"בינה מלאכותית משחררת את הצב"ד ממגבלות האוטומציה"

15 ספטמבר, 2022

מנהל תחום בדיקות התוכנה האוטומטיות בחברת קיסייט, גארת' סמית, מקדם את התחום החדש של "אוטומציה חכמה". בראיון מיוחד ל-Techtime, הסביר מה הן מגבלות הבדיקות האוטומטיות ומדוע צריך לאמץ את הרעיון החדש כדי לשרוד

תחום הבינה המלאכותית מזעזע את התעשייה ומשנה אותה מהיסוד. מנהל תחום בדיקות התוכנה האוטומטיות בחברת קיסייט (Keysight Technologies), גארת' סמית, המחיש את עוצמת המהפיכה בראיון מיוחד ל-Techtime. סמית נחשב לאחד מהמוחות המובילים בתחום הבדיקות האוטומטיות ושימוש בבינה מלאכותית בתחום הבדיקות. בעבר הוא היה הטכנולוג הראשי של חברת Eggplant, שנרכשה על-ידי קיסייט ב-2020. כיום הוא מקדם תחום חדש הקרוי אוטומציה חכמה (Intelligent Automation), אשר משלב בין בינה מלאכותית, לימוד מכונה ורובוטיקה.

כיצד אוטומציה חכמה משנה את תחום בדיקות התוכנה?

סמית: "בתחילה בוצעו בדיקות ידניות, אולם היו איטיות מדי עבור מערכות מודרניות ולא מקיפות דיין, והפכו מיושנות ולא מספקות. לאחר מכן אומצו תהליכים אוטומטיים, אולם הם נתפסו כמשימה שעיקרה הוא 'עשיית וי', קרי לצאת ידי חובה. להבטיח שמוצר או מערכת עברו בדיקות סטטיות וקבועות מראש. מערכות מורשת לבדיקות אוטומטיות הסתמכו על 'הרצה' של סקריפט זהה בכל פעם שבה שוחררה תוכנה חדשה. גישות אלו נכשלות באיתור באגים חדשים, מתקשות לאתר נקודות חולשה במערכת, וחסרות את 'התבונה' כדי לזהות מה קריטי לבדיקה מזווית ראייתו של המשתמש. לכן בדיקות ידניות השלימו את השימוש במערכות אלו".

"צבא של בוטים מבוססי AI"

"אלא שבעולם דיגיטלי כבר לא מספיק לבדוק אם מערכת עומדת בדרישות היצרן. הארגונים צריכים לוודא שהפתרונות שלהם תואמים את צורכי המשתמש. לכן חייבים לבדוק ולמדוד באופן רציף את 'מסע המשתמש' (User Journey) בתנאים אמיתיים. למשל בדפדפנים ובמכשירים שונים. הדרך היחידה לעשות זאת היא באמצעות שימוש בטכנולוגיות חכמות המבצעות אוטומציה של הבדיקות מתוך נקודת הראייה של המשתמש, ומספקות תובנות המאפשרות לבצע אופטימיזציה של החוויה.

"אוטומציה חכמה דומה לשחרור צבא של בוטים מבוססי AI לתוך אפליקציות, אתרי אינטרנט, ותהליכים. הם מתנהגים בצורה דומה למשתמשים, מגלים וחווים את תהליכי העבודה כפי שיעשו זאת משתמשים אמיתיים. האוטומציה צריכה לכלול יותר מבדיקות פונקציונליות ולכלול גם אספקטים של ביצועים ושימושיות. כך ניתן לאתר בעיות משמעותיות ופגמים על בסיס בדיקות המדמות את העולם האמיתי – כבר בתהליך הפיתוח".

מה תפקיד הבינה המלאכותית באוטומציה חכמה?

"היא מאפשרת לצאת אל מעבר לאוטומציה בסיסית מבוססת חוקים (rule based automation), ולחקות התנהגות אנושית – כולל הסקת מסקנות ופתרון בעיות. היא פועלת באמצעות רוטינות בדיקה אוטומטיות המדמות את הפעולות של משתמשים אמיתיים, ולכן 'צדה' טעויות במרחב של ממשק המשתמש, ומתקנת אותן לפני שהן משפיעות על חוויית המשתמש. ככל שהאלגוריתם ה-AI מבצע יותר פעילות של לימוד מכונה (ML), הוא משפר את האיכות והביצועים של המערכות או התוכנה".

כיצד נעזרים באוטומציה חכמה לאחר שחרור גרסת התוכנה או האפליקציה?

"ברגע שהתוכנה משוחררת לשוק, צריך לנטר את רמת הביצועים שלה כדי לאתר בעיות ולפתור אותן. אוטומציה חכמה יכולה להיפרס בתוך סביבות הפרודקשן – הייצור, על מנת לבחון סביבות אלו, בדיוק כפי שנעשה בתהליך הפיתוח, רק שכעת המידע והתובנות יגיעו מהעולם האמיתי. נקודת התחלה יכולה להיות בחינת חלקים מהמערכת אשר עובדים במעבדה, אך אינם מצויים בייצור. הבינה המלאכותית יכולה להבין 'מסעות לקוח' אמיתיים – ולהדגיש את התרחישים הנפוצים ובעלי החשיבות הגבוהה ביותר".

מה ניתן לצפות מאוטומציה חכמה בשנים הבאות?

"היקף ממשקי העולם הדיגיטלי גדל הן במספר והן במגוון. הצורך להיות מהירים וגמישים מביא אותנו למצב שבו אוטומציה חכמה היא הדרך היחידה להמשיך את החדשנות ולהעניק חוויה איכותית למשתמשים וללקוחות. ארגונים שלא יאמצו את הקונספט הזה יתקשו להיות תחרותיים. האוטומציה החכמה תתפתח לרמת פלטפורמה שתסייע לארגונים להשיג יותר עם המשאבים הקיימים. לספק מוצרים איכותיים יותר, לבדל עצמם, ולהישאר רלוונטיים בשוק".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , צב"ד , תוכנה ותכנון אלקטרוני

פורסם בתגיות: KEYSIGHT , קיסייט