טאואר וג'וניפר נטוורקס פיתחו שבב סיליקון פוטוניקס מסוג חדש

21 דצמבר, 2021

התהליך מאפשר לשלב לייזר, מגברים, מאפננים וגלאים בשבב ייחד. טאואר תאפשר לחברות להתנסות בטכנולוגיה החדשה באמצעות מודל ייצור שיתופי (Multi-Project Wafer), שבו הם חולקים את עלויות הייצור

חברת טאואר סמיקונדקטור (Tower) ממגדל העמק הכריזה על השלמת פרוייקט משותף עם חברת ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks), שבמסגרתו פותח פלטפורמת סיליקון פוטוניקס (SiPho) ראשונה מסוגה בעולם המשלבת לייזר III-V המיוצר מ-InGaAsP, מגברים אופטיים, מאפננים אופטיים (modulators) המאפשרים העברת מידע על-גבי גל בעל תדירות גבוהה, וגלאים – הכל בשבב יחיד. טאואר הודיעה שהטכנולוגיה זמינה כעת בפני כל הלקוחות שלה ולא רק עבור ג'וניפר נטוורקס.

"תהליך הפיתוח המשותף עם טאואר היה מוצלח במיוחד והניב טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך בתחום הסיליקון פוטוניקס," אמר מנכ"ל ג'וניפר נטוורקס, רמי רחים. "באמצעות היכולת הזו הפתוחה לכלל התעשיה, אנחנו יכולים להפחית משמעותית את מחירי הרכיבים האופטיים". לדברי מנכ"ל טאואר, ראסל אלוונגא, "אנחנו החברה היחידה המציעה טכנולוגיה זו לכלל הלקוחות בתעשייה".

פלטפורמת הייצור החדשה מתאימה ליישומים רבים, בהם: טלקום, מרכזי נתונים (data centers), LiDAR ועוד. טאואר הודיעה שערכות הפיתוח (PDK) עבור התהליך החדש יהיו מוכנות עד סוף 2021. ברבעון השני של 2022 היא תפרסם תכנוני ייחוס ראשונים של רכיבים מוכללים הכוללים סיליקון פוטוניקס ולייזר, המספקים יכולת העברת מידע בקצבים של 400Gb/s ו-800Gb/s.

מטרת-העל: שירותי ייצור אופטיים מקיר לקיר

סיליקון פוטוניקס הוא אחד מהתחומים בעלי הצמיחה המהירה ביותר בתחום השבבים. להערכת חברת Emergen Research, הוא יצמח בשנים הקרובות בשיעור של כ-22.7% בשנה, ויגיע בשנת 2027 להיקף מכירות של כ-4.6 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של 980 מיליון דולר בשנת 2019. אלא שכדי שהתחום הזה יעמוד בתחזיות, יש צורך בשני תנאים מוקדמים: אבני בניין טכנולוגיות המאפשרות ליישם פתרונות מורכבים, ותשתית של שירותי ייצור המעניקה גישה לטכנולוגיה גם לחברות קטנות ובינוניות.

חברת טאואר נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך חיזוק שתי הזרועות האלה. בתחום הזמינות, היא תאפשר ללקוחות חדשים להתנסות בטכנולוגיה החדשה במסגרת שירות Multi-Project Wafer – MPW שנועד להפחית את עלויות ההתנסות ובדיקות ההיתכנות של תכנונים חדשים. התוכנית מאפשרת חברות לשלב את התכנון שלהם בתהליך ייצור של פרוסות סיליקון שיש בהן מקום פנוי או שהן מיועדות רק לפרוייקטי ניסוי, באופן שבו הלקוחות משתתפים אחד עם השני בעלויות הייצור.

המרכיב השני בא לידי ביטוי בסדרת טכנולוגיות אופטיות שהיא רכשה בשנים האחרונות, בהן: יכולת ייצור דיודת לייזר מבוססת סיליקון גרמניום העובדת באורך הגל של התקשורת האופטית, פוטו דיודות המשמשות לגילוי האותות והמרתן לאות חשמלי, מודולטורים, מוליכי גלים אופטיים מסוגים שונים, ועוד.

לאחרונה היא גם הכריזה על שיתוף פעולה עם סינופסיס ושיתוף פעולה עם Anello Photonics האמריקאית ליישום טכנולוגיה המאפשרת לייצר חיישני ג’ירוסקופ בתוך שבב (Silicon Photonic Optical Gyroscope) ולא באמצעות סיבים אופטיים. מטרת-העל היא לבנות את טאואר כקבלנית הייצור (Foundry) הראשונה בתעשייה אשר מספקת שירותי ייצור מלאים בתחום הסיליקון פוטוניקס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות