וויביט ננו גייסה 40 מיליון דולר בבורסה האוסטרלית

24 אפריל, 2023

שווי החברה מתקרב למיליארד דולרים אוסטרליים. נקלעה למירוץ הטמעת טכנולוגיית ה-ReRAM, בעקבות כניסת TSMC, גלובלפאונדריז ואינפיניאון לתחום החדש הזה, שנחשב עד לאחרונה לעתידני, שולי וזניח

חברת וויביט ננו (Weebit Nano) מהוד השרון גייסה 40 מיליון דולר דולר (כ-60 מיליון דולר אוסטרליים) מגופים מוסדיים וממשקיעים פרטיים באמצעות הנפקת 12 מיליון מניות נוספות בבורסה האוסטרלית, המהוות כ-6.7% מהון המניות של החברה. זהו הגיוס הגדול ביותר של החברה, אשר בוצע בשני מהלכים: גיוס 30 מיליון דולר מהציבור לפי מחיר מניה של 5 דולרים אוסטרליים, ומיד לאחריו גיוס של עוד 10 מיליון דולר במסגרת הנפקת המשך לבעלי מניות קיימים.

חברת וויביט ננו מפתחת זיכרון בלתי נדיף (NVM) התנגדותי מסוג ReRAM בשיתוף פעולה עם מכון המחקר הצרפתי CEA-Leti. טכנולוגיית ReRAM מאופיינת בצריכת הספק נמוכה מאוד ועמידה בטמפרטורות גבוהות ובתנאי סביבה קשים. אחד מיתרונותיה הבולטים נעוץ בעובדה שניתן למזער את תאי הזיכרון ולייצר אותם גם בגיאומטריות קטנות כמו 28 ננומטר ו-22 ננומטר – בניגוד לזכרונות FLASH המתחרים, אשר קשה לייצר אותם בגיאומטריה קטנה מ-40 ננומטר.

מניית שבבים צומחת

החברה הוקמה ב-2015 ונכנסה לבורסה האוסטרלית בחודש יולי 2020 באמצעות הנפקת הצלה בהיקף של 4.5 מיליון דולר אמריקאי, שבוצעה לפי מחיר מניה של 0.28 דולר. בנובמבר 2020 היא גייסה 12 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 1.70 דולר, ובנובמבר 2021 היא גייסה 19 מיליון דולר אמריקאי לפי מחיר של 2.84 דולר (אוסטרלי) למניה. כיום החברה נסחרת במחיר מניה של כ-5.3 דולר למניה, המעניק לה שווי שוק של כ-975 מיליון דולר אוסטרליים.

מנכ"ל החברה, קובי חנוך, אמר שכספי הגיוס ישמשו לפיתוח וייצור רכיב זיכרון שהחברה מתכננת להוציא לשוק, ולחזק את הקשרים עם לקוחות פוטניצאליים: חנוך: "יש לנו הזדמנות נדירה עכשיו להשגת נתח משמעותי בשוק חדש עם ואקום גדול". למעשה, הוא רומז להתפתחות תחרות בשוק שעד עכשיו נחשב לעתידני, שולי, ולשוק שבו כמעט ולא היו מתחרים. אלא שבשנה האחרונה חל שינוי מהותי בשוק ויצרניות גדולות ומרכזיות החליטו להיכנס אליו עם כל עוצמתן הפיננסית והטכנולוגית.

תחרות בהתהוות: התעשייה מגלה את יתרונות ה-ReRAM

לפני כחודשיים רכשה חברת גלובלפאונדריז (GlobalFoundries) את כל הקניין הרוחני ואת תשתיות הייצור של חברת רנסאס (Renesas) היפנית, בתחום הזכרון ההתנגדותי הבלתי נדיף (NVM) בטכנולוגיית Conductive Bridging Random Access Memory – CBRAM, שהיא גרסה של ReRAM, שפותחה במקור על-ידי דיאלוג (Dialog Semiconductor) שנמכרה לפני כשנה לרנסאס. חברת TSMC, המפתחת זיכרון התנגדותי ב-8 השנים האחרונות, הכריזה בסוף 2022 שהוא הגיע לדרגת בשלות, וחתמה עם אינפיניאון על הסכם לשלב את הטכנולוגיה שלה (Resistive RAM – RRAM) במשפחת המיקרו-בקרים החדשה AURIX.

דיאגרמת המלבנים של שבב SoC להדגמת יכולות משובצות, שפותח על-ידי וויביט נננו
דיאגרמת המלבנים של שבב SoC להדגמת יכולות משובצות, שפותח על-ידי וויביט נננו

ככל הנראה, החברה תנסה בשנה הקרובה לבצע פרוייקטי נפיילוט רבים עם יצרניות שבבים ויצרניות רכיבים משובצי, על-מנת לשכנע אותן בכדאיות הטכנולוגיה שלה, שלפני שהמוצרים של המתחרות הגדולות יתפסו את מקומם בשוק. עד עכשיו היא דיווחה על הצלחה משמעותית אחת בלבד: בספטמבר 2022 היא הכריזה על הסכם רישוי ראשון עם יצרנית השבבים האמריקאית SkyWater Technology, אשר תשלב את טכנולוגיית הזיכרון של וויביט בשבבים המיועדים למוצרי IoT, רכב ויישומי בינה מלאכותית.

השוק הגדול ביותר עבור החברה הוא במכירת קניין רוחני (IP) ליישומים משובצים. להערכת חברת המחקר Yole, שוק ה-IP לזיכרונות ReRAM משובצים הסתכם בכ-18 מיליון דולר בלבד בשנת 2021. ב-2024 הוא צפוי להגיע להיקף של 168 מיליון דולר, ובשנת 2027 להיקף חזוי של כ-957 מיליון דולר. זו הסיבה שהחברה הציגה באמצע 2022 שבב הדגמה שפותח במכון Leti הצרפתי, שהוא הוא למעשה רכיב SoC מלא הכולל מיקרו-בקר מבוסס RISC-V, ממשקי תקשורת, וזיכרון ReRAM בנפח של 256Kb.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות