אנבידיה למדה מאינטל כיצד לתאם את ההשקה של מספר יצרניות מחשבים

10 אוגוסט, 2023

הכריזה על תחנות עבודה חדשות ממשפחת RTX, אשר בסתיו הקרוב ייצאו לשוק במקביל על-ידי BOXX, HP, Dell ולנובו

לעתים נתין ללמוד מהשאיפות של חברה לאו דווקא באמצעות מפת הדרכים הטכנולוגית – אלא באמצעות השיטות שבהן היא מכריזה על מוצרים חדשים. חברת אינטל, למשל, שכללה שיטת השקה שבה היא מכריזה על מעבד חדש ולוח אם חדש, במקביל להכרזה על עשרות מחשבים חדשים אשר ייצאו לשוק בתאריך יעד על-ידי השותפות הטכנולוגיות שלה, ובכך היא מכוונת במכה אחת את כל השוק. כעת נראה שגם חברת אנבידיה מתחילה לאמץ את השיטה הזאת, ובכך היא גם מבהירה לשוק שהיא רואה את עצמה כמתחרה מרכזית של אינטל על הבכורה בשוק.

למרות שהיא אינה מייצרת מחשבים שולחניים כמוצר מרכזי, השבוע היא הכריזה על תחנות עבודה חדשות ממשפחת NVIDIA RTX, שרובן יהיה זמין בשוק בסתיו הקרוב. בדומה למודל של אינטל, אנבידיה לא תייצר ותמכור אותן, היא אחראית לשבבי הליבה, לחלק מהתוכנות, לתכנון הייחוס ולתיאום בין יצרניות המחשבים עצמן, שנועד לוודא השקה בו-זמנית. במקרה הזה מדובר בנבחרת יצרניות המחשבים המובילות: BOXX, HP, Dell ולנובו, אשר יוציאו לשוק סדרה של תחנות עבודה.

מדובר במחשבים חזקים מאוד להרצת תוכנות גרפיות, סימולציות, יישומי תכנון הנדסי, יישומי בינה מלאכותית וכדומה. הם מבוססות על הדור החדש של מעבדי GPU הבנויים בארכיטקטורת Ada Lovelace של אנבידיה, וכוללות מאיצי CUDA, מאיצים ייעודיים לרשתות טנסורים, זכרון DDR6 בנפח של 20GB, וחבילות התוכנה הארגוניות NVIDIA AI Enterprise ו- NVIDIA Omniverse™ Enterprise. כל תחנת עבודה מצויידת בעד ארבעה מעבדי RTX 6000 Ada GPU בעלי זכערון פנימי של 48GB כל אחד, המעניקקים להם עוצמת עיבוד של עד 5,828TFLOPS ביישומי בינה מלאכותית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: אנבידיה , מחשבים