זה להעלות לענן את מאגר התמונות והסריקות של הנכס, בלי למיין או לסווג, ולתת לבינה המלאכותית לעבד את המידע ולהפיק את התובנות."

Dynamic Infrastructure, שקמה ב-2017 ומנוהלת מתל אביב, ניו יורק וברלין, כבר מעורבת בפרויקטים מול חברות תשתית ממשלתיות ופרטיות בארצות הברית, אוסטרליה, גרמניה, שווייץ, יוון וישראל. להערכת החברה, השימוש בפלטפורמה שלה סייע ללקוחותיה, המנהלים עשרות אלפי מבנים רלוונטיים, לחסוך באופן משמעותי בהוצאות התפעוליות ובהשקעות ההון.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , חדשות

פורסם בתגיות: Dynamic Infrastructure , חוק התשתיות , סער דיקמן