לאחר כחצי שנה, אוויאיישן מינתה מנכ"ל קבע

18 ספטמבר, 2022

בפברואר 2022 פרשו המנכ"ל עומר בר-יוחאי והיו"ר רועי גנצרסקי. המנכ"ל הנכנס, גרגורי דייוויס, שימש כמנהל מפעלי ייצור מטוסים בחברות Viking Air ו-Canadair. קיבלה מכתב כוונות לרכישת 75 מטוסי נוסעים חשמליים

חברת אוויאיישן (Eviation Aircraft) הנמצאת בבעלות חברת ההשקעות הניו-זילנדית קלרמונט גרופ (Clermont Group), מינתה את נשיא החברה, גרגורי דייווויס, גם לתפקיד המנכ"ל הקבוע. מאז פברואר 2022 שימש דייוויס כמנכ"ל זמני של החברה, לאחר עזיבתו של המנכ"ל והמייסד המשותף עומר בר-יוחאי, אשר הוביל את הרעיון לפתח מטוס נוסעים אזורי חשמלי. במקביל לכניסתו של דייוויס לתפקיד, החברה קיבלה בשבוע שעבר אישור מטעם רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA) לבצע טיסות ניסוי בדגם הראשון של החברה, המטוס Alice, אשר מונע באמצעות שלושה מנועים חשמליים.

המטוס מיועד לשוק הטיסות האזוריות והקצרות, במיוחד להסעת עובדים (Commuters). הוא יכול לשאת עד 9 נוסעים למרחק של עד 1,000 ק”מ במהירות של כ-450 קמ”ש. האישור פותח בפני החברה את האפשרות לעבור לייצור מלא במתקן הייצור שהיא הקימה באריזונה. עד היום החברה קיבלה מכתבי כוונות מלקוחות לרכישת יותר מ-100 מטוסים, בעיקר בארה"ב. באפריל 2022 הודיעה חברת Cape Air ממסצ'וסטס על רצונה לרכוש 75 מטוסים, ובשבוע שעבר החברה דיווחה על קבלת מכתב כוונות נוסף, מחברת התעופה GlobalX ממיאמי, המעוניינת לרכוש 50 מטוסים חשמליים מדגם אליס.

גרגורי דייוויס, המנכ"ל הנכנס של חברת אוויאיישן
גרגורי דייוויס, המנכ"ל הנכנס של חברת אוויאיישן

חברת אוויאיישן הוקמה בשנת 2015 על-ידי עומר בר-יוחאי והיו”ר והמשקיע המרכזי הראשון אביב צידון, לשעבר מייסד BVR Systems, שנמכרה לאלביט ב-2009 תמורת כ-34 מיליון דולר. אליהם הצטרף כמשקיע מרכזי גם מיכאל אילן, הבעלים לשעבר של חברת ישראליפט מעליות. החברה גייסה כ-200 מיליון דולר, אולם בספטמבר 2019 היא איבדה את עצמאותה והפכה לחברה בת בבעלות קבוצת קלרמונט, בעקבות מימוש הלוואה המירה למניות בהיקף של 76 מיליון דולר, שהיא קיבלה ממנה בתחילת 2019. כיום היא פועלת ממשרדים בשדה תעופה ארלינגטון שליד סיאטל ובמושב קדימה שליד נתניה.

המודל: אלון מאסק והנרי פורד

ראוי לציין שהיו"ר והמייסד של קבוצת קלרמונט, ריצ'רד צ'נדלר, מתייחס אל ההשקעה באוויאיישן כאל חלק מחזון שבו הקבוצה מובילה מהפכנות עסקית בעולם באמצעות חזון טכנולוגי מרחיק לכת. במכתב ששלח למשקיעים בפברואר 2022, הוא משווה את ההשקעה בחברה לחזונם המהפכני של אלון מאסק ושל הנרי פורד. במסגרת המהלך המהפכני שהקבוצה מובילה לייצור שוק של תעופה חשמלית, היא מחזיקה גם בבעלות על חברת magniX מסיאטל, אשר מייצרת מנועים חשמליים תעופתיים, ומשמשת כספקית המנועים של אוויאיישן. בעבר היא נוהלה על-ידי רועי גנצרסקי הישראלי, ששימש עד לאחרונה גם כיו"ר אוויאיישן.

עומר בר-יוחאי, מייסד משותף והוגה רעיון מטוס הנוסעים החשמלי
עומר בר-יוחאי, מייסד משותף והוגה רעיון מטוס הנוסעים החשמלי

בפברואר 2022, כאשר בר-יוחאי פרש מאוויאיישן, גנצרסקי פרש במקביל גם מחברת אוויאיישן וגם מחברת מגניקס, ועבר לתפקיד מנכ”ל חברת Alitheon מוושינגטון, המפתחת טכנולוגיה למניעת זיוף של מוצרים ורכיבים. המנכ"ל החדש, גרגורי דייוויס, הגיע אל החברה במאי 2021 לתפקיד הנשיא. היעד של החברה הוא להתחיל בייצור מסחרי בקנה מידה מלא בשנת 2024, והרקע שלו מתאים לחברה הנמצאת במעבר משלבי הפיתוח אל הייצור: הוא טייס חובב ובעל תואר שני בהנדסת מטוסים ומילא תפקידים בכירים בקווי הייצור. בין השאר שימש כמנהל הנדסת ייצור ומפעלי ייצור מטוסים בחברת Viking Air הקנדית אשר מייצרת מטוסים חסונים מאוד עבור תחבורה ומטענים באזורים נידחים (לשעבר חברת דה הבילנד קנדה). בנוסף הוא הוביל את צוות התמיכה בייצור של מטוסים כבדים מתוצרת Canadair, המשמשים גם כמטוסי כיבוי אש ותובלה.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , מינויים , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: Eviation , אוויאיישן