פברינט השקיעה 14.5 מיליון דולר במפעל הייצור החדש ביקנעם

23 אוגוסט, 2022

המפעל מתמחה בעבודות מיקרו אלקטרוניקה ואופטיקה והרכבות עד סדרות בינוניות. מפעיל חדרים נקיים ייעודיים ללקוחות בשטח של 800 מ"ר. הערכות: מייצר את כל חיישני ה-LiDAR בישראל

בתמונה למעלה: קו SMT במפעל פברינט ביקנעם. המטרה: NPI בישראל – ייצור המוני בתאילנד

קבלנית הייצור הגלובלית פברינט (Fabrinet) השקיעה בשלוש השנים האחרונות כ-14.5 מיליון דולר בהקמת והצטיידות מפעל ייצור להרכבת מעגלים וייצור אופטיקה ומיקרואלקטרוניקה בישראל. מתוך הסכום הזה, כ-4 מיליון דולר הושקעו בשנה האחרונה. כך עולה מהדו"ח השנתי של החברה שפורסם השבוע. מפעל פברינט ישראל הוקם במקביל להקמת מפעל דומה בעמק הסיליקון, ארה"ב, במטרה להגיע אל קהילת חברות הסטארט-אפ בשתי המדינות. שני המפעלים מצויידים ביכולות ייצור בקנה מידה בינוני, אולם היעד המרכזי שלהם הוא הבאת מוצרים חדשים אל שלב הייצור (NPI) כדי להעביר את הייצור ההמוני אל מפעלי החברה בתאילנד.

חברת פברינט הוקמה בשנת 2000 על-ידי יו”ר החברה, תום מיטשל שהיה ממייסדי חברת Seagate, באמצעות רכישת מפעל ייצור של סיגייט בעמק הסיליקון. לאורך השנים החברה בנתה תשתית של שירותי ייצור אלקטרוניים בארה”ב, בבריטניה ובתאילנד, שבה גם נמצא מפעל הייצור הגדול ביותר שלה. החברה מעסיקה כ-14,000 עובדים, רובם עובדי ייצור בתאילנד. בשנת הכספים 2022 שהסתיימה בחודש יוני השנה, הסתכמו מכירותיה בכ-2.26 מיליארד דולר, בהשוואה למכירות של כ-1.88 מיליארד דולר אשתקד. החברה נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של כ-4.1 מיליארד דולר.

ייצור חסוי בחדרים נקיים

החברה החליטה להיכנס לישראל בשנת 2020, והקימה מפעל חדש ברחוב המדע ביקנעם, המשתרע כיום על-פני שטח של כ-2,500 מ"ר. ל-Techtime נודע שהמפעל מעסיק כיום כ-50 עובדים מתוכם 20 מהנדסים, ושיש לו כיום 20 לקוחות משמעותיים. במסגרת השירות שהחברה מספקת ללקוחות בארץ, היא הקימה חדרים נקיים ייעודיים, שבהם הייצור מתבצע באופן השומר על סודיות הטכנולוגיה. כיום משתרעים החדרים הנקיים האלה על-פני שטח של כ-800 מ"ר, כלומר כשליש מרצפת הייצור הכוללת של המפעל.

מנכ”ל פברינט ישראל, יובל מימון (מימין) ודייויד תום מיטשל, מייסד פברינט העולמית
מנכ”ל פברינט ישראל, יובל מימון (מימין) ודייויד תום מיטשל, מייסד פברינט העולמית

המפעל הישראלי הוא בעל כושר ייצור של כרטיסים אלקטרוניים בסדרות קטנות ובינוניות. לצד הייצור האופטי, הוא מספק גם שירותי יייצור מיקרואלקטרוניקה, הרכבות SMT, מארזים מתקדמים (MCM, BGA, mBGA, CSP Flipchip), פיתוח תהליכים ייעודיים לפי דרישת הלקוח ועוד. על-פי ההערכות בתעשייה, הוא ככל הנראה מייצר בצורה כזו או אחרת את כל חיישני ה-LiDAR שפותחו בישראל. מעניין לציין שתמהיל הפעילות של פברינט ישראל מגוון יותר מזה של החברה העולמית, אשר כ-80% ממכירותיה הן בתחום שירותי הייצור של מערכות תקשורת אופטיות.

שוקי היעד המרכזיים של פברינט ישראל הם תעשיית הרכב, מיכשור רפואי, תקשורת אופטית, ציוד תעשייתי ולייזרים, ייצור צבאי וחיישנים מיוחדים. הוא מנוהל על-ידי יובל מימון, אשר היה גם אחראי על הקמת הפעילות בישראל. מימון נכנס לתפקיד באמצע 2019, אחרי ששימש כסמנכ”ל התיפעול של חברת קולור-צ’יפ, אשר היתה לקוחה של פברינט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Fabrinet , פברינט