אינטל רוכשת את טאואר סמיקונדקטור ב-5.4 מיליארד דולר במזומן

15 פברואר, 2022

לפי מחיר מניה של 53 דולר, המעניק פרמיה של כ-60% לבעלי המניות של טאואר. אינטל מתעניינת בכושר הייצור ובמומחיות של טאואר בטכנולוגיות מיוחדות לייצור שבבים אנלוגיים

חברת אינטל (Intel) חתמה על הסכם מחייב לרכישת חברת טאואר סמיקונדקטור (Tower) ממגדל העמק תמורת 5.4 מיליארד דולר במזומן. העיסקה מתבצעת לפי מחיר מניה של 53 דולר, המעניק פרמיה של כ-60% לבעלי המניות של טאואר. העיסקה נועד לקדם את אסטרטגיית IDM 2.0 של אינטל, שבמסגרתה היא הקימה במרץ 2021 את חטיבת Intel Foundry Services – IFS, אשר מספקת שירותי ייצור שבבים לחברות אחרות, בדומה למודל העסקי של טאואר.

העסקה אושרה על-ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וצפויה להיסגר בעוד כ-12 חודשים בכפוף לאישורים הרגולטוריים ולאישור בעלי המניות של טאואר. עם סגירת העיסקה, אינטל מתכננת לשלב את טאואר בתוך IFS, ושני הגופים ייהפכו לארגון אחד. אינטל הסבירה שהמומחיות של טאואר בטכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות, כגון רכיבי RF, רכיבי הספק, סיליקון גרמניום (SiGe) וחיישנים תעשייתיים, יחד עם שיתופי פעולה עם ספקיות IP ותכנון אלקטרוני (EDA), וכושר ייצור גלובלי, יספקו ערך רב ללקוחות IFS. אינטל מעריכה את היקף שוק שירותי הייצור העולמי בכ-100 מיליארד דולר בשנה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות ייחודיות

חברת טאואר סמיקונדקטור מספקת שירותי ייצור שבבים בטכנולוגיות ייחודיות, כמו חיישני תמונה (CMOS Image Sensor), מעגלי אותות מעורבים, MEMS, רכיבי RF, רכיבי הספק, טכנולוגיות SiGe BiCMOS לרכיבי תקשורת מהירים ועוד. החברה מעסיקה כ-5,500 עובדים ומפעילה שני מתקני ייצור בישראל (150 מ”מ ו-200 מ”מ) ושני מתקני ייצור בארה”ב (200 מ”מ). בנוסף היא מנהלת שלושה מתקני ייצור ביפן (שניים ב-200 מ”מ ואחד ב-300 מ”מ) במסגרת חברת TPSCo, שהיא חברה משותפת בבעלות טאואר (51%) וחברת Nuvoton הטאיוואנית.

בנוסף, החברה נמצאת כעת בהליכי הקמה של תשתית ייצור נוספת, באמצעות השקעה גדולה במפעל משותף עם יצרנית השבבים הצרפתית-איטלית STMicroelectronics בעיירה אגראטה שבצפון איטליה (למרגלות האלפים). המפעל, בשם R3, ייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר של 300 מ”מ (12 אינץ’). טאואר תקבל שליש משטח החדר הנקי. לאחרונה החברה העריכה שהיא תעמוד בתחזית המכירות שלה לשנת 2021, ולהגיע לנקודת שיא של כ-1.5 מיליארד דולר מכירות בשנה.

צמיחה של 19% במכירות

בשנת 2021 הסתכמו המכירות של טאואר בכ-1.51 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של כ-1.27 מיליארד דולר בשנת 2020. התוצאות מייצגות צמיחה של 19% במכירות הכוללות וצמיחה אורגנית של כ-29%, שהיא הצמיחה במכירות של טאואר בלבד – בניטרול המכירות לנובוטון ממפעלי TPSCo ביפן ובניטרול המכירות לחברת Maxim מהמפעל שבסן אנטוניו, ארה"ב. עקב ההסכם למכירתה לחברת אינטל, טאואר לא מספקת הפעם תחזית מכירות לרבעון הראשון של 2022.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות