פורטליקס גייסה 43 מיליון דולר, בהשתתפות אנבידיה וטויוטה

2 מאי, 2023

שפת התרחישים של החברה עומדת בבסיס תקן OpenSCENARIO 2.0 למדידת הבטיחות של מערכות אוטונומיות. מאז הקמתה ב-2018 על-ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, היא גייסה כ-93 מיליון דולר

בתמונה למעלה: מייסד משותף ומנכ"ל פורטליקס, זיו בנימיני

חברת פורטליקס (Foretellix) התל אביבית השלימה גיוס הון בהיקף של 43 מיליון דולר שבוצע בהובלת קרן 83North. לגיוס הנוכחי הצטרפו גם חברת טויוטה באמצעות קרן הצמיחה שלה, Woven Capital וגם חברת אנבידיה שיש לה שיתוף פעולה עם פורטליקס. בסבב הזה השתתפו Artofin VC ובעלי המניות הקיימים בחברה, בהם: וולוו, Nationwide, MoreTech, Jump Capital ועוד. בסך הכל, מאז הקמתה בפברואר 2018 על-ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, החברה גייסה הון בהיקף כולל של כ-93 מיליון דולר.

"המימון שקיבלנו יסייע לנו לתת מענה לביקוש הגובר לפתרונות שלנו, להרחיב את פריסתנו הגלובלית ולהאיץ את החזון שלנו של מערכות אוטונומיות בטוחות", אמר מנכ"ל החברה, זיו בנימיני. חברת פורטליקס פיתחה את טכנולוגיית Foretify, המשמשת לאימות התכנון של כלי-רכב אוטונומיים ומבוססת על שפת תרחישים ייעודית לרכב אוטונומי המיועדת לבדוק את עמידת מערכות הרכב בדרישות ההנדסיות והרגולטוריות. הדבר מאפשר לבצע בדיקה מקיפה במחשב של מיליארדי תרחישים, ועל-ידי כך לקצר דרמטית את היקף בדיקות הכביש שהרכב צריך לעבור כדי לקבל הסמכה.

שפת התרחישים של החברה עומדת בבסיס התקן הבינלאומי OpenSCENARIO® 2.0 למדידת הבטיחות של מערכות אוטונומיות, המוגדר על-ידי ארגון ASAM. פורטליקס תרמה לתקן אלמנטים מרכזיים, וממשיכה להוביל הרחבות נוספות שלו. החברה מסרה שפלטפורמת Foretify היא הפתרון הראשון בתעשיה המציע תמיכה בתקן הזה. כיום החברה פועלת בשיתוף פעולה עם שותפים אסטרטגיים מרכזיים בתעשייה, בהם: קבוצת וולוו, חטיבת המשאיות של דיימלר, דנסו היפנים ועוד. היא גם עובדת עם יצרניות מערכות סימולציה מרכזיות, כמו נשיונל אינסטרומנטס, אנבידיה, קוגנטה הישראלית, dSPACE, VIRES, AI Motive ו-IPG.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות