אורה אייר תימכר בכחמישית משוויייה ב-2021

18 יוני, 2023

שווי העיסקה: 6.8 מיליון דולר. נסחרת כיום בתל אביב בשווי שוק של כ-13.7 מיליון שקל – שהוא כמעט עשירית משווי החברה ביוני 2021, כאשר היא הונפקה בבורסה לפי שווי של כ-132 מיליון שקל

מחרתיים (יום ג') תחליט אסיפת בעלי המניות של חברת חברת אורה אייר (Aura Air) האם לאשר את מכירת החברה ליצרנית מערכות טיהור האוויר האמריקאית Molekule Group, תמורת 6.8 מיליון דולר. בכך יגיע לסוף דרכו החלום לבנות ענקית גלובלית של מערכות טיהור אוויר המבוססת על טכנולוגיה ישראלית חדשה. למרות השווי הנמוך, עדיין מדובר בהצעה אטרקטיבית לבעלי המניות, שכן החברה נסחרת כיום בתל אביב לפי שווי שוק של כ-13.7 מיליון שקל (3.85 מיליון דולר) – שהוא כמעט עשיריית משווי החברה ביוני 2012, כאשר היא הונפקה בבורסה של תל אביב וגייסה כ-35 מיליון שקל לפי שווי של כ-132 מיליון שקל.

חברת אורה אייר הוקמה בשנת 2018 על-ידי שני האחים אביעד ואלדר שניידרמן, לאחר שהשתחררו משירות ארוך בצבא. החברה פיתחה אבזר ביתי בגודל של 38 ס"מ על 38 ס"מ אשר מבוסס על מערך של חיישנים אשר בודקים את כל החלקיקים המצויים באוויר, מזהים תופעות יוצאות דופן או עלייה מסוכנת בזיהום, מטהרים את האוויר ומחזירים אותו אל החדר. בחודש פברואר 2023 היא קיבלה ממשרד הפטנטים האמריקאי (USPTO) אישור לרישום פטנט של החברה על טכנולוגיית טיהור האוויר שלה.

התכווצות המכירות וסכסוך עם קבלנית הייצור

החברה החלה לשווק את המוצרים ברבעון הרביעי של 2020, ובמהלך שנת 2021 הסתכמו מכירותיה בכ-11.3 מיליון דולר. אלא שבשנת 2022 הן נחתכו לכמחצית, והסתכמו בכ-5.57 מיליון דולר. החברה הסבירה את הקיטון בכך שהיא ביצעה שינוי אסטרטגי ועברה להתמקד בשוקי החינוך והתחבורה בציבורית בישראל ובארה"ב, ובשווקים אלה תהליך המכירה ארוך יותר.

מניית אאורה אייר בבורסה בתל אביב
מניית אאורה אייר בבורסה בתל אביב. מקור: TASE

במהלך 2022 התגלע גם סיכסוך בינה ובין קבלנית הייצור המרכזית שלה, תעשיות בית-אל מזכרון יעקב (Beth-El Industries), שהסתיים בפשרה רק בסוף 2022. ההסכם קובע שלאורה אייר יש חוב של כ-750 אלף דולר לתעשיות בית-אל מסתכם, ושהיא תשלם אותו בשלושה תשלומים שווים, החל מדצמבר 2022. היא גם התחייבה לרכוש מבית-אל לפחות 500 מערכות בכל חודש תמורת תשלום מראש. ההסכם גם כולל תהליך להפסקת הפעילות המשותפת, שבמסגרתו תרכוש ממנה אורה אייר את קווי הייצור, המלאי, הרכיבים, תבניות ועוד. ראוי לציין שמערך היחסים בין שתי החברות היה הדוק מאוד:

קו הייצור המרכזי בקיסריה, עבור מוצר הדגל  Air Aura, תוכנן ונבנה עבור החברה על-ידי תעשיות בית-אל במטרה לעמוד בקצב ייצור של עד 10,000 יחידות לחודש. בדצמבר 2020 הושק קו ייצור נוסף במפעל בית-אל בזכרון יעקב, אשר תוכנן ונבנה עבור אאורה אייר במטרה לעמוד בקצב ייצור של עד 5,000 יחידות לחודש. באוקטובר 2021 השלימה בית-אל הקמת קו ייצור בפלורידה, ארה"ב, במתקני החברה הבת של בית-אל ארה"ב. הקו הזה נועד להגיע לקיבולת ייצור של עד 180,000 יחידות בשנה.

חברה בת ישראלית

חברת מולקול הוקמה בשנת 2014 על בסיס טכנולוגיה לטיהור אוויר המבוססת על עקרון החימצון של מולקולות אורגניות. לאחרונה החברה גיבשה אסטרטגיית צמיחה, ובינואר 2023 התמזגה עם חברת טיהור האוויר AeroClean. ההנהלה עברה למטה AeroClean בפלורידה, ושמה של החברה שונה ל-Molekule Group. כיום היא נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-81.6 מיליון דולר. תחזית המכירות שלה לשנת 2023 היא 60-70 מיליון דולר. המתכונת של קבוצה יישמר בעסקת אאורה אייר: עם השלמת העיסקה היא תיהפך לחברה בת ישראלית בבעלותה המלאה של קבוצת מולקול, ומניותיה יימחקו ממסחר בבורסה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: אאורה אייר