הפשרה בין אורה אייר ותעשיות בית-אל מבטיחה את המשך הייצור

29 דצמבר, 2022

הסדר הביניים בין שתי החברות מסדיר את הטענות על חובות הדדיים ומבטיח את המשך הייצור של מערכות טיהור האוויר. החברה החלה ביישום תוכנית התייעלות ומתכננת "פעולות הוניות בהיקף מהותי מאוד"

בתמונה למעלה: הפתרון של אורה אייר לניטור וטיהור אוויר במרחבים עסקיים

הושגה פשרה בסכסוך שבין חברת אורה אייר (Aura Smart Air) לבין קבלנית הייצור שלה, תעשיות בית-אל מזכרון יעקב (Beth-El Industries), המאפשרת להמשיך את ייצור מערכות טיהור האוויר של אורה אייר. שתי החברות חתמו על הסכם ביניים מחייב, המתקן חלק מהסעיפים בהסכם הייצור ממאי 2021, ומסדיר את חובות אורה אייר לבית-אל. הסכסוך פרץ בחודש אוגוסט 2021 לאחר שתעשיות בית-אל טענה לחוב של אורה אייר כלפיה, ואורה אייר טענה שבית-אל לא עומדת בהתחייבויות הייצור שלה.

ההסכם קובע שהחוב של אורה אייר מסתכם ב-750 אלף דולר ושהיא תשלם אותו בשלושה תשלומים שווים. החל מדצמבר 2022 ועד לגמר המלאי הקיים, היא התחייבה לרכוש מבית-אל לפחות 500 מערכות אורה אייר בכל חודש תמורת תשלום מראש. אומנם בית אל תמשיך לייצר מוצרים ופילטרים עבור החברה, אולם ההסכם כולל תהליך להפסקת הפעילות המשותפת, שבמהלכו תרכוש ממנה אורה אייר את קווי הייצור, המלאי, הרכיבים, תבניות ועוד.

הלוואה בנקאית ותוכנית התייעלות

חברת תעשיות בית-אל עוסקת בפיתוח, ייצור, התקנה ותחזוקת מערכות אוורור וסינון אוויר. לחברה התמחות במרחבים קבוצתיים דוגמת מוסדות, בתי-חולים ומתקנים אסטרטגיים, ונחשבת לספקית בולטת של צה”ל ושל צבאות נאט”ו. חברת אורה אייר מאזור הוקמה בשנת 2018 על-ידי שני האחים אביעד ואלדר שניידרמן, ופיתחה טכנולוגיה לזיהוי, ניטור וטיהור זיהומים באוויר, לרבות נגיפי קורונה. החברה החלה במכירות הראשונות במהלך בשנת 2020, ובחודש יוני 2021 היא גייסה 35 מיליון שקל באמצעות הנפקה בבורסה בתל אביב. המערכות שלה נמכרות גם באירופה ובהודו.

בשנת 2022 היא קיבלה הזמנות למערכות טיהור אוויר למוסדות חינוך בישראל בהיקף של 10.6 מיליון שקל. יחד עם זאת, החברה זקוקה להזרמת מזומנים: ביולי 2022 היא חתמה על הסכם הלוואה בנקאית בהיקף של 4 מיליון דולר, ובנובמבר 2022 היא הכריזה על תוכנית התייעלות שתפחית את הוצאותיה השנתיות בכ-800 אלף דולר. התוכנית כוללת צמצום בהיקף כוח האדם, הפחתת שכר מנהלים ב-5%, השהיית פעילות רגולטורית שאינה תורמת ישירות למכירות, והתמקדות זמנית בשוקי היעד ישראל וארה"ב. החברה גם דיווחה שהיא "פועלת לביצוע פעולות הוניות בהיקף מהותי מאוד, על-מנת להבטיח את המשך פעילותה הסדירה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: Aura Air , אורה אייר