מנכ"ל סטרטסיס: "ספקות גדולים לגבי החוקיות של הצעות הרכש של ננו-דיימנשן"

17 מאי, 2023

שלוש הצעות הרכש של ננו-דיימנשן נדחו על הסף, מאחר ש"לא שיקפו את פוטנציאל הצמיחה". החברה רשמה ירידה של 8.6% בהכנסות ברבעון הראשון, אך שיא במכירת חומרי הדפסה. צופה הכנסות של מיליארד דולר ב-2026

[בתמונה: מנכ”ל סטרטסיס יואב זייף, ומדפסת H350 תעשיתית של החברה]

אתמול (ג') פרסמה יצרנית מדפסות התלת-מימד סטרטסיס (Stratasys) את תוצאותיה לרבעון הראשון. בפתח דבריו בשיחת הוועידה עם המשקיעים, התייחס מנכ"ל סטרטסיס, יואב זייף, לשלוש הצעות הרכש שהגישה בחודשים האחרונים ננו-דיימנשן, שנדחו כולן פה אחד על ידי דירקטוריון סטרטסיס. "הצעות הרכש של ננו-דיימנשן נבחנו בקפידה על ידי הדירקטוריון, ונדחו פה אחד, וזאת משום שהן שיקפו הערכת-חסר משמעותית של עתידה העצמאי של החברה. זאת ועוד, כפי שהבהרנו, ננו-דיימנשן נמצאת בעיצומן של שורת תביעות מול בעלי המניות סביב השליטה בחברה, ועל כן ישנם ספקות גדולים לגבי עצם חוקיותן של הצעות הרכש."

סטרטסיס דיווחה אתמול על הכנסות של 149.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023, ירידה של 8.6% בהשוואה לרבעון המקביל. החברה מייחסת את הירידה לתנאים המקרו-כלכליים בעולם, שמובילים את החברות לצמצם בהיקף השקעות ההון (Capex). עם זאת, בחברה מדווחים על הכנסות שיא, בהיקף של 60.5 מיליון דולר, ממכירות חומרי הדפסה, מה שמעיד על שימוש גבוה במדפסות החברה בקרב הלקוחות. גם ההכנסות משירותים הגיעו לשיא ברבעון האחרון.

בסטרטסיס מעריכים כי ההאטה בצמיחה העולמית תמשיך להכביד על הפעילות העסקית גם ברבעון השני, אך צופים כי במחצית השנייה של השנה יחול מפנה חיובי משמעותי. בעקבות כך, העלו בסטרטסיס את הגבול התחתון של התחזית השנתית, שעומדת כעת על 630-670 מיליון דולר.

החברה הציגה תחזית לפיה הכנסותיה ב-2026 יצמחו ל-1 מיליארד דולר וברווחיות משמעותית של EBIDTA של כ-15%. ב-2024 צופה החברה שולי רווח (ב-Non GAAP) של יותר מ-50%. "זוהי התחזית שלנו לטווח הבינוני. בטווח הארוך יותר הציפיות שלנו אף גבוהות יותר. אנחנו מרוצים מהיחסים שלנו עם לקוחותינו ומאמינים בפוטנציאל הצמיחה העתידי שלנו", ציין סמנכ"ל הכספים של סטרטסיס, איתן זמיר, בשיחת הוועידה. על רקע התחזיות הללו, מניית החברה זינקה אתמול כמעט ב-10% במסחר בנסד"ק לשווי של 1.07 מיליארד דולר.

מנכ"ל החברה הוסיף: "הציפייה שלנו היא לאימוץ גובר בקרב לקוחותינו של פתרונות הדפסה בתלת-מימד. מיצבנו את החברה כך שתוכל לתפקד היטב גם בזמנים מאתגרים ולשמור על ההובלה באמצעות פורטפוליו של פתרונות חומרה, חומרים ותוכנה, על רקע המעבר לייצור המוני יותר באמצעות ייצור תוספתי. הלקוחות רואים בנו שותפים אסטרטגיים ופותחים בפנינו הזדמנויות חדשות ברמה גבוהה יותר מבעבר, וזאת מתוך הרצון להוציא לשוק מוצרים מהר יותר, לעצב מחדש את שרשרת האספקה ולספק ללקוחות מוצרים מותאמים אישית יותר."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , דוחות רווח , חדשות , מיזוגים ורכישות

פורסם בתגיות: ננו-דיימנשן , סטרטסיס