280 מחשבים קוונטיים בעולם מתבססים על קוונטום מאשינס

22 ינואר, 2023

החברה, המפתחת מערכות בקרה למחשבים קוונטיים, רשמה גידול חד ב-2022 במספר הלקוחות, בהם ספקיות ענן ומחשבי-על. החברה השלימה באחרונה גיוס של 20 מיליון דולר

חברת קוונטום מאשינס (Quantum Machines) התל אביבית, המפתחת פתרונות בקרה למחשבים קוונטיים, חשפה כי הטכנולוגיה שלה מצויה כיום בכ-280 מתקני מיחשוב קוונטי ברחבי העולם, וזאת לאחר שחוותה גידול חד במספר הלקוחות בשנה החולפת. בין לקוחות החברה, המתפרסים על פני כ-23 מדינות, נמנים ספקיות ענן, מעבדות אקדמיות, מרכזים לאומיים ומחשבי-על.

כמו כן, החברה מדווחת כי השלימה באחרונה סבב גיוס הון בהיקף של 20 מיליון דולר, וכעת סך גיוסיה של החברה מאז הקמתה מגיע ל-100 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-140 עובדים בישראל ובעולם.

לתווך בין הקלאסי לקוונטי

כאשר מדענים בונים היום מחשב קוונטי, הם צריכים לפתח ולבנות גם את המערכות האלקטרוניות התומכות בו, דוגמת שרתים, מערכות קירור, סינון רעשי רקע, תוכנות התומכות במידע המגיע מיחידות הליבה (קיוביט) וכדומה. המטרה של קוונטום מאשינס היא לספק את מערכות העזר התומכות במחשוב הקוונטי. החברה  פיתחה מערכת בקרה בשם Quantum Orchestration Platform – QOP הכוללת חומרה ותוכנה, ואחראית לקבל אלגוריתם קוונטי בשפת תכנות חדשה שהחברה פיתחה (QUA) – ולתרגם אותו לאותות הנשלחים למעבד הקוונטי. אותם אותות הם אלה המריצים את האלגוריתם בפועל על המעבד. למעשה, החברה מספקת את שכבת התיווך שבין המעבד הקוונטי לבין תשתית המחשוב הסטנדרטית. 

שותפה במיזם הקוונטום הלאומי

מנכ"ל ומייסד-שותף של קוונטום מאשינס, איתמר סיוון, אמר: "ממשלות ועסקים מזהים את הפוטנציאל המהפכני של מחשוב קוונטי, והם משקיעים כבר כיום כדי למצב את הארגונים שלהם בחזית המהפכה הקוונטית. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת להם להפיק את המיטב מההשקעה שלהם במיחשוב קוונטי, כבר כיום. הארכיטקטורה הסקאלאבילית והגמישה שלנו מבטיחה שהתשתית הקוונטית שלהם תהיה תואמת לטכנולוגיות העתידיות."

בחודש יולי, 2022, נבחרה קוונטום מאשינס על ידי רשות החדשנות להוביל את הקמת מרכז המחשוב הקוונטי הישראלי, בתקציב כולל של 100 מיליון שקל לשלוש שנים. מרכז המחשוב הקוונטי, המהווה חלק ממיזם הקוונטום הלאומי, יאפשר גישה לביצוע מחקר ופיתוח בכל שכבות החומרה והתוכנה בשלוש טכנולוגיות עיבוד קוונטי שונות.

עוד ב-2022, רכשה החברה את חברת QDevil מקופנהגן, דנמרק, אשר מפתחת מערכות בקרה המסייעות לייצר ולבצע ניסויים במערכות מיחשוב קוונטי. החברה גם הכריזה על שיתוף פעולה עם Toyota Tsusho, מקבוצת טויוטה, במטרה להנגיש את הטכנולוגיה של החברה ביפן, וכן נבחרה להשתתף בפרויקט האירופי EuRyQa, תחת תוכנית Horizon, לפיתוח טכנולוגיית מיחשוב קוונטי המתבססת על אטומים כלואים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: מחשב קוונטי , קוונטום מאשינס