משאיות איווקו יצויידו במערכות חסימת התקשורת של SaverOne

23 אוקטובר, 2022

המערכת מונעת מהנהג שימוש בסמארטפון בזמן נהיגה. היא מאכנת מכשירי טלפון בתוך הרכב ומגבילה שימוש באפליקציות המסכנות חיים

חברת סייברוואן (SaverOne) מפתח תקווה חתמה על מזכר הבנות (MOU) עם יצרנית המשאיות האיטלקית-צרפתית Iveco, שלפיו היא תשלב במשאיותיה את מערכות ההגנה של החברה למניעת תאונות דרכים הנגרמות כתוצאה מהשימוש בסמארטפון בזמן נהיגה. הסכם סופי צפוי להיחתם לפני סוף השנה. חברת איווקו מוכרת כ-150,000 משאיות, אוטובוסים וכלי-רכב מסחריים בשנה.

לפי ההסכם, במהלך 2023 יתחילו שתי החברות לשלב את מערכות ההגנה במשאיות במסגרת תהליך הייצור שלהן באיטליה בהדרכת אנשי סייברוואן. לאחר מכן יתבצע פיילוט לאורך מספר שבועות, ואם הוא יוכתר כמוצלח, תשקול איווקו להתקין את מערכות SaverOne כחלק מובנה מהמשאיות אותן היא מייצרת, ולצייד בה את כל משאיותיה החל משנת 2024.

חברת סייברוואן הוקמה בשנת 2014 ונסחרת בבורסה של תל אביב ובנסד"ק בקטגוריה של חברות מחקר ופיתוח. החברה פיתחה מערכת המיועדת למנוע מהנהג להשתמש בסמארטפון בזמן נהיגה, בדגש על קריאת ושליחת הודעות Whatsapp. המערכת מאכנת מכשירי טלפון בתוך הרכב ומגבילה שימוש באפליקציות המסכנות חיים באזור הישיבה של הנהג בלבד (שאר נוסעי הרכב אינם מוגבלים). המערכת אינה פועלת על מכשיר סלולרי מסויים אלא על סביבת הנהג ומבוססת על פטנט המאפשר לזהות מספר מכשירים הנמצאים בסביבת הנהג, כך שלא ניתן לעקוף אותה עם מכשיר נייד נוסף.

הדור השני יוצא לדרך

בחודש יוני 2020, ביצעה החברה הנפקה ראשונית לציבור (IPO) שבמסגרתה היא גייסה 26 מיליון שקל, שנועדו לממן את המשך הפיתוח. בין המשקיעים בחברה: איתוראן, UMI, חברת המזרח, ושידורי קשת. בחודש יוני 2022 היא ביצעה גיוס הון נוסף בהיקף של כ-13 מיליון דולר באמצעות מכירת מניות פקדון (ADS) בנסד"ק. לפני כשבוע הכריזה החברה על הדור השני של מערכות ההגנה, המבוסס על שימוש בשבבי תקשורת אלחוטית מתוצרת אנלוג דיווייסז ועל רכיב FPGA בעל 2 ליבות של Xilinx, לאחר שהמערכות עברו את מבחני ההסמכה של רשויות התקשורת בארה"ב ובאירופה.

מנכ"ל החברה, אורי גלבוע, אמר שהמערכות החדשות מהוות אבן דרך מרכזית באסטרטגיית הצמיחה של החברה, מכיוון שהן מותאמות לעבודה בכל הפרוטוקולים ובכל תדרי התקשורת. בחודש שעבר החברה דיווחה שמתחילת 2022 הוזמנו ממנה 1,600 מערכות הגנה ומתוכן 1,000 מערכות כבר הותקנו בכלי-רכב. בעקבות ההודעה על המגעים עם איווקו, עלתה מניית החברה בבורסה בכ-2.55% והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-26.75 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: SaverOne