"אנחנו רוצים להיות ה-DocuSign של עולם המכוניות המשומשות"

3 אוקטובר, 2022

חברת Ravin פיתחה אפליקציה שמאפשרת לכל אחד לבצע באמצעות הסמרטפון בדיקה של המצב הפיזי של הרכב. "הפיתרון מתאים למוסכים, טרייד-אין, מכירות פומביות וחברות השכרה. למעשה, לכל מי שמעביר רכב מיד ליד"

שלב מהותי בכל מכירה של מכונית משומשת הוא הערכת מצבה הפיזי של המכונית. הערכת המצב משפיעה, מטבע הדברים, גם על תמחור המכונית וגם על ההחלטה של הרוכש הפוטנציאלי. חברת Ravin הישראלית פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לכל אדם, גם אם אינו שמאי רכב או איש מקצוע, לבצע בדיקה של מצב הרכב באמצעות הסמרטפון בלבד.

אחד משוקי היעד המרכזיים של Ravin הוא שוק המכוניות המשומשות בארצות הברית. מדובר בשוק עצום ומאוד מפותח. ב-2021, על רקע המחסור ברכיבים עבור כלי-רכב חדשים, נמכרו בארצות הברית כ-40.9 מיליון מכוניות משומשות, בהשוואה ל-15 מיליון מכוניות חדשות בלבד. בדומה לעולם הקמעונאות, גם שוק המכוניות המשומשות עובר בשנים האחרונות תהליכי דיגיטליזציה, כאשר פלטפורמות אונליין כמו Shift ו-Carvana נוגסות בהדרגה בנתח השוק של סוכניות הרכב המסורתיות, וגם משנות את האופן שבו משווקים, מתמחרים ומוסרים מכוניות משומשות מיד ליד.

Ravin רוצה להוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית של שלב בדקית הרכב, שהוא כאמור חלק אינטגרלי בכל מסירה של מכונית משומשת או בהחזרה של מכונית שכורה, ולהציע פיתרון שיהפוך את הבדיקה למהירה, נגישה ומהימנה יותר.

מנכ"ל ומייסד-שותף של החברה, אלירון אקשטיין, הסביר בשיחה עם Techtime על גודלו של השוק הפוטנציאלי. "כל מכונית משומשת עוברת 2-4 בדיקות. כלומר, מדי שנה מתבצעות מאות מיליוני בדיקות. כיום הבדיקות הללו הן ידניות, והעלות עשויה להגיע ל-100 דולר לבדיקה. באמצעות הפיתרון שלנו ניתן להוריד את העלות לדולרים בודדים. מדובר בחיסכון עצום. הבדיקות הללו גם מייצרות שקיפות וחוסכות עבור סוכנויות הרכב עלויות רבות שנגזרות מתמחור לא מדויק של כלי-רכב."

למצוא את כל הפגמים עם הסמרטפון

כדי לבצע את בדיקת הרכב באמצעות האפליקציה של Ravin, המשתמש צריך פשוט לסרוק, בהנחיית האפליקציה, את הרכב מכל צדדיו באמצעות מצלמת הסמרטפון. באמצעות אלגוריתמים של ראיית-מכונה ולמידת-עומק האפליקציה יודעת להתמקד באזורים החשובים ולאתר פגמים כמו סריטות, נזקי פחחות, צמיגים שחוקים, וגם לזהות אם הרכב עבר תאונה או תיקונים משמעותיים. בסוף הסריקה האפליקציה מנפיקה דוח המפרט את סוגי הפגמים, חומרתם ואת העלות המשוערת של התיקונים הנדרשים. האפליקציה מספקת תובנות גם על פנים הרכב והמרכב התחתון.

חברת Ravin הוקמה ב-2018 על ידי המנכ"ל אלירון אקשטיין והטכנולוג הראשי ד"ר רומן סנדלר. הרעיון מאחורי הקמת החברה התגבש אצל אקשטיין כאשר עבד בחטיבת המוביליטי של ענקית האנרגיה של (Shell), שלימים הפכה למשקיעה אסטרטגית ב-Ravin. ד"ר סנדלר הוא בעל תואר דוקטור במדעי המחשב מהטכניון. הוא מתמחה בתחומי ראייה ממוחשבת ולמידת-מכונה ונחשב למי שפיתח עבור משטרת ישראל את מצלמות המהירות שבצידי הדרכים.

אקשטיין: "סמרטפונים בימינו הם כלי רב עוצמה, מבחינת איכות המצלמה ויכולות העיבוד. ואולם, האתגר האלגוריתמי בפיתוח האפליקציה הוא עצום, בעיקר משום שהיא מיועדת למשתמש שאינו מומחה בבדיקת רכב, ועל כן היינו צריכים לפתח אינטליגנציה שמאפשרת לפענח את תמונת המצב גם מצילום לא אופטימלי. בשונה מאיש מקצוע, שיודע מה והיכן לחפש, המשתמש-קצה אינו מכיר את האנטומיה של מכונית. הטכנולוגיה שלנו מסוגלת לזקק את המידע הרלוונטי מסריקה פשוטה ופסיבית של המכונית."

"הפיתרון שלנו מתאים למוסכים ושמאים, לעולם הטרייד-אין, מכירות פומביות וחברות השכרת רכב, ולמעשה לכל מי שמעורב בהעברת רכב מיד ליד. במובן מסוים, אנחנו רוצים להיות ה-DocuSign של עולם המכוניות המשומשות."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות

פורסם בתגיות: Ravin , אלירון אקשטיין , מכוניות משומשות