אימאג'סאט בדרך להנפקה בתל אביב

31 ינואר, 2022

מתכננת לגייס 100-150 מיליון דולר לפי שווי של עד 400 מיליון דולר. ההון יממן הקמת תשתית לוויינים וטכנולוגיה עבור השוק המתפתח של לווייני צילום צבאיים ואזרחיים. מפתחת משפחה חדשה של מיקרו-לוויינים

בתמונה למעלה: לוויין EROS-C של חברת אימאג'סאט

חברת אימאג'סאט (ImageSat International – ISI) מיהוד המספקת שירותי מידע ממערך של לווייני צילום, פירסמה תשקיף להנפקת מניות בהיקף של עד 480 מיליון שקל (100-150 מיליון דולר), לפי שווי חברה של 300-400 מיליון דולר – בהתאם לתוצאות המכרז. שלבי התמחור והשיווק לגופים מוסדיים צפוי להסתיים ב-8 בפברואר, כאשר על-פי התוכנית החברה תתחיל להיסחר בבורסה בתל אביב החל מה-15 בפברואר 2022. ההון ישמש למימון פרוייקט בניית תשתית לוויינים חדשה שיתבצע בשנתיים הקרובות.

שני-שליש מהמניות שהחברה תנפיק בבורסה הן מניות חדשות המייצגות 25% משווי החברה לאחר הגיוס. שאר המניות, אשר מייצגות 12.5% ממניות החברה לאחר הגיוס, הן מניות הנמכרות לציבור על-ידי בעלי המניות הקיימים של החברה: קרן פימי, דיסקונט השקעות, המנכ"ל נעם סגל וסמנכ"ל הכספים כפיר אביב. במידה והגיוס יושלם בהצלחה, פימי תחזיק בכ-28% מהמניות של החברה, התעשייה האווירית תחזיק בכ-29% מהמניות ודיסקונט השקעות תחזיק בכ-11% מהמניות. המנכ"ל סגל יישאר עם כ-2.15% מהמניות וסמנכ"ל הכספים אביב יישאר עם 0.5%.

הלוויינים מיוצרים בתעשייה האווירית

החברה הוקמה בשנת 1997 על-ידי התעשייה האווירית ואלביט כדי לספק שירותי תצפית לווייניים באמצעות לווייני צילום שיוצרו על-ידי התעשייה האווירית. בשנים הראשונות היא התבססה על לווייני  EROS-A ו-EROS-B כדי לספק צילומי מודיעין לצבאות, ממשלות ולקוחות מסחריים. בשנת 2017 רכשה פימי את השליטה בחברה (53%) תמורת כ-75 מיליון דולר והזמינה מהתע"א את לוויין הצילום EROS-C. החברה פועלת גם בזירה הימית ומציעה שירותי ניטור רציפים של כלי שיט בלב ים, לרבות חיזוי תנועה ויכולות איכון מהירות. בין השאר היא פיתחה שירותים מיוחדים דוגמת מודיעין כלכלי (למשל ניטור יתרות נפט באתרי אחסון). החברה רשומה באנטילים ההולנדיים, כדי שתוכל לפעול גם מול לקוחות שאינם מעוניינים לקיים קשרים מסחריים גלויים עם ישראל.

לווייני הדור הבא של אימאג'סאט: Runner (מימין) ו-Knight
לווייני הדור הבא של אימאג'סאט: Runner (מימין) ו-Knight

כיום החברה מפעילה קונסטלציה של 6 לוויינים, כולל לוויין המכ"ם EROSAR, המספקים צילומים המוגדרים כבעלי רזולוציה גבוהה מאוד (VVHR), כלומר פחות מחצי מטר מרובע, ומערך גדל של שירותי ערך מוסף המבוססים על ניתוח הצילומים האלה. התשקיף אינו מספק מידע על מכירות החברה, אולם להערכתה משקל השירותים המיוחדים במכירותיה יצמח מכ-3% מסך ההכנסות ב-2021, לכשליש מהמכירות ב-2024. בחודש מאי 2021 היא זכתה במכרז של ממשלת צ'ילה בהיקף של כ-150 מיליון דולר ל-5 שנים לניהול ומתן שירותים באמצעות 10 לווייני צילום קטנים.

שוק צילומי הלוויין הצבאי מתאזרח בקצב מהיר

החברה מסרה שצבר ההזמנות שלה נמצא בצמיחה, ומסתכם כיום בכ-171 מיליון דולר, בהשוואה לצבר הזמנות של 39 מיליון דולר בסוף 2019. גם השוק העולמי בתחום צילומי הלוויין ברזולוציה גבוהה נמצא בתהליכי שינוי עמוקים. בשנת 2020 זה היה שוק בהיקף של כ-20 מיליארד דולר, שכמחציתו (9.4 מיליארד דולר) היה צבאי. להערכת החברה, בשנת 2025 הוא יצמח להיקף של יותר מ-26 מיליארד דולר, כאשר המגזר המרכזי יהיה אזרחי (15 מיליארד דולר). בשנת 2030 השוק יגיע להיקף של 76 מיליארד דולר – כאשר המרכיב הצבאי שלו יהיה 25 מיליארד דולר בלבד.

אחת ממטרות ההנפקה בבורסה היא להכין את החברה לקראת השוק החדש: בשנתיים הקרובות החברה מתכננת להשקיע 30 מיליון דולר בלוויין EROS-C3 חדש, 30 מיליון דולר בלוויין מדור חדש שככל הנראה ייקרא EROS-C4 ועוד 40 מיליון דולר בבניית קונסטלציה חדשה של לוויינים קטנים בשם Global Eye. היא תתבסס על משפחה חדשה של מיקרו-לווייני תצפית: Runner, Knight ו-Sprinter, אשר ינוהלו ממרכז בקרה חדש (ClearSky) ויפיקו מידע באמצעות תוכנת האנליטיקס GeoImpact.

הדגמת יישומי מודיעין במערכת האנליטיקס של אימאג'סאט
הדגמת יישומי מודיעין במערכת האנליטיקס של אימאג'סאט

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: ImageSat , ISI , אימאג'סאט , לווייינים , קרן פימי