רנו שוקלת להפריד את חטיבת הרכב החשמלי

25 אפריל, 2022

מתכננת להשקיע 23 מיליארד אירו ב-5 השנים הבאות בטכנולוגיות חישמול רכב. הקימה מפעל המסב רכב מסחרי מונע בנזין לרכב חשמלי, ומייצר מערכות אגירת אנרגיה גדולות מסוללות רכב ישנות

בתמונה למעלה: מפעל השיפוצים החדש של רנו ליד פאריס. מערכות אגירת אנרגיה מסוללות רכב ישנות

תהליך החישמול של תעשיית הרכב צובר תאוצה, וכעת גם קבוצת רנו (Renault) הצרפתית מצטרפת אליו. החברה הודיעה שבשלב הראשון המטרה שלה היא להגיע למצב שבו עד לשנת 2030 היא תמכור באירופה רק מכוניות חשמליות, ולצורך זה היא שוקלת להפריד את חטיבת הרכב החשמלי ולהפעיל אותה כחברה נפרד, ואולי אפילו להנפיק אותה בבורסה. בשנת 2021 הסתכמו מכירות הקבוצה בכ-46.2 מיליארד אירו, בהשוואה לכ-55.5 מיליארד אירו בשנת 20019. בסך הכל מדובר בירידה של כמעט 17%.

אומנם המצב ב-2021 השתפר מעט (6%) בהשוואה לשיא המשבר של 2020, אולם החברה עדיין מתמודדת עם משבר בשרשרת האספקה ועם מחסור במוליכים למחצה. להערכתה, המחסור ברכיבים צמצם את הייצור שלה בהיקף של כ-300,000 מכוניות במחצית הראשונה של 2022. לחברת רנו יש פעילות ענפה בתחום הרכב החשמלי, עוד מהתקופה שבה היא שיתפה פעולה עם בטר פלייס הישראלית. החברה דווחה שבעשור האחרון היא השקיעה כ-10 מיליארד אירו בפיתוח פתרונות רכב חשמלי, ומתכננת להשקיע בחמש השנים הקרובות סכום של כ-23 מיליארד אירו בתהליך החישמול.

סוללת הרכב מגיעה אל הגריד החשמלי

במסגרת הזאת החברה גם מקדמת את יוזמת Flins ReFactory – מפעל התיקון והשיפוץ שהיא הקימה ליד פאריס לפני כשנה.  המפעל מיועד להעסיקה כ-3,000 עובדים עד לשנת 2030, ולספק שירותי שיפוץ והסבה של מכוניות וחלקים ישנים. הוא יעסוק בהסבת כלי רכב מסחריים מונעי בנזין לכלי-רכב חשמליים. המפעל יספק שירותי הסבה ותיקון מכוניות, חלקי רכב וכרטיסים אלקטרוניים ישנים, לראשונה בקנה מידה תעשייתי. במקביל, רנו מקימה במפעל קו הסבות של סוללות רכב ישנות, אשר כולל שיפוץ הסוללות והפעלתן מחדש באמצעות בניית מערכות אגירת אנרגיה בהספק גבוה, אשר יימכרו למפעלי תעשייה וליצרניות חשמל.

במסגרת הזאת היא הקימה ב-2021 מכון הכשרה טכנולוגי בשם ReKnow University, אשר מכשיר אנשי מקצוע בתחום הרכב החשמלי, אבטחת מערכות המחשב ברכב ושיפוץ סוללות לצורך שימוש חוזר בסוללות הרכב החשמלי. רנו מסרה שבשנת 2021 סיימו 2,600 סטודנטים את ההכשרה במכון. המטרה היא להכשיר 3,000 עובדים נוספים ב-2022, ולהגיע להיקף כולל של 10,000 עובדים שעברו הסבה מקצועית עד לשנת 2025.

חלק מהפעילויות החדשות באות לידי ביטוי במעבדת החדשנות של רנו וניסאן הפועלת בפארק עתידים בתל-אביב, המשמשת לאיתור ובחינת טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך בתחום הרכב במטרה לשלבן במכוניות ובשירותים עתידיים של הקבוצה. המעבדה מתמקדת בחיישנים לרכב אוטונומי, הגנת סייבר וביג דאטה,. עד היום היא ביצעה יותר מ-30 פרוייקטים ובדיקות היתכנות עם חברות ישראליות, בהן: Autotalks, Argus, BrightWay Vision Electreon, Karamba ו-Upstream.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות