electronica 2022 חגגה את קץ מחנק הקורונה

20 נובמבר, 2022

התערוכה השנה השתרעה על-פני 70 אולמות ענק שבהן הוצבו הביתנים של 2,144 חברות. לתערוכה הגיע כ-70,000 מבקרים מכל העולם, מהם 64% שהגיעו מ-100 מדינות שונות. ישראל אחת מ-10 הגדולות

בתמונה למעלה: הכניסה לתערוכת electronica 2022 במינכן. צילום: Techtime

תעשיית האלקטרוניקה בעולם מוכנה להיפרד בשמחה משאריות מגיפת הקורונה. אלפי חברות מכל העולם ניצלו את ההזדמנות להיפגש לאחר ארבע שנים בתערוכת electronica 2022 שהתקיימה בשבוע שעבר במינכן, להצטופף במעברים ולהיפגש פנים אל פנים ולא רק באמצעות שיחות ועידה מרוחקות. בסך הכל, התערוכה השנה השתרעה על-פני 70 אולמות ענק שבהן הוצבו הביתנים של 2,144 חברות. לתערוכה הגיע כ-70,000 מבקרים מכל העולם, מהם 64% שהגיעו מ-100 מדינות שונות (מחוץ לגרמניה).

מנתוני התערוכה עולה שעשרת המדינות המובילות במספר המבקרים (לפי סדר יורד) הן: איטליה, אוסטריה, צרפת, בריטניה, שווייץ, ארה"ב, ישראל, ספרד, טורקיה ושוודיה. הנושאים המרכזיים שהעסיקו את רוב המשתתפים היו המגמות המרכזיות בתעשיית הרכב, פיתוח טכנולוגיות הספק גבוה למכוניות חשמליות ותשתיות אנרגיה אלטרנטיבית לצד טכנולוגיות חיסכון באנרגיה, וכמובן מצב שרשרת האספקה בעולם, אשר נראה שהוא מתחיל להשתפר – בתהליך מורכב ומלווה במשברים.

בטווח הארוך – השוק ימשיך לצמוח

מנהל המכירות העולמי של חברת מאוזר (Mouser), מרק בר-לונון, מעריך שבתחום הרכיבים הפאסיביים כבר נפתרו רוב הבעיות. "בתחום הקונקטורים אנחנו מתחילים לראות את השיפור, אולם בתחום הסמיקונדקטורס המצב עדיין קשה. קיימים קווים סגורים עד סוף 2023 ובמקרים רבים זמני האספקה מגיעים עד 2024". מנהלת משרד Digi-Key בישראל, לבנת פרץ, סבורה שההאטה היחסית היא בעיקר תוצאה של אי-ודאות בשוק עקב המתיחות הגלובלית ושאריות השפעות הקורונה. "אנחנו מאמינים שמדובר במצב זמני שבעקבותיו תחזור התעשייה לצמיחה מהירה, שתתבטא בהכפלת שוק השבבים העולמי עד לסוף העשור הנוכחי".

תעשיית הרכב נמצאת בראש סדר העדיפויות של יצרניות השבבים
תעשיית הרכב נמצאת בראש סדר העדיפויות של יצרניות השבבים

השוק המפתיע של רכיבי מורשת

להערכת סגן נשיא רוצ'סטר (Rochester Electronics), קולין סטרוטר, השוק נמצא כעת בשלבי מעבר משוק הסובל ממחסור, לשוק הסובל מעודף ייצור. סטרוטר: "אנחנו מכירים את התהליך הזה, ב-40 שנות קיום החברה חווינו 19 מחזורים של גאות ושפל". רוצ'סטר היא חברה יוצאת דופן מכיוון שהיא מסקת אומנם רכיבים של חברות אחרות – אבל מרכיבה ובודקת אותן. החברה מקבלת לידיה את תיקי הייצור וציוד הבדיקה של רכיבי מורשת אשר סיימו את חייהם אצל היצרן המקורי, וממשיכה לדאוג להבאתם אל השוק – כשהם זהים לחלוטין לרכיב המקורי. במקרים רבים זה הרכיב המקורי עצמו שהחברה ארזה והכינה למשלוח.

סטרוטר: "אנחנו מספקים רכיבי High Reliability לטווח ארוך. הלקוח לא יכול לשנות את התוכנה במוצרי איכות ואמינות גבוהה, ולכן הוא צריך את השירות שלנו, כדי לקבל רכיבים התואמים במדוייק למקור. לכן המוצרים המרכזיים שלנו הם מיקרו-מעבדים ומיקרו-בקרים, מעבדי DSP, רכיבי הספק, ורכיבים אנלוגיים ורכיבי RF מיוחדים. אין אף חברה שעושה את מה שאנחנו עושים. אם למשל אתה זקוק לבקרי 8 ביט צבאיים כמו 80C51 או 87C51 או למעבד PowerPC, אנחנו יכולים לספק אותם".

כיום כולל מחסן המלאי של רוצ'סטר כ-15 מיליארד רכיבים מ-200,000 מק"טים שונים. בנוסף, היא מחזיקה ב-12 מיליארד ווייפרים מקוריים של רכיבי מורשת, שהחברה מנסרת, אורזת ובודקת אותם לפני המשלוח ללקוח. החברה פועלת מהחוף המזרחי בארצות הברית, ומיוצגת בישראל על-ידי ניסקו. סטרוטר עצמו מכיר אישית את השוק הישראלי ומאוד מעריך אותו: "הקמנו אתר אינטרנט מיוחד עבור הלקוחות הישראלים. ישראל היא אחד מהשווקים הבודדים בעולם שיש לו אתר ייעודי".

סימולטור מכ"ם ותקשורת IoT

חברת קיסייט (Keysight) הציגה פתרונות לשיפור טעינת מכוניות חשמליות והפחתת צריכת האנרגיה שלהן. במקביל, היא הציגה את מערכת Radar Scene Emulator, אשר בודקת את הביצועים של תוכנות המכ"ם במערכות ADAS/AD בתנאים שונים. לדברי מנהל שיווק EMEA בקיסייט, פיטר קאזנבקר, "מערכת RSE היא ההכרזה החשובה ביותר שלנו השנה. בנינו תא הדמייה המספק סימולטור מכ"ם אשר המדמה את כל האותות שמכ"ם הרכב קולט, אשר מגיעות מ-512 מטרות שאנחנו שולטים במאפייניהן ובתנועתן. התוצאה היא מערכת הבודקת את ביצועי המערכת בתנאים אמיתיים כמעט לגמרי".

בתחום התקשורת בלטה הכרזת חברת טקסס איסטרומנטס (Texas Instruments) על ערכת הפיתוח עבור פרוטוקול Matter ביישומי IoT המקושרים באמצעות Wi-Fi ו-Thread. מדובר בפרוטוקול חדש אשר אומץ לאחרונה על-ידי ארגון Connectivity Standards Alliance – CSA, אשר מאפשרת לאבזרי IoT לתקשר אחד עם השני במקום, בלא צורך להתחבר אל הענן הנפרד של כל אבזר ובלא קשר למערכת ההפעלה שעליה הוא מבוסס.

מהנדס מערכת בחטיבת הקישוריות של TI, ווילאם גו, סיפר ל-Techtime שמדובר בפרוטוקול תקשורת הפועל ברמת האפליקציה. "הוא פורסם ב-3 בנובמבר 2022 ומספק מענה לבעיה מרכזית: כיום אבזרי ה-IoT לא מדברים אחד עם השני. התקן גובש בעבודה מאומצת של 500 חברות שונות. ערכת הפיתוח שלנו מאפשרת ליישם את פרוטוקול Matter בתוך המיקרו-בקר עצמו (לעת עתה ברכיבי CC3235SF ו-CC2652R7) בלא צורך להוסיף מעבד נוסף באבזר".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , שיווק והפצה

פורסם בתגיות: electronica 2022