טליט רכשה את חטיבת ה-IoT של תאלס

27 פברואר, 2023

בעקבות השלמת העיסקה היא החלה במהלך מיתוג תחת השם החדש Telit Cinterion – חברה המתמקדת בתחום ה-IoT אשר רשומה בקליפורניה ונמצאת בבעלות חלקית של תאלס

חברת טליט (Telit) השלימה את עסקת המיזוג עם חטיבת ה-IoT הסלולרית של ענקית הביטחון האירופית תאלס (Thales), בעסקת מניות שהיקפה עדיין לא נמסר. בעקבות השלמת המהלך שהחל במחצית 2022, החלה טליט במהלך למיתוג מחדש תחת השם Telit Cinterion – חברה המתמקדת בתחום ה-IoT הסלולרי, אשר רשומה בקליפורניה ונמצאת בבעלות חלקית (כ-25%) של תאלס. במסגרת העיסקה, הועברו לידי החברה הממוזגת כל הפעילויות של תאלס בתחומים של מודולי IoT, נתבים, מודמים וכרטיסי SIM לרוב הרשתות הסלולריות, בהן: 4G LTE, LPWAN ו-5G.

"המיתוג מחדש מבטא את כוונתה של Telit Cinterion לספר פתרונות המאפשרים קישוריות מלאה מרמת הרשת ועד לרמת האבזר", אמר מנכ”ל טליט, פאולו דל פינו. בהודעה המקורית על כוונת המיזוג מיולי 2022, הסבירו שתי החברות שמטרתו היא לבנות חברה מערבית שהיא מובילה עולמית בתחום ה-IoT, בעיקר בתחומי הפתרונות התעשייתייים. במקביל, היא תפעל בשווקים אנכיים דוגמת מערכות תשלום אלקטרוניות, תשתיות אנרגיה, מערכות בריאות (e-health) ואבטחה.

חטיבת מודולי ה-IoT הסלולרית של תאלס מעסיקה כ-550 עובדים ומכירותיה בשנת 2021 הסתכמו בכ-300 מיליון אירו. כדי לחדד את המיקוד בתחום ה-IoT התעשייתי, הופרדה חטיבת פתרונות ה-IoT  לרכב מהחברה הממוזגת טליט סינטריון, והחלה לפעול במתכונת של חברה נפרדת. יחד עם זאת, טליט הודיעה השבוע שחטיבת הרכב של תאלס מצטרפת אליה במעמד של "קבוצת מיקוד". ככל הנראה הכוונה היא שהקבוצה תהיה לקוח קבוע של כל פתרונות ה-IoT לרכב מתוצרת טליט סינטריון.

שבב ישראלי בחברה שיצאה מישראל

טליט היא יצרנית מודולי קישוריות וניווט לווייני שמקורותיה ההיסטוריים הם בישראל. בעבר היא נסחרה בבורסת AIM בלונדון, אולם בספטמבר 2021 היא נרכשה על-ידי חברת ההשקעות הבריטית DBAY Advisors ויצאה מהבורסה. בחודש יוני 2022 החברה העבירה את משרדיה הראשיים אל אירווינג, קליפורניה. במקביל להודעה על המיתוג החדש, הכריזה טליט על מודולי תקשורת 5G דלים בהספק (Low Power Wireless Access – LPWA), המבוססים על שבב התקשורת ALT1350 אשר פותח בארץ על-ידי חברת Sony Semiconductor Israel (לשעבר אלטייר). מדובר בשבב תקשורת אוניברסלי ליישומי ואבזרי IoT.

להערכת טליט, זהו השבב היחיד בעולם המאפשר לאבזרים להתחבר אל רוב הרשתות הנפוצות בעולם – החל מרשתות סלולריות מהדור החמישי ושימוש במודול iSIM, רשתות תקשורת לווייניות, רשתות ייעודיות כמו LoRa, Mesh וכל הפרוטוקולים העומדים בתקן IEEE 802.15.4. אומנם השבב החדש, ALT 1350, הוא שבב הדור השלישי של שבבי ה-IoT של החברה (פותח במקור באלטייר שנמכרה לסוני ב-2016), אולם לדברי סגן נשיא למוצר ולשיווק בחברת סוני ישראל, דימה פלדמן, זהו השבב המהפכני ביותר שלה, “אשר משנה את כללי המשחק בשוק אבזרי ה-IoT, ויכול להאריך את משך חיי הסוללה באבזרי IoT עד ל-20 שנה”.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות

פורסם בתגיות: טליט