אתרניטי מגייסת 2 מיליון דולר למעבר לייצור המוני

27 פברואר, 2022

מתכננת להשיק השנה את פתרונות הקצה הגבוה שלה, לאחר שהמהלך שתוכנן לתחילת 2021 נדחה בגלל השפעות מגיפת הקורונה. החברה מקרית שדה התעופה נסחרת בלונדון לפי שווי שוק של כ-29 מיליון דולר

חברת אתרניטי נטוורקס (Ethernity Networks) מקרית שדה התעופה חתמה עם 5G Innovation Leaders Fund, על הסכם להנפקת מניות בשווי של כ-2 מיליון דולר. ההון מיועד לסייע לחברה להעביר לייצור המוני את נתב התקשורת בעל הביצועים החזקים שלה, מדגם UEP2025. במקור הייצור תוכנן לתחילת 2021, אולם עקב משבר הקורונה הוחלט לדחות את השקתו ולהתמקד בפתרונות זולים וזמינים יותר. מדובר בנתב מבוסס FPGA לניהול התקשורת של תחנת הבסיס עם הרשת ועם אבזרי קצה.

השבוע דיווחה החברה שכרטיסי UEP2025 ימסרו ללקוחות לבדיקה במהלך יולי 2022, כאשר המטרה היא להתחיל בייצור המוני במהלך הרבעון האחרון של השנה. המוצר שייך למשפחת נתבי EUP של החברה אשר הושקה בחודש אוקטובר 2021, ונועדה לסייע בניהול התקשורת בין אבזרי קצה לבין רשתות 5G המבוססות על התפישה החדשה של הפרדה (disaggregation). בעבר התבסס התא הסולארי על מודול אלחוטי (Radio Unit), יחידת המרה דיגיטלית (Distributed Unit), ויחידת עיבוד חבילות ה-IP והעברתן למרכז הרשת (Centralized Unit)  – שלושתם פועלים כמערכת אחת של יצרן יחיד.

אולם בעידן הדור החמישי התעשייה מאמצת את מודל ההפרדה, שבו ממשקים מוסכמים המוגדרים באמצעות תוכנות כמו OpenRAN ו-Cloud RAN, מאפשרים ליצרנים שונים לספק את המודולים הנפרדים, בהתאם לצורכי ספקי התקשורת. הפתרון של החברה מיועד לספק מענה לסוג החדש של הרשתות על ידי פיתוח נתבים המבוססים על רכיבי FPGA. במקביל היא מספקת פתרונות עיבוד והסטת עומסים המבוססים על רכיבי FPGA. בחודש אוקטובר 2021 היא דיווחה על העיסקה הגדולה ביותר שלה, אספקת נתבים לספק תקשורת סיני בהיקף של כ-3 מיליון דולר. האספקה תתבצע בשנים 2022-2023.

השינויים במבנה רשתות התקשורת הסלולריות. מקור: Ethernity Networks
השינויים במבנה רשתות התקשורת הסלולריות. מקור: Ethernity Networks

חברת אתרניטי הוקמה בשנת 2004 על-ידי מנהלים בכירים יוצאי תעשיית התקשורת הישראלית. המנכ”ל דוד לוי ייסד בעבר את חברת ברודלייט שנימכרה לברודקום תמורת כ-230 מיליון דולר. סמנכ”ל המחקר והפיתוח הוא ברוך שביט היה ממייסדי קרשצ’נדו ולפני-כן שימש כסמנכ”ל המו”פ של אי.סי.איי טלקום. החברה פיתחה את ארכיטקטורת ENET Architecture אשר מוגנת בחמישה פטנים רשומים. היא מספקת פתרונות לניהול והאצת תעבורת תקשורת לרשתות Carrier Ethernet באמצעות אלגוריתמים עצמיים המיושמים בכרטיסים מבוססי FPGA. בחודש יולי 2017 היא ביצעה הנפקת מניות בבורסת AIM הלונדונית, וכיום היא נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-21.85 ליש"ט (כ-29 מיליון דולר).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: Ethernity Networks