מתחיל הייצור ההמוני של חיישני אינוויז עבור ב.מ.וו

17 מאי, 2023

דווקא הצלחת התוכנית ותחילת הייצור ההמוני במאגנה, הביאו לפגיעה במכירות. הכריזה על תוכנה המשתלטת על הרכב במצבי חירום. קבוצת פולקסווגן בוחנת שילוב החיישנים בכלי-רכב מסחריים קלים

בתמונה למעלה: מנכ"ל אינוויז, עומר כילף

ברבעון הראשון של 2023 ירדו המכירות של חברת אינוויז (Innoviz) בכ-43% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו בכמיליון דולרים בלבד. החברה הסבירה את הירידה בהתקדמות פרוייקט הייצור ההמוני של החיישנים עבור חברת ב.מ.וו. בשלב הראשון החיישנים ישולבו במכונית BMW i7, אשר צפויה להיות מכונית הסדאן החשמלית במלואה הראשונה בתעשייה. "מאגנה (Magna) משמשת כקבלן הייצור הראשי (טיר-1) של מערכות ה-LiDAR עבור ב.מ.וו, ולכן אנחנו מספקים לה רכיבים של המערכת ולא את הפתרון המלא, אשר המחיר שלו גבוה יותר". היא גם מצפה להתחיל בייצור המוני עבור תוכנת השאטלים של ב.מ.וו.

לאור ההתפתחויות האלה, היא צופה שמכירותיה בשנת 2023 כולה יסתכמו בכ-12-15 מיליון דולר, כאשר השינוי יתחולל בשני הרבעונים האחרונים של השנה. ראוי לציין שמרכיב ההכנסות של אינוויז כולל סעיף נוסף ויוצא דופן: Non Recurring Engineering – NRE. מדובר בסעיף מיוחד המאפיין את תעשיית הרכב. כאשר החברה נמצאת במגעים עם לקוח פוטנציאלי או קיים, מתנהל תהליך ארוך של פיתוח ולימוד לצורך השגת התאמה בין המערכת לבין הפלטפורמה של הלקוח. כשהתהליך עובר לשלבים מתקדמים יותר, היא מתחילה לגבות מהלקוח את ההשקעה שביצעה במסגרת ה-NRE.

קו-ייצור אוטומטי אצל הקבלנים

השנה אינוויז תגבה הוצאות NRE בשווי של 20-30 מיליון דולר. זוהי עלייה של 490%-300% בהשוואה לשנת 2022. משמעות הדבר כפולה: מצד אחד היא מלמדת שתהליך אימוץ הטכנולוגיה אצל הלקוחות נמצא בעלייה, ומנגד, הגבייה הזאת מצמצמת משמעותית את קצב שריפת המזומנים של החברה, שבקופתה מצויים כיום כ-156.5 מיליון דולר. השמירה על מזומנים מכתיבה גם את מדיניות היציור של החברה: כיום היא נמצאת בשלבים מתקדמים של פיתוח מכונת ייצור של חיישני LiDAR, במטרה שהיא תייצר 250,000 מערכות בשנה באופן אוטומטי. כילף: "בינתיים אנחנו מייצרים אצלנו את חיישני InnovizTwo. אולם כשהמכונה תושלם, נוכל להתקין מכונות כאלה אצל קבלני הייצור (EMS) בכל מקום בעולם, והם יבצעו את הייצור עבורנו".

החברה גם הודיעה שלקוח מוביל שהוא אחד מיצרני הרכב הגדולים בעולם, מתכוון להרחיב את השימוש שלו בחיישן InnovizTwo של החברה ולשלב אותו בתוכנית קיימת של רכב מסחרי קל. מדובר במכונית מסוג ואן ובמערכת ADAS ברמת L4, כאשר הייצור ההמוני מתוכנן להתחיל באמצע העשור (ככל הנראה 2025). בתעשייה מעריכים שכמדובר בקבוצת פולקסווגן: לפני כחודשיים גילה מנכ”ל אינוויז, עומר כילף, בשיחת ועידה עם משקיעים, שהחברה במגעים עם פולקסווגן להטמעת חיישן ה-LiDAR של החברה בשתי פלטפורמות נהיגה נוספות. במאי 2022 אינוויז זכתה בחוזה התכנון הראשון עם פולקסווגן במתכונת טיר-1 להטמעת החיישן ה-LiDAR ותוכנת החישה בפלטפורמת נהיגה אחת ברמה של L2+/L3.

תחום חדש באינווויז: תוכנת גיבוי למצבי-חירום

כילף הסביר היום (ד') שהמהלך תואם לאסטרטגיה העסקית ארוכת הטווח: "המטרה היא להשיג דריסת רגל אצל לקוח גדול, ואז להיות ספק ה-LiDAR הישיר שלו עבור מספר תוכניות שונות בתוך מגוון הרכבים הכולל שלו". אחת מההתפתחויות המעניינות בחודשים האחרונים היא פיתוח תוכנת שליטה ברכב בשם Minimum Risk Maneuver – MRM. זהו תחום חדש עבור החברה, ועדיין לא ניתן להעריך את הפוטנציאל המסחרי שלו. תוכנת MRM פותחה בשיתוף פעולה עם אחד מלקוחות ה-OEM של החברה והיא משמשת כמערכת גיבוי במקרה חירום. כאשר כל המערכות לא מצליחות לתפקד, כולל הנהג, תוכנת MRM משתלטת על הרכב ומובילה אותו אל צד הדרך ועוצרת אותו במקום בטוח. להערכת כילף, "זו התפתחות מעניינת מאוד, מכיוון שהיא מראה שהתעשייה מכירה בכך שחיישן ה-LiDAR הוא חיישן אמין שניתן להישען עליו גם במערכת גיבוי למצבי חירום".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , ראיית מכונה , רכב אוטונומי , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: LiDAR , אינוויז , ליידאר