ביידן חתם על חוק השבבים: מתחילה חגיגת ההשקעות

10 אוגוסט, 2022

להערכת ביידן, החוק ייצר מיליון מקומות עבודה חדשים בארצות הברית. אולם חשוב מכך, הוא נותן תנופה לתעשיית השבבים כולה ובולם את מגמת המעבר אל המזרח

הנשיא ביידן חתם אתמול (ג') על חוק השבבים (CHIPS Act) המעניק תמיכה ממשלתית בהיקף של כ-52.7 מיליארד דולר לבניית תשתיות ייצור שבבים בארה"ב, ועוד 24 מיליארד דולר במתכונת של תמריצי מיסוי להקמת תשתית ייצור בארה"ב בעשר השנים הבאות. במקביל, הוא חתם על חוק המדע ( Science Act,) המעניק תקציב תמיכה של 170 מיליארד דולר לפרוייקטי מחקר ופיתוח בתחום השבבים. טקס החתימה התקיים בנוכחות מנהלים בכירים מהתעשייה אשר המתינו לרגע זה יותר משנתיים בקוצר רוח.

בין הנוכחים היו המנכ"לים של אינטל, מייקרון, HP, גלובל פאונדריז, קואלקום, לוקהיד מרטין ועוד. להערכת ביידן, החוק ייצר מיליון מקומות עבודה חדשים בארצות הברית. אולם חשוב מכך, הוא נותן תנופה לתעשיית השבבים כולה ובולם את מגמת המעבר אל המזרח. היצרניות האמריקאיות המתינו לרגע הזה כדי להתניע סדרה עצומה של השקעות בתעשיית השבבים.

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר לאחרונה שהוא ממתין לחתימת החוק כדי להניח את אבן הפינה למפעל חדש של החברה בארה"ב. בסך הכל, אינטל מתכננת להקים מפעלים חדשים ולהרחיב מפעלים קיימים באכה"ב בהשקעה של כ-40 מיליארד דולר. בנוסף, היא הודיעה לפני מספר שבועות על תוכנית להקים מפעלים באירופה בהשקעה של כ-33 מיליארד אירו. לאחרונה התפרסמו ידיעות לפיהן היא מתכננת לבצע השקעה של כ-5 מיליארד דולר באיטליה.

מייקרון ו-TSMC יקימו מפעלים חדשים

מייד לאחר החתימה על החוק, הודיעה חברת מייקרון על תוכנית להשקעה של 40 מיליארד דולר עד סוף העשור בהקמת מפעלי ייצור בארה"ב, אשר יעסיקו כ-40,000 עובדים. מנכ"ל מייקרון, סנג'אי מרוטרה, אמר שהחקיקה החדשה תאפשר למייקרון להגדיל את חלקה בשוק הזכרונות העולמי מפחות מ-2% כיום לכ-10% מהשוק בתוך 10 שנים. חברת גלובלפאונדריז, אשר חתמה בתחילת השבוע על הסכם אספקת שבבים לקואלקום בהיקף של עשרות מיליארדי דולר, דיווחה בחודש הקודם שהיא ממתינה לחתימה על החוק כדי להתחיל בפרוייקט הקמת מפעל שבבים חדש בניו יורק. גם TSMC הטאיוואנית המתינה לרגע הזה, ואתמול אישר דירקטוריון החברה תקציב של 4 מיליארד דולר להקמת מפעל ייצור שבבים באריזונה, ארה"ב.

איגוד תעשיית השבבים האמריקאי (SIA) העריך שהחוק יביא להשקעות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים בתעשיית השבבים האמריקאית. האיגוד הזכיר שבשנת 1990 החזיקה התעשייה האמריקאית כ-37% משוק השבבים העולמי. "משקלה ירד לכ-12% בלבד כיום, בגלל תמריצים ומענקים ממשלתיים שהמתחרות של ארה"ב קיבלו מהמדינות שלהן. בנוסף, המדינות הזרות הגדילו את משקל תקציבי המימון למחקר ופיתוח, בשעה ששיעור התמיכה בארה"ב לא השתנה ב-30 השנים האחרונות".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס