בעלת המניות הגדולה ביותר; ננו דיימנשן רכשה 12% ממניות סטרטסיס

18 יולי, 2022

ננו דיימנשן היא כעת מחזיקת המניות הגדולה ביותר, לצד ARK. בקופת המזומנים של ננו דיימנשן יש כ-1.3 מיליארד דולר בעקבות שורת גיוסים. רכשה חמש חברות בשנה האחרונה

חברת ננו דיימנשן (Nano-Dimension) חשפה בדיווח לרשות לניירות ערך של ארצות הברית (SEC) שהיא רכשה 12.12% ממניות חברת סטרטסיס הישראלית אמריקאית. שווי השוק של סטרטסיס (Stratasys) הוא כ-1.25 מיליארד דולר, כך ששווי אחזקותיה של ננודיימנשן בחברה מגיע לכ-150 מיליון דולר לערך. בעקבות העיסקה, ננודיימנשן היא בעלת המניות הגדולה ביותר בסטרטסיס, לצד קרן ARKK המחזיקה בנתח דומה. החברה מסרה האם הרכישה מעניקה לה זכות למנות דירקטור מטעמה במועצת המנהלים של סטרטסיס. המטות המרכזיים של שתי החברות ממוקמים בפארק המדע המשותף לרחובות ונס ציונה. לא ידוע על שיתוף פעולה טכנולוגי או מסחרי ישיר בין שתי החברות.

יו"ר ומנכ"ל ננו דיימנשן, יואב שטרן, מסר שמטרת רכישת המניות היא לבסס השקעה אסטרטגית במובילת שוק. "אנחנו עשויים להגדיל או להקטין את אחזקותינו בהתאם לתנאי השוק ולשיקולים כלכליים נוספים", אמר. חברת סטרטסיס מייצרת מדפסות תלת מימד ומתמקדים כיום בעיקר בשוק התעשייתי. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-1.28 מיליארד דולר. בשנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-607.2 מיליון דולר, בהשוואה למכירות בהיקף של כ-520.8 מיליון דולר בשנת 2020.

חברת ננו דיימנשן מייצרת מדפסת תלת מימד להדפסת מעגלים מודפסים וחלקי אלקטרוניקה פאסיביים, כמו סלילים, נגדים וקבלים. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-869 מיליון דולר.בתקופה האחרונה החברה ביצעה סגרה של רכישות המכניסות אותה לתחומי ייצור חדשים. כך למשל, בשבוע שעבר הודיעה ננו דיימנשן שחתמה על הסכם לרכישת חברת Formatec Holding ההולנדית, תמורת 12.9 מיליון דולר במזומן. פורמטק מורכבת משתי חברות, Admatec ו-Formatec, המפתחות מערכות להדפסה בתלת-מימד של רכיבים מקרמיקה ומתכת למגזרי התעשייה, הרפואה ותכשיטים.

קופת מזומנים יוצאת-דופן בהיקפה

ננו דיימנשן מחזיקה בקופת המזומנים של כ-1.3 מיליארד דולר (נכון לסוף הרבעון הקודם), שהגיעו לידיה בעקבות סדרה של גיוסי הון שביצעה החברה ב-2020 בהיקף כולל של 1.5 מיליארד דולר, כאשר מחיר המניה היה בשיא. מאז איבדה המניה יותר מ-80% מערכה. ננו דיימנשן ניצלה עד כה רק חלק קטן מההון שגייסה לרכישת חברות קטנות יחסית: חברת הבינה המלאכותית דיפקיוב (DeepCube), שנרכשה תמורת כ-70 מיליון דולר, חברת ננו-פבריקה (NanoFabrica) שפיתחה מדפסת להדפסת חלקים זעירים, תמורת כ-55 מיליון דולר, חברת Essemtec השווייצרית, המייצרת מכונות השמת SMT, תמורת 24.8 מיליון דולר, וחברת Global Inkjet הבריטית המתמחה בפיתוח וייצור ראשי דיו, תמורת כ-18.1 מיליון דולר.

חברת ננו דיימנשן פיתחה מדפסת תלת-מימד המשמשת לבנייה מהירה של אבות טיפוס רב-שכבתיים של מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB). המדפסת מאפשרת לחברות אלקטרוניקה לפתח אבות-טיפוס באופן מהיר בתוך החברה (in-house), ולא להוציא את הפרויקט החוצה ליצרן חיצוני. הכנסות ננו דיימנשן ברבעון הראשון של 2022 הסתכמו בכ-10.4 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם בכ-33.3 מיליון דולר. פירמת עוה”ד Sullivan & Worcester Tel Aviv ליוותה את ננו דיימנשן בעסקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן , סטרטסיס